Hamé modernizovala a upravila technologie v jednotlivých závodech tak, aby mohla ještě více rozšířit výrobu dosavadních 600 bezlepkových produktů. Společnost se výrobě produktů vhodných pro celiaky věnuje od nepaměti, některé produkty jako nakládaná zelenina či marmelády byly vždy bezlepkové, jiné (masové konzervy, paštiky) byly upraveny v posledních dvou letech tak, aby se bezlepkovými bez ztráty na kvalitě staly. Od roku 2014 používá k označení bezlepkových produktů modré logo s přeškrtnutým klasem s nápisem Gluten free/Bez lepku.
Rozšíření se plánuje hlavně v oblasti masových konzerv, paštik, pomazánek, hotových jídel nebo kečupů. „Všechny nové produkty se v současnosti již snažíme vyvíjet tak, aby byly bez lepku, a u některých stávajících výrobků jsme patřičně upravili recepturu tak, abychom se bez lepku obešli. Do budoucna chceme toto portfolio vhodné pro celiaky ještě dále rozšiřovat, bezlepkové potraviny považujeme za hodně perspektivní oblast. Máme výhodu, že naše výrobky jsou snadno dostupné v běžné obchodní síti, což jistě celiaci ocení,“ vysvětlila Marcela Mitáčková, ředitelka pro marketing a vývoj společnosti Hamé. Kompletní sortiment bez lepku si mohou spotřebitelé prohlédnout na stránkách společnosti nebo zakoupit na eshopu.
Hamé během května a června podpořila rozšíření nabídky bezlepkových produktů své značky Otma marketingovou kampaní, která zahrnovala inzerci, outdoor reklamu, online projekty a instore aktivity. Kompletní portfolio a ochutnávku potravin pro celiaky představila ve svém stánku na 11. Fóru celiaků, které se konalo 14. května v Praze na výstavišti v Letňanech. Hamé vystavuje v rámci Fóra po třetí v řadě, společně s ním třeba také Globus, Tesco nebo Nestlé. Není to jediný „bezlepkový“ event, kterého se společnost účastní. Kromě Fóra celiaků se pravidelně objevuje i listopadovém Bezlepkovém trhu v Hostivaři.
Je samozřejmě dobře, že nabídka pro celiaky se rozšiřuje. Navíc nás asi brzy zasáhne gluten-free-mania, která už třeba v USA řádí na plné pecky. Takže chytrý tah od Hamé.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)