Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Google si v kampani vymýšlí, e-mail pro naši Boženku nám nechce udělat

Simulace narození dcery se globální korporaci ne zcela pozdává. Ale co ostatní, nesimulované děti?

Reklamní spot od Konektoru, který ukazuje krásu a eleganci zásadních služeb Googlu, tedy Gmailu, chatu, map a dalších,  je fascinující, nádherný. Je to jedna z mála věcí, kterou když si pustím kdykoliv, tak se rozbulím. Martinu Charvátovi a jeho chlapcům všechna čest.

Běží také nádherný spot africký. Jedno oko nezůstane suchý, a to vážně. Spot jsem si dal na naší fungl nové (kupované vloni na pohřeb Václava Havla) televizi v hádéčku a je to tam, přátelé.

A teď se podržte, před chvílí objevil můj - a nás všech - kamarád Honza Suda něco strašného. Ono to nabízí neexistující produkt. Ve všech knihách o marketingu, které jsem nečetl, se toto uvádí jako největší marketingová chyba. Běží kampaň a produkt neexistuje.

Simulace Boženka - předpokládejme, že se právě narodila. Soudruzi z NDR zřejmě někde udělali chybu. Tak doufám, že si to ještě v průběhu dneška opraví.

Nejsme hadi, a tak dáváme prostor k vysvětlení objednateli kampaně.

„Reklamu je potřeba vnímat jako příběh o tom, jak lze pomocí různých online nástrojů zachytit krásné momenty v životě, například ve videu na YouTube nebo fotoalbech na Picasa. Příběh je pouze sdělen prostřednictvím gmailového účtu v roli vyprávěče, který zakládá otec jako virtuální deník a památku pro sebe. Nejedná se o to, že by ho malá dcerka reálně používala,“ pokusili se nám vysvětlit z českého Googlu.

A ještě sdělili: „Obecně akceptovaná věková hranice pro užívání online služeb souvisí s rostoucím významem ochrany dětí na internetu, čemuž věnujeme velkou pozornost.“