Skupina GroupM komunikačního koncernu WPP slučuje v Česku digitální týmy všech svých mediálních agentur a navíc je slučuje s týmy agentury H1.cz, zaměřené na výkonnostní marketing na internetu. Takto vzniklý společný digitální hub zahrnuje skoro stovku pracovníků. Cílem změny je rychlejší rozvoj služeb v oblasti digitálních médií a digitální transformace.
Nově ustavený digitální hub GroupM sestává ze tří nových oddělení. Jsou jimi oddělení digitální reklamy (nazvané GroupM Ads Activation), oddělení digitálního obsahu (GroupM Content) a oddělení reklamních technologií a administrace (GroupM Digital Operations).
„Se zánikem cookies, pokračujícím trendem roztříštěnosti médií a stále rostoucím podílem platforem e-commerce, se výrazně mění potřeby našich klientů a naše mediální strategie. Vznik těchto digitálních kompetenčních center, přímo napojujících expertní týmy H1.cz, vytváří ve spolupráci s datovým a analytickým týmem GroupM platformu, díky které mohou všechny GroupM agentury nabídnout svým klientům ta nejlepší digitální řešení na trhu,“ říká Ondřej Bartůněk. Ten bude nadále působit ve vedení mediální agentury Mindshare v roli CEO a zároveň se v GroupM staví do čela digitálního hubu ve funkci chief digital officer.
Oddělení digitálního obsahu čítá přes 30 lidí a zaměří se na tvorbu digitální kreativy, obsahu na sociální sítě, influencer marketing, copywriting a SEO. Povede ho Veronika Burešová, která zůstane i v čele agentury H1.cz.
Oddělení digitální reklamy zahrnuje přes 40 lidí a specializuje se na reklamu ve vyhledávání, bannerovou reklamu a videoreklamu. Všechny reklamní kanály ve správě tohoto oddělení spojuje programatický nákup prostřednictvím reklamních systémů, které zahrnují řešení od společností Google, Meta (Facebook), Seznam.cz, TikTok, Pinterest, Xandr či Adform. Součástí oddělení je i globální programatický trading desk Xaxis. Vede je Filip Hromek, který dosud stál v čele týmu pro nákup reklamy prostřednictvím real-time biddingu. Předtím pracoval v Seznamu.
Oddělení reklamních technologií a administrace má 25 specialistů a řídí je Petr Tichý, jenž dosud vedl oddělení digitálních médií v agentuře Mindshare. Sekce klientům slibuje koncentrovanou expertízu v oblasti reklamních technologií. Ty zahrnují čtyři odlišné reklamní ad servery a pět verifikačních platforem, které zajišťují spolehlivé rozpoznávání podvodných transakcí v online reklamě a hlídají bezpečný prostor pro reklamu klientů skupiny. Oddělení má zajišťovat rovněž administraci a hladký průběh všech kampaní.
GroupM už loni podobně propojila datově-analytické týmy všech svých mediálních agentur do jednoho, rozděleného také na tři sekce. Hub pro datovou analytiku a výzkum ve skupině GroupM vede Jiří Udatný, který teď byl jmenován do funkce chief analyst officer. Nynější vznik digitálního hubu je podle šéfa GroupM Jiřího Svobody dalším přirozeným krokem skupiny: „Umožní nám rychleji přicházet s novými službami a věřím, že se tím otvírá i zajímavá příležitost pro nové talenty.“
To vše se děje v novém pražském sídle na adrese Bubenská 1, kam se všechny tuzemské agentury nadnárodní skupiny WPP loni sestěhovaly.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
