Americký internetový gigant Google učinil první kroky k vyřešení sporu s vydavateli. S některými mediálními skupinami v Austrálii, Brazílii a Německu se dohodl, že jim bude platit za kvalitní obsah. Firma, která je součástí skupiny Alphabet, přitom očekává, že podobné dohody uzavře i se společnostmi v dalších zemích.
O novém licenčním programu informoval na blogu viceprezident Googlu pro zpravodajství Brad Bender. Program má být podle něj spuštěn do konce letošního roku, finanční podmínky ani přesný termín spuštění však neuvedl. Zprávy budou k dispozici v rámci služeb Google News a Discover.
Mezi prvními se Google dohodl s německými listy Der Spiegel, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Zeit a Rheinische Post, australskými skupinami Schwartz Media, The Conversation a Solstice Media, a rovněž brazilskými Diários Associados a A Gazeta. V jednání je firma podle Bendera rovněž s mediálními skupinami v dalších šesti zemích.
Google se roky snaží odrážet požadavky vydavatelů zpravodajství po celém světě, aby za použití jejich obsahu platil. Mezi jeho největší kritiky patří mediální společnosti z Evropy.
V Česku Google podle dostupných informací s žádným vydavatelem nejedná a zřejmě čeká na transpozici evropské směrnice. Unie vydavatelů nechtěla informaci oficiálně komentovat. Podle výkonného ředitele Václava Macha jde o první dobrý signál, že Google pochopil, že nemůže donekonečna udržet v chodu svůj obchodní model postavený na komerčním využívání obsahu vydavatelů, za který jim neplatí ani se přiměřenou měrou nedělí o výnosy ze své komerční činnosti.
Vydavatelé chtějí od vyhledávačů peníze kolektivně, Google a Seznam nesouhlasí
Francouzský antimonopolní úřad v dubnu Googlu nařídil, aby platil francouzským vydavatelům za používání jejich obsahu. Austrálie uvedla, že hodlá donutit Google a Facebook, aby sdíleli příjmy z reklamy s místními mediálními skupinami. Facebook loni v říjnu oznámil, že začne platit vydavatelům, kteří se objeví na sociální sítí v jeho sekci News.
Francii i Springer může Google ignorovat, s celou EU to bude horší

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia
