Eventem roku je autodialog s Václavem Havlem

Česká eventová asociace potřetí vyhlásila výroční oborové ceny, letos ale jen přes internet.

Zdeněk Svěrák při autodialogu s Václavem Havlem

Zdeněk Svěrák při autodialogu s Václavem Havlem

Nejlepším eventem uplynulého roku se stal Autodialog s Václavem Havlem v rámci oslav 30 let svobody, který uspořádala umělecká agentura Ostrovy pro Památník ticha v pražských Bubnech, a to v rámci výstavy Komunikace 89 aneb Státní převrat bez internetu, pořádané k 30. výročí sametové revoluce. Na Výročních cenách České eventové asociace tento event vyhrál kategorii Zábava a showbusiness a zároveň získal cenu absolutního vítěze Grand Prix. Po dvou oceněních si odnesly agentury Art4promotion, Event Arena a Fox Hunter.

Asociace udělovala výroční oborové ceny už potřetí, poprvé se ale ceremoniál konal kvůli pandemii koronaviru pouze virtuálně, a to v pondělí 27. dubna ve formě dvouhodinového online vysílání, do něhož si moderátor Adam Nedvídek společně s předsedou asociace Janem Kubincem zvali postupně zástupce firem všech 26 shortlistovaných prací, garanty kategorií i známé tváře. Těmi byli Libor Bouček, Jakub Kohák, Tomáš Hanák, Jiří Vejdělek, Tomáš Měcháček, trio 3v1Jiří Burian alias Kapitán Demo.

Autodialog s Havlem

V rámci oslav 30 let svobody měli lidé možnost nahrát vzkaz prvnímu porevolučnímu prezidentovi Václavu Havlovi o tom, jak společnost v posledních 30 letech naložila se svobodou slova. Příležitost k tomu měli v proslulém originálním automobilu Václava Havla značky Volkswagen Golf, v němž tehdejší disident prožil přelomové události roku 1989 i první měsíce v prezidentské funkci, protože nechtěl jezdit v socialistických vozech svého předchůdce Gustáva Husáka. Václav Havel v něm byl symbolicky přítomný na fotografii Bohdana Holomíčka, který ho zachytil za volantem vozu. Celkem se na sedadle spolujezdce vystřídalo 1500 návštěvníků. Nejzajímavější „rozhovory“ se staly součástí sestřihu, který je dále využívaný ke vzdělávacím účelům.

Havlův slavný golf

Havlův slavný golf

„Vybrat finálního vítěze byl letos pro porotu velmi obtížný úkol, diskuse nad touto cenou trvala více než hodinu. Kreativita, autentičnost a efektivita. To jsou tři kvality, které stály za úspěchem vítězného projektu společnosti Ostrovy,“ řekl Jan Binar, šéf reklamní agentury McCann Prague, který stejně jako loni předsedal porotě. Ta měla 32 hlav, byla tak početnější než loni, přibylo hlavně zástupců významných zadavatelů. Novinkou pro letošní ročník byl garant pro každou ze šesti kategorií.

Způsob hodnocení byl obdobný jako v předešlých ročnících, důraz byl kladen na efektivitu a přínos jednotlivých projektů, jejich originalitu a rozsah inovací. „Akce stále více využívají inovace a nové technologické možnosti. Hluboké zážitky, umožněné dokonalým propojením zvuku, obrazu, světla a pohybu v prostoru. To vše by bez technologií nebylo možné, a je vidět, že každý rok se standard posune o kus dál. Kde pořád vidím příležitost pro zlepšení, je jasný komerční cíl a důkaz, že ho event dokázal naplnit či překročit,“ podotkl Binar jako předseda poroty.

Výroční ceny České eventové asociace 2020

Kategorie 1A: B2B - eventy na podporu obchodních vztahů

  1. 25 let TV Nova galaevent a multimedia show
    Art4promotion pro TV Nova
  2. Offroad Driving Experience
    Fox Hunter pro Mercedes-Benz Vans Česká republika
  3. Porsche Taycan CEE Launch
    Renegadz pro Porsche Central and Eastern Europe

Kategorie 1B: B2C - eventy na podporu vztahů se zákazníky

  1. The Joy of Colours
    Fox Hunter pro Bvlgari
  2. Objevte více muziky
    Next Level pro JT International
  3. Run for the Oceans
    Creative Pro pro Adidas ČR

Kategorie 1C: B2P - eventy na podporu vztahů s veřejností

  1. H&M Elements
    Event Arena společně s Dudes & Barbies pro Hennes & Mauritz CZ
  2. Prezentace hlavního partnera Renault na Designbloku
    Brothers pro Renault
  3. Milka - Ester
    Event Arena společně s Peppermint pro Mondelez

Kategorie 1D: B2E - eventy na podporu vztahů se zaměstnanci

  1. Eventy pro zaměstnance brazilské Shell
    Quix Event pro Grupo TV1 / Shell
  2. Spořka fest ’19
    Česká spořitelna
  3. ČSOB Kampus Festival
    JCHP / Birel Advertising pro Československou obchodní banku

Kategorie 2A: zábava a showbusiness (veřejné eventy a festivaly)

  1. Autodialog s Václavem Havlem v rámci oslav 30 let svobody
    Ostrovy pro Památník ticha, Bubny
  2. Moon 50: zpátky na Měsíc
    MVP Events
  3. Man on the Moon multimedia show
    Art4promotion pro generálního partnera ČEZ 

Kategorie 2BC: odborné konference, fóra a kongresy + výstavy, veletrhy a oborové festivaly

  1. Future Port Prague
    Future Production
  2. Startup World Cup & Summit
    Up In The Air
  3. Eshopista: Budování značky v e-commerce
    Acomware

Grand Prix

Autodialog s Václavem Havlem v rámci oslav 30 let svobody
Ostrovy pro Památník ticha, Bubny

Zdroj: Česká eventová asociace