Google pomůže najít škodlivé kopie webu včetně ukradených

Nová služba amerického vyhledávače umožňuje ohlídat si vlastní unikátní obsah.

Google spustil novou praktickou funkci, jako součást svého analytického a monitorovacího nástroje Google Webmaster Tools. Informuje uživatele o tom, že jejich web je k dispozici na více než jedné doméně. Pokud se něco takového děje, jedná se o duplicitní obsah, který se pochopitelně vyhledávačům nelíbí.

Co je to duplicita

Duplicitní obsah je takový, kdy se shodný text vyskytuje na více než jedné unikátní URL adrese. Pokud vyhledávače na takový obsah narazí, měly by zobrazovat pouze nejstarší variantu a zároveň ostatním duplicitním variantám výrazně snížit ohodnocení, podle kterého se řadí ve výsledcích, nebo je do vyhledávání už vůbec nezařazují. Je to poměrně logický postup - proč by se ve vyhledávání měl vyskytovat duplicitní obsah?

Píšu “měly”, protože se ne vždy toto děje tímto ideálním způsobem. Jsou známy případy, kdy vyhledávače nedokázaly nejstarší variantu ohodnotit správně, a z vyhledávání ji naopak vyřadily a ponechaly její mladší kopii.

I proto je duplicitní obsah velmi nebezpečný pro majitele stránek, protože jeho distribucí riskují poškození svých webů ve vyhledávačích. Někteří majitelé internetových stránek, zejména e-shopů, totiž často sklouzávají k smrtelné dedukci: “Pokud mi dobře funguje jeden e-shop, stačí ho rozkopírovat a budu mít několika násobně vyšší zisk.” Už nejednou toto uvažování vedlo k zásadnímu poškození online výdělků, které se pak měsíce dávalo opět dohromady.

Jak už asi tušíte, avizované vylepšení Google Webmaster Tools vás bude informovat o tom, že si Google uvědomuje duplicitu vašich webů, a dá vám to vědět zprávou do vašeho účtu Google Webmaster Tools.

Pomoc při vykradení

Avizované rozšíření Google Webmaster Tools vás bude informovat nejen o vaší duplicitě, ale může být cenným pomocníkem i při vykrádání obsahu. Bohužel se často stává, že úspěšný web český chytrák vezme a zkopíruje na svou doménu. Samotný autor a vlastník původního webu o tom nemusí dlouhou dobu vůbec vědět, a při špatné identifikaci duplicitního obsahu pak může rychle dojít k poškození výsledků jeho webu ve vyhledávání.

Opět díky zprávě od Google můžete rychle objevit kopie vašeho webu, včas proti nim zasáhnout - především je neprodleně stáhnout z internetu.

Tento nástroj i dřívejší kroky Google - třeba aktualizace Panda - jsou dalšími ze snah odstranit nekvalitní obsah z vyhledávání - na cestě za co nekvalitnějším a unikátním obsahem na internetu i v přirozeném hledání.