Nakladatelský dům Grada Publishing koupil 100% podíl v nakladatelství Metafora. Ta přejde pod Gradu, která kromě toho zastupuje značky Cosmopolis, Bambook, Grada, Alferia a Bookport. Zakladatelka a majitelka Magdaléna Feldeková zůstává ve vedení značky Metafora, která bude pokračovat ve své dosavadní knižní produkci, mezi jejíž vlajkové lodě patří knihy Jíst, meditovat, milovat, Sex ve městě či krimi islandské spisovatelky Yrsy Sigurdardottir. „Naše významná investice do reklamy a obchodu umožní značce Metafora získat zajímavé tituly s bestsellerovým potenciálem,“ věří Roman Sviták, předseda představenstva Grada Publishing.
Grada, která je největším tuzemským nakladatelem odborné a populárně naučné literatury, akvizicí posiluje na knižním trhu v oblasti beletrie s akcentem na tituly pro ženy. Zároveň je třetím největším hráčem na českém knižním trhu. Ročně vydává více než 300 titulů a loni dosáhla konsolidovaných tržeb 170 milionů Kč. Metafora funguje 17 let, ročně vydává okolo 40 titulů, většinou překladovou literaturu, obrat firmy za loňský rok dosáhl 16 milionů Kč. „Spojení s velkým hráčem na trhu nám významně pomůže v pružnější komunikaci jak k zahraničním partnerům, tak k našim čtenářům,“ slibuje si Feldeková.
„Česká a překladová beletrie vychází v Gradě pod značkou Cosmopolis, která zastupuje například Zdeňka Svěráka nebo britského autora thrillerů Roberta Bryndzu. Nová beletristická značka Metafora nebude navázána na tuto produkci a bude fungovat jako samostatný útvar s vlastní redakcí a specifickými obchodními cíli a strategií,“ informovala obě nakladatelství.