Mladoboleslavská automobilka Škoda, součást německého koncernu Volkswagen, představila na dnešní výroční tiskové konferenci své nové logo. To přichází v rámci modernizace designu celé značky, zároveň s uvedením nového designového jazyka, který Škoda nazývá Modern Solid. „Větší změnu své identity značka Škoda za posledních 30 let nezažila,“ oznámila dnes večer firma. Impulsem ke změně identity se stala také strategie, které automobilka říká Next Level Škoda Strategy 2030 a která ji má posunout víc k elektrifikaci a digitalizaci.
„S novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň,“ věří Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za prodej a marketing. „Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků,“ prohlásil. „Čím dál intenzivnější využívání loga v různých digitálních formátech nás přimělo vytvořit jeho novou podobu ve dvojrozměrné grafice, které je na displejích i v tisku snáze rozpoznatelné a výraznější než stávající trojrozměrné provedení,“ argumentuje Petra Mackeová z marketingového oddělení automobilky.
Nově hodlá firma využívat slovní nápis Škoda a tradiční okřídlený šíp v prstenci víc odděleně, z nápisu se stane hlavní komunikační nástroj. Toto typografické logo se objeví nejen na zádi aut Škoda, jako tomu bylo v posledních letech, ale také na přídi, kde dosud býval znak.
Aby nápis podle tvůrců získal na výrazu, dostal novou podobu s integrovaným háčkem, pracuje se symetrií a kombinací oblin a hran. „Háček pro nás byl výzvou, z globální perspektivy bývá pro většinu našich zákazníků matoucí. V nové podobě bude integrovaný a splyne se symetrií loga, zákazníci na domácím trhu a některých dalších ho přitom v nápisu rozpoznají,“ doplňuje Martin Pavlík, druhý člen marketingového týmu, který novou identitu značky připravoval.
Změnou prošel i zmíněný symbol okřídleného šípu. Logo se dočkalo zjednodušení, nově bude vykresleno v ploché podobě, aby u něj bylo možné výrazněji pracovat s barvami. „Tato jednoduchá dvourozměrná verze vypadá působivěji zejména na mobilních zařízeních a umožňuje flexibilní integraci do různých formátů. Škoda Auto touto změnou reaguje na posun k ještě větší digitalizaci komunikace. Součástí nové identity jsou totiž i dva nové odstíny zelené, smaragdová a elektrická zelená. Jen málokterá značka má zelenou barvu ve své DNA zakořeněnou tak jako Škoda. Nové odstíny zachovávají propojení s historií, zároveň ovšem přinášejí osvěžení a více odkazují na elektromobilitu,“ uvádí Petra Mackeová v tiskových materiálech automobilky.
„Na tvorbě nové identity značky pracoval jen velmi malý tým s podporou napříč celou automobilkou. Práce zabraly přes rok a zpočátku tým pracoval s celkem 165 návrhy, z nichž postupně vykrystalizovala trojice ‚finalistů‘. Tu pak automobilka podrobila důkladnému testu, kterého se účastnilo přes 2.200 respondentů z Česka, Německa, Itálie, Norska, Indie a Izraele. Na základě jejich zpětné vazby zvítězila právě představená podoba loga,“ popisuje firma.
„Každá změna je výzva. Je přirozené, že někdo změny úplně nevítá, jiný je podporuje. V nové podobě identity sehrávají názory zákazníků klíčovou roli, což vychází z hodnot naší značky. Prostřednictvím klinických studií víme, že jsme v nové podobě značky dosáhli vyvážených a progresivních změn, které pamatují především na zákazníky a také reflektují naši strategii,“ uzavírá Martin Pavlík.
S novým logem se zákazníci značky Škoda začnou setkávat postupně: nejprve se nové logo objeví v komunikačních materiálech, od roku 2024 i na nově představovaných modelech. Postupně se logo a další prvky značky objeví v palubních softwarech jednotlivých vozů a také u prodejců.