Předsedou výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) byl opět zvolen Michal Hanák z mediálního domu Mafra. Výkonná rada SPIR vzešlá z květnové valné hromady mu popáté v řadě vyslovila důvěru, sdružení vede od roku 2018. Na postech místopředsedů byli potvrzeni Michal Feix za Seznam.cz a Martin Picek z mediální agentury GroupM. Předseda a oba místopředsedové tvoří nový statutární orgán: předsednictvo SPIR.
Ve svém dalším funkčním období se předsednictvo chce, kromě dalšího rozvoje a zlepšování hlavních projektů, kterými jsou NetMonitor, oficiální měření návštěvnosti webových stránek, a AdMonitoring, výzkum výdajů do displejové reklamy, zaměřit na zatraktivnění sdružení pro členy z řad vydavatelů, agentur i zadavatelů.
Příležitost staronový předseda Hanák vidí v nadcházejícím českém předsednictví Radě EU, protože v posledním roce se SPIR intenzivně věnoval připomínkování zásadních evropských legislativních norem. „Jsme v situaci, kdy byla nalezena politická shoda na znění Digital Services Act (DSA) a Digital Markets Act (DMA), které budou utvářet online prostředí na další desetiletí. Těmto nařízením jsme se ve SPIR v uplynulém funkčním období hodně věnovali, a proto máme v plánu uspořádat k nim workshopy pro všechny hráče reklamního ekosystému digitální reklamy. Věřím, že takto iniciovaná diskuse přinese profit celé branži,“ komentoval.
Dalším cílem sdružení je také zintenzívnit působení v oblasti public affairs v souvislosti s připravovanými regulatorními normami ovlivňujícími digitální ekosystém, jež pravděpodobně budou na pořadu českého předsednictví Radě EU v druhé polovině příštího roku.
Valná hromada SPIR se sešla v druhé polovině května, aby schválila činnost sdružení za uplynulý rok, plán činnosti na další období i změnu stanov. Do výkonné rady bylo zvoleno 13 z původních 15 členů: kromě Hanáka, Feixe a Picka Marek Antoš (Internet Info), Petr Bednář (Vltava Labe Media), Karel Brýna (Tiscali Media), Lubor Burda (TV Nova), Petr Hatlapatka (FTV Prima), Jaroslav Kábele (ČTK), Štěpán Kamený (Omnicom Media Group), Petr Řezníček (Economia), Libuše Šmuclerová (Czech News Center) a Michael Štádler (Adform). Novými členy jsou David Voráček (Czech Publisher Exchange) a Martin Šebesta (Knowlimits Group).

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
