Ve funkci marketingového ředitele České spořitelny skončí ke 14. červnu Josef Havelka. Na Havelkův odchod upozornil web Mediaguru. Havelka to Médiáři potvrdil. „Změna je život,“ konstatoval. Spořitelna zatím neurčila, kdo ho nahradí, vhodného nástupce hledá.
Havelka působil ve funkci marketingového ředitele přes tři roky, od dubna 2013. „To nejhorší, co se vám může stát, je ustrnout na místě. To platí pro instituci i pro jednotlivce. Po takové době už byla změna potřeba,“ řekl Médiáři Havelka, který podle svých slov neplánuje hned nastoupit do nového působiště. „Nechci hned naskočit z jednoho vlaku do druhého, potřebuji i trochu času na některé věci osobního rázu,“ řekl bez dalších podrobností.
Vedení České spořitelny převzal od 1. ledna 2016 po Pavlu Kysilkovi nový generální ředitel Tomáš Salomon. Na dotaz Médiáře, zda právě tato změna nevedla k Havelkovu poměrně náhlému odchodu, marketingový ředitel odpověděl, že si to nemyslí. „S Tomášem Salomonem se známe relativně dlouho, spolupracovali jsme už v dřívějších dobách a nemyslím, že by to souviselo s jeho osobou,“ řekl Havelka.
Josef Havelka vstoupil do světa české reklamy v roce 1991, kdy se stal výkonným ředitelem pražského zastoupení agenturní sítě Leo Burnett Advertising. V roce 1998 převzal odpovědnost za regionální management Leo Burnett v celé střední a východní Evropě. V říjnu roku 2005 z reklamního světa z tohoto postu z vlastního rozhodnutí odešel. V roce 2009 spoluzakládal e-shop Zoot (majetkový podíl v něm měl do roku 2014), poté vedl necelé dva roky časopisové vydavatelství Sanoma Media Praha a půl roku působil v mediální agentuře OMG jako šéf její konzultantské divize.