Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Halloween, nebo Dušičky? Který svátek má v letácích řetězců navrch

Blíží se dva podzimní svátky a obchodníci už vyrukovali se speciálními nabídkami k nim.

Nejbohatší nabídku produktů k Halloweenu má v letáku řetězec Lidl

Nejbohatší nabídku produktů k Halloweenu má v letáku řetězec Lidl

I když se Halloween (připomíná se 31. října) v Česku stále nebere jako tradiční svátek, každým rokem jej největší obchodní řetězce využívají pro speciální nabídky. Například akční nabídka Lidlu, jež startuje dnes 24. října, zahrnuje vedle nabídky karnevalových kostýmů právě řadu produktů ve speciálních halloweenských obalech. Mezi nimi jsou pizza, chipsy, sušenky a další sladkosti, ale také párky, těstoviny nebo kuřecí nugety. Ve svém týdenním letáku těmto produktům vyhradil celou dvoustranu a celkovým pojetím je tak mezi ostatními prodejci spíš výjimkou.

Tesco se strašidelnou tématikou vyrukovalo už minulý týden, ale soustředilo se pouze na připomenutí svátku jako takového a nabídlo několik málo speciálních produktů jako lízátka, balónky nebo dýně za akční cenu. Velkou část týdenní nabídky nicméně tvořilo tradiční české téma Dušiček, tedy Svátku zesnulých, jenž připadá na 2. listopadu.

Rovněž Billa a Makro přišly s nabídkou Halloweenu s týdenním předstihem. Makro přineslo leták s úvodní stranou Připravte se na Halloween a Dušičky, speciálně designované produkty však řetězec nenabídl. To Billa na jedné straně letáku propaguje sadu na vyřezávání dýní a halloweenský svícen, zbytek stránky věnovala tématu Dušiček, tedy především nabídce svíček.

Penny Market se pro změnu v novém letáku (od 24. října) soustředí jen na akční nabídku dýní, zato už v předstihu avizuje mikulášskou nabídku. Podobně Kaufland už uplynulý týden lákal na nabídku vánočního cukroví, avšak podobně jako sesterský Lidl i Kaufland nabízí v aktuálním letáku (od 23. října) tematickou dvoustranu produktů věnovaných Halloweenu a další dvoustranu věnovanou Svátku zesnulých. Narozdíl od Lidlu se však halloweenská nabídka soustředí téměř výhradně na dětské kostýmy, dvoustrana věnovaná Dušičkám je pak tvořena výlučně nabídkou svíček.

A stránku halloweenských a stránku dušičkových produktů přináší i aktuální leták Albertu (od 23. října). Kromě nabídky dýní a kostýmů se však soustředí na několik málo sladkostí v tematickém designu Halloweenu, v případě Dušiček se pak jedná především o svíčky a květiny.

Halloween do svých aktivit zakomponuje například také pražský prodejně-společenský prostor Manifesto. Ten se 31. října soustředí především na doprovodný program jako malování na obličej, vystoupení kouzelníka nebo soutěž masek.