Pozor: jitřní newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí.

Grand Prix z ADC mají Bistro a Kazmův Tourett

Výroční ADC Creative Awards ocenily především kampaň Češi, děkujem! a One Man Show.

Jednu ze dvou Grand Prix si odnesl tým One Man Show. Vpravo Kamil Bartošek, uprostřed Markus Krug. Foto: Zuzana Bonisch

Jednu ze dvou Grand Prix si odnesl tým One Man Show. Vpravo Kamil Bartošek, uprostřed Markus Krug. Foto: Zuzana Bonisch

Jednu ze dvou Grand Prix má agentura Bistro. Foto: Zuzana Bonisch

Jednu ze dvou Grand Prix má agentura Bistro. Foto: Zuzana Bonisch

Klientem roku byl vyhlášen T-Mobile, uprostřed Jan Stanko. Foto: Zuzana Bonisch

Klientem roku byl vyhlášen T-Mobile, uprostřed Jan Stanko. Foto: Zuzana Bonisch

Obě hlavní ceny si letos na “Louskáčcích” zasloužily kampaně pro organizace veřejného zájmu. Jednu Grand Prix si odnesl speciální díl online videopořadu One Man Show Kamila Bartoška alias Kazmy nazvaný Tourettův syndrom v Prostřenu, Bartoškova firma OMS Production, která pořad produkuje, ho prezentuje jako kampaň pro Občanské sdružení ATOS. Druhá Grand Prix byla pro Bistro z agenturní skupiny Dentsu Aegis Network, za kampaň Češi, děkujem! pro obecně prospěšnou společnost Člověk v tísni.

Při slavnostním vyhlašování letošních ADC Creative Awards ve čtvrtek v pražském klubu Roxy bylo rozdáno 10 zlatých trofejí, 17 stříbrných a 28 broznových. Nejvíc “standardních” cen si odnesla agentura WMC/Grey, za kampaň se zkratkami pro Kofolu jich obdržela celkem šest, ale na zlatou nedosáhla. Zmíněné Bistro a stejně tak agentury McCann-Erickson Prague a Kaspen/Jung von Matt získaly každá pět trofejí, Bistro přitom tři zlaté za zmíněnou kampaň Češi, děkujem!

Udělovaly se i speciální ceny. Vedle Grand Prix pro Bistro a OMS Production byl jako klient roku oceněn mobilní operátor T-Mobile, ocenění Zlatý ohníček si odnesl René Jež, který ve své firmě Lionhearted deset let pořádá národní klání mladých kreativců Young Lions (letošní ročník proběhl shodou okolností právě tento týden a vyvrcholil v den předávání cen ADC).

Na “Louskáčcích” byli oceněni i mladí režiséři v sekci Young Directors. Tématem letošních prací bylo, jak dostat do agentur víc žen. Zlato si nakonec odnesla Veronika Jelšíková (Amazing Production, mentorky Petra Ondřejková a Klára Palmer), stříbro Matyáš Fára (Toaster Pictures, mentoři Tomáš Otradovec a David Suda), bronz Tereza Vejvodová (Unit + Sofa, mentorky Julie Žáčková a Jitka Bret Srbová).

ADC Czech Creative 2018

kategorie kampaň agentura klient
Zlaté
Billboard & Poster Češi, děkujem Bistro Agency Člověk v tísni
Online film Jágrlama Partyš Marek Brontosauři v Himálajích
Radio TV Leontinka Ogilvy & Mather Nadace Leontinka
Social 17. November live Triad Adveritising O2
Best use of Media Tourettův syndrom v Prostřenu OMS Production ATOS
Best use of Media Češi, děkujem Bistro Agency Člověk v tísni
Branded content Tourettův syndrom v Prostřenu OMS Production ATOS
Film Craft Jágrlama Partyš Marek Brontosauři v Himálajích
Integrated Campaign Tourettův syndrom v Prostřenu OMS Production ATOS
Integrated Campaign Češi, děkujem Bistro Agency Člověk v tísni
Stříbrné
Ambient & Ostatní The Mow-na Lisa Mustard Spider
TV / Cinema Mraky dat Saatchi & Saatchi Prague T-Mobile
TV / Cinema Runway duel Saatchi & Saatchi Prague T-Mobile
TV / Cinema KFL: Leoprd & VVrk WMC Grey Kofola
TV / Cinema Komu já ho dám? Saatchi & Saatchi Prague T-Mobile
Online film Bolí to Creative Embassy Bolíto
Online film KFL: Leoprd & VVrk WMC Grey Kofola
Mailings/Giveaways Peněženka, kterou neztratíte Wunderman Komerční banka
Applications Řekni to gifem McCann-Erickson Prague Vodafone
Branded content TV Leontinka Ogilvy & Mather Nadace Leontinka
Branded content Derby Song powered by Chance Outbreak Chance
Film Craft Mazagrande: Ochutnej zvědavost Kaspen/Jung von Matt Tchibo
Sound Design Stratosphere Creative Embassy Stratosphere Surf Boards
Illustration Křižovatky / Crossroads VCCP Letgo
Copywriting KFLština WMC Grey Kofola
Online Campaign KFL WMC Grey Kofola
Integrated Campaign KFL WMC Grey Kofola
Bronzové
Print Ester: Náskok díky technice Addict Agency Porsche Česká republika
Print Opravdová chuť, opravdová nenávist McCann-Erickson Prague Sklizeno
Print Budweiser Budvar B:Metal Kaspen/Jung von Matt Budějovický Budvar
Billboard & Poster Křižovatky / Crossroads VCCP Letgo
Ambient & Ostatní Pohraniční SMS – 17. 11. 2017 Triad Adveritising (Bratislava) O2
TV / Cinema Mazagrande: Ochutnej zvědavost Kaspen/Jung von Matt Tchibo Brands
TV / Cinema Ukažme seniorům, že na ně někdo myslí Hullabaloo Penny + Nadace Krása pomoci
Online film Dochází nám herci. Přijďte, dokud je na co se dívat. Kondor. Mark BBDO Eko Top Film
Radio Na zvuku záleží – Butch Ogilvy & Mather Soundtrack festival
Mailings/Giveaways Zvon Václav Dark Side Nadace Charty 77
Mailings/Giveaways Včely cukr naleznou na místech, kde to nejméně očekáváte McCann-Erickson Prague Sklizeno
Point of Sale/Místa prodeje Točíme pivo WMC Grey Pivovary Lobkowicz
Online Ex no more Wunderman Paul Mitchell
Social Řekni to gifem McCann-Erickson Prague Vodafone
Best use of Media (Ne)zanedbatelná částka Zaraguza CZ Magna ČR
Best use of Media Chráníme slušné The Future Bakery D.A.S. Rechtsschutz
Branded content Catching Breath: Cycling up the Himalayas Mustard Škoda Auto
Branded content 100 miliard neuronů Bistro Agency Škoda Auto
Product & Packaging Design Včely cukr naleznou na místech, kde to nejméně očekáváte McCann-Erickson Prague Sklizeno
Graphic Design IKEA Katalog Kaspen/Jung von Matt Ikea
Film Craft Staropramen Neighbourhood Creative Embassy Pivovary Staropramen
Film Craft Penny Vánoce Boogie Films Penny
Sound Design Mazagrande: Ochutnej zvědavost Kaspen/Jung von Matt Tchibo
Illustration Smart Prague Nydrle Soffa
Innovation Peněženka, kterou neztratíte Wunderman Komerční banka
Online Campaign 17. November 2017 Triad Adveritising (Bratislava) O2
Online Campaign 100 miliard neuronů Bistro Agency Škoda Auto
Integrated Campaign Ukažme seniorům, že na ně někdo myslí Hullabaloo Penny + Nadace Krása pomoci

Zdroj: Art Directors Club