V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Grand Prix z Effie má hackathon #znamkamarada

Po dvou zlatech berou WMC Grey, McCann Prague a Ogilvy, zlato dostaly také Boomerang, VCCP a VMLY&R. Vyhlašování cen Effie letos probíhalo formou online videopřenosu.

Ivanka Devátá a Marek Hlavica

Letošní předávání Effie opět moderoval Marek Hlavica, tentokrát z obývacího pokoje své maminky, spisovatelky Ivanky Deváté, v konceptu nazvaném Home Effie

Devět zlatých, 10 stříbrných a 14 bronzových ocenění bylo uděleno v pondělí večer při slavnostním udílení cen Effie, za nejefektivnější marketingové kampaně roku. Grand Prix si odnáší kampaň #znamkamarada, která propagovala víkendový hackathon na e-shop na dálniční známky. Šlo o iniciativu Tomáše Vondráčka v reakci na předražená řešení státních institucí. Pro agenturu Actum kampaň zajistila WMC Grey.

Kromě Grand Prix získala WMC Grey také dvě zlata, stejně jako agentury McCann Prague a Ogilvy. Po jednom zlatě pak dostaly Boomerang Communication, VCCP a VMLY&R.

Udělena byla rovněž tři zvláštní ocenění. Cenu SIMAR za nejlepší využití dat získala agentura VCCP za kampaň na Starobrno pro Heineken. Dvě Ceny Art Directors Club Czech Republic alias The best of Creativity Effie 2020 si odnáší agentura McCann, a to za kampaně pro Brontosaury v Himalájích a pro Vodafone (na té McCann pracoval spolu s kreativní jednotkou Renegadz).

Vítězové Effie 2020

ocenění název agentura klient
Dlouhodobé budování značky
zlato Royal Crown Cola: Slow is the way to go WMC Grey Kofola
zlato Život je hořký. Bohudík! Boomerang Communication Radegast
stříbro CZC.cz: Dvojka na trhu s elektronikou Brain One CZC.cz
bronz Vodafone: Budování platformy #jetovTobě McCann Prague, Renegadz Vodafone
bronz Jak zvýšit hodnotu celé kategorie rumů? Made by Vaculik Stock Plzeň - Božkov
Nápoje
zlato O dobré věci se stojí za to rozdělit VCCP Heineken Česká republika
bronz Semtex: Choose Your Energy WMC Grey Kofola
Spotřební zboží
zlato Calibra dělá z chovatelů páníčky snů Ogilvy Calibra
stříbro Biopron, vaše denní dávka života Outbreak Walmark
bronz Lyft zvedl a ovládl celou kategorii Ogilvy, Geometry Prague British American Tobacco
Finanční služby
zlato Česká spořitelna: #nechamsi to dobré VMLY&R Praha, Wavemaker Česká spořitelna
bronz Generali ČR: Nic se neděje VMLY&R Praha Generali Česká pojišťovna
Potraviny
stříbro 10 milionů důvodů, proč jíst lépe VCCP Albert Česká republika
bronz Jak launch novinky pomohl celému Orionu Ogilvy Nestlé Česko
PR
stříbro Vodafone Future Jobs: Projekt Marsonaut McCann Prague, Renegadz, Hero & Outlaw Vodafone
bronz #kulturažije Mall.tv, Presscode Mall.tv
bronz Jak dostat gamblery do on-line léčebny Ogilvy Sananim
Aktivační marketing
stříbro HC Sparta Praha – nezastavíš Unicorn Attacks HC Sparta Praha
bronz Tichý launch Lego Dots zafungoval Ogilvy Lego Trading
Obsahový marketing
stříbro McTV Follow Bubble McDonald’s
stříbro Vodafone Future Jobs: Projekt Marsonaut McCann Prague, Renegadz, Hero & Outlaw Vodafone
bronz LMC Newsroom: Jak chytit 80% HRistů v zemi Boomerang Communication LMC
Ostatní služby
zlato Vodafone Future Jobs: Projekt Marsonaut McCann Prague, Renegadz, Hero & Outlaw Vodafone
stříbro Když marketing promění sales Momentum Czech Republic Bohemia Energy
Sociální, ekologický, kulturní marketing
Grand Prix Hackathon #znamkamarada WMC Grey Actum
zlato Jak přesvědčit fyzikáře k výuce v Tibetu. McCann Prague Brontosauři v Himalájích
zlato Hackathon #znamkamarada WMC Grey Actum
stříbro Buď safe online Avast Software Avast Software
Malý rozpočet
zlato Náklady na LEGO nábory sníženy o 58 % Ogilvy Lego
stříbro Jak oživlé zuby budují značku Nazuby Brain One, Bumerang Film, Lynt Services Koboz Service
bronz Průvodce těhotenstvím a životem matky Wunderman Thompson Česká lékárna holding
bronz Zoot: Nejlepší přání jsou ta splněná VIVmail.cz Zoot
Kampaně veřejné správy
bronz 100.000 projektů pro bezpečné Česko Momentum Czech Republic Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
bronz Když víno, tak to naše! Momentum Czech Republic Vinařský fond
Zvláštní ocenění: Cena SIMAR za nejlepší využití dat
O dobré věci se stojí za to rozdělit VCCP Heineken Česká republika
Zvláštní ocenění: Cena Art Directors Club Czech Republic  The best of Creativity Effie 2020
Jak přesvědčit fyzikáře k výuce v Tibetu McCann Prague Brontosauři v Himalájích
Vodafone Future Jobs: Projekt Marsonaut McCann Prague, Renegadz Vodafone

Moderátorem večera byl tradičně Marek Hlavica, ředitel pořádající Asociace komunikačních kampaní (AKA), ovšem ceremoniál se vinou opatření proti koronavirové pandemii konal pouze v podobě živého videopřenosu přes internet. Hlavica se tak přihlásil z obývacího pokoje své maminky, spisovatelky Ivanky Deváté, a s tou komentoval výsledky i videovstupy oceněných.