Momentum se sedmi trofejemi se stala nejúspěšnější agenturou 15. ročníku soutěže aktivačních agentur IMC Czech Awards (dřív Český direkt & promo) a dostala tak ocenění Agentura ročníku. Grand Prix si za kampaň Nemusíš pro značku Ria klienta Hartmann-Rico odnesla agentura Symbio Digital. Klient roku tentokrát vyhlášen nebyl. Vyhlášení proběhlo v úterý v pražském klubu Jazz Dock, akci podpořil Médiář jako mediální partner.
Oproti loňsku, kdy se sešlo 60 přihlášek, jich letos bylo o něco méně, 50. „Kvalita přihlášených prací stoupá,“ uvedl při vyhlášení ředitel soutěže Ondřej Gottwald z agentury Garp Integrated. „V soutěži opět dobře skórovaly sociálně orientované kampaně,“ doplnil. Nejvíc přihlášek dorazilo od agentur Momentum, Wunderman a Geometry Global. Celkem 39 prací se dostalo na shortlist. Soutěžilo se v 11 kategoriích.
Přihlášené práce dvoukolově hodnotila třináctičlenná porota v čele s předsedkyní Naďou Šolcovou. Porota udělila celkem 10 zlatých, 13 stříbrných a 8 bronzových medailí. Druhou nejúspěšnější agenturou byl Wunderman se šesti trofejemi, po třech trofejích pak braly Geometry Global a Symbio Digital (nejúspěšnější soutěžní kampaň Nemusíš měla kromě zmíněné Grand Prix také jednu zlatou a jednu stříbrnou), po dvou Leemon Concept a Visibility Digital, po jedné pak Comtech_Can, Dark Side, Friendly, Garp Integrated, Havas Worldwide Prague, Nydrle, Peppermint Digital, Wellen a WMC Grey.
„Jsme rádi, že letos soutěžily a uspěly některé mladé, většinou digitální agentury, které ukázaly, že nerozhoduje jméno a velikost agentury, ale konkrétní práce pro klienta,“ komentuje Tomáš Hájek, výkonný ředitel Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ), která spolu s Aktivačními agenturami při Asociaci komunikačních agentur (AKA) soutěž tradičně organizuje.
Kompletní výsledky 15. ročníku IMC Czech Awards
Hodnocení | Název | Agentura | Klient |
Integrovaná komunikace | |||
Bronzová | Po kom to má? Po Sunaru! | Comtech_Can | Hero Czech and Slovak |
Stříbrná | Česko v datech | Dark Side | SAS Institute ČR |
Stříbrná | 21 věcí, které mají děti objevit, než vyrostou | Garp Integrated | Mondelez |
Stříbrná | Lunární kampaň | Momentum Czech Republic | ŠkoFin |
Zlatá | Hvězdy zítřka | Momentum Czech Republic | Ferrero Česká |
Přímá B2B a B2C komunikace | |||
Stříbrná | Cestožrouti, aneb láska k cestování prochází žaludkem | Wunderman | Fischer Group |
Zlatá | Manuál chytrého financování vozu | Momentum Czech Republic | ŠkoFin |
Spotřebitelské soutěže a loajalitní programy | |||
Bronzová | Globus Mimi klub | Wunderman | Globus |
Event, field a sportovní marketing | |||
Bronzová | Olympijský běh - challenge | Geometry Global | Český olympijský výbor |
Stříbrná | Štola volá! | Wunderman | Wunderman |
Zlatá | Jediný otáčivý kulatý stůl na světě | Leemon Concept | Česká asociace stolního tenisu |
Zlatá | Charitativní házená | Wunderman | Ford Motor Company |
Retail / merchandising / in-store marketing včetně promočních obalů | |||
Bronzová | Hvězdy zítřka | Momentum Czech Republic | Ferrero Česká |
Bronzová | Relaunch prodejen My Food | Wellen | My Food |
Stříbrná | Manuál chytrého financování vozu | Momentum Czech Republic | ŠkoFin |
Zlatá | Armáda spásy - Salvation Paper | Geometry Global | Armáda Spásy |
Veřejný zadavatel | |||
Bronzová | Červená vína nám chutnají | Momentum Czech Republic | Vinařský fond |
Stříbrná | Jak strukturální fondy EU mění svět okolo nás? | Momentum Czech Republic | Ministerstvo pro místní rozvoj ČR |
Stříbrná | Rio-Lipno, trefa do kulatého | Leemon Concept | Česká asociace stolního tenisu |
Nízkorozpočtové kampaně | |||
Bronzová | Pomoc je umění | Nydrle | Konto Bariéry |
Stříbrná | Chci pohlazení | Visibility Digital | Pražský spolek ochránců zvířat |
Zlatá | Armáda spásy - Salvation Paper | Geometry Global | Armáda spásy |
Destinační marketing | |||
Zlatá | Cestožrouti, aneb láska k cestování prochází žaludkem | Wunderman | Fischer Group |
Digitální idea | |||
Stříbrná | Nemusíš | Symbio Digital | Hartmann - Rico |
Stříbrná | Rádio Bubble | WMC Grey / WMC Praha | Laufen CZ |
Zlatá | Prison Exit | Havas Worldwide Prague | Amnesty International CZ |
Digitální trefa | |||
Stříbrná | Rozviberovaný Valentýn | Wunderman | Fischer Group |
Zlatá | I my máme v reklamě černýho panáka (Real time reakce na Facebooku) | Peppermint Digital | Rémy Cointreau Czech Republic |
Sociální média | |||
Bronzová | Chci pohlazení | Visibility Digital | Pražský spolek ochránců zvířat |
Stříbrná | Trhni si novým Relax drinkem | Friendly | Maspex Czech |
Zlatá | Nemusíš | Symbio Digital | Hartmann - Rico |
Grand Prix | |||
Nemusíš | Symbio Digital | Hartmann - Rico | |
Agentura ročníku | |||
Momentum Czech Republic |
Medailisté mají právo postoupit do evropského klání, soutěže IMC European Awards, kde české agentury loni získaly rekordních celkem 18 trofejí. Uzávěrka přihlášek je 2. července.