Velkou personální obměnou prošla v letošním roce digitální výkonnostní agentura H1.cz, v níž letos skončilo 13 lidí. Důvodem bylo mimo jiné dokončení restrukturalizace, započaté v roce 2015. Z tohoto důvodu se agentura rozloučila se zhruba polovinou z výše uvedeného počtu, další pak odešli z jiných důvodů, jako je mateřská dovolená nebo kariérní posun. Agentura ale také začala letos nabírat. Podle ředitele H1.cz Filipa Kahouna přijala letos 26 nových zaměstnanců. V současnosti pracuje v H1.cz 72 lidí, z nichž zhruba třetina působí v agentuře déle než tři roky.
Mezi lidi, kteří odešli z důvodu kariérního posunu, se zařadili například Michal Gabriel, který odešel na pozici marketingového ředitele společnosti CZC, nebo Pavel Brecík, který se posunul do funkce šéfa analytiky v E-commerce Holdingu finanční skupiny Rockaway.
Mezi nově příchozí patří v letošním roce naopak mimo jiné performance advertising konzultant Martin Matějka z Počítačové pohotovosti, který od roku 2017 povede v H1.cz tým pro PPC reklamu, dále specialista na webovou analytiku Miroslav Pecka, který přišel z internetové agentury FG Forrest, marketingová manažerka Monika Kubešová, jež dřív působila v Top Vision, a account manažerka Irina Kondratova, která přišla z Google.
V září rozšířil osazenstvo H1 ještě specialista na webovou analytiku Petr Moravec z Alzy a v listopadu do agentury nastoupí nový account manažer Milan Merglevský, pro nějž si pro změnu sáhla H1.cz do E-commerce Holdingu.
„Restrukturalizace znamenala v první fázi řízené zeštíhlení firmy o 20 % z důvodu její přezaměstnanosti. Zeštíhlení proběhlo zejména na úrovni vedení společnosti a account managementu. Současně však vyšlo najevo, že bude potřeba říznout mnohem hlouběji, než se zprvu zdálo,“ uvedl pro Médiář ředitel H1.cz Kahoun.
Stoprocentním vlastníkem agentury je od července 2013 skupina mediálních agentur GroupM, která ji koupila od společnosti Ataxo, vlastněné investičním fondem Garvest. Podle Kahouna vyznávala původní H1.cz „punkový“ přístup k práci, který byl „sice lidsky sympatický, ale neudržitelný“. „V praxi to znamenalo postavit tu firmu z velké části znovu. Začali jsme tedy s novým managementem postupně pracovat na celkové personální restrukturalizaci Hájedničky. Významná část odchodů byla řízená, velká část byla spontánní. Každopádně, výsledek je pro mě víc než uspokojivý. V roce 2014 a 2015 jsem absolvoval nekonečný seriál reklamací naší práce. V průměru třikrát týdně na mě někdo řval, že jsme udělali další kardinální botu. Podobné případy jsou dneska naprosto ojedinělé. Byznys roste. Historicky přicházela Hájednička v průměru o 60 klientů ročně, letos počítáme ztráty v jednotkách a z velké části jde o zakázky s velmi spornou profitabilitou,“ tvrdí Kahoun.
Podle něj se letos obnovil na trhu zájem o práci v H1.cz, která byla loni „v očekávatelném útlumu“. „Z ekonomického pohledu došlo mezi roky 2014 a 2016 k úspoře personálních nákladů Hájedničky o třetinu, při současném udržení revenue a zvýšení servisní kvality,“ dodává Kahoun.