Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

HbbTV funguje Óčku líp než web

S novináři dnes v restauraci Aureole na pražské Pankráci posnídali Marcel Procházka z Českých Radiokomunikací (druhý zleva) a ředitel techniky ČT Ivo Ferkl (vpravo od Procházky)

S novináři dnes v restauraci Aureole na pražské Pankráci posnídali Marcel Procházka z Českých Radiokomunikací (druhý zleva) a ředitel techniky ČT Ivo Ferkl (vpravo od Procházky). Tématem setkání byl probíhající test vysílání v Ultra HDTV

Interaktivní aplikace hudební televize Óčko navštěvuje víc lidí, než kolik chodí na její web. Na setkání zástupců Českých Radiokomunikací a České televize s novináři to řekl Marcel Procházka, ředitel Radiokomunikací pro regulaci. Uvedl, že v posledních dvou měsících stiskne červené tlačítko, jímž se v televizorech doprovodné služby HbbTV aktivují, v průměru 100.000 lidí. Návštěvnost webu Óčka v dubnu činila podle měření Netmonitor 85.000 uživatelů.

Hudební stanice mediálního domu Mafra začala letos v lednu přes interaktivní aplikaci nabízet ke koupi hudební a filmové nosiče CD a DVD, samotné objednávání se pak děje prostřednictvím SMS. “Připravujeme s Óčkem řadu nových atraktivních aplikací,” doplnil dnes Procházka v návaznosti na dosavadní divácký zájem.

Aplikace HbbTV pro nákup hudby na Óčku

Aplikace HbbTV pro nákup hudby na Óčku

Nová technologie s sebou nese i nedostatky, aktuální verze jejího technologického obsahu neumožňuje podle Procházky streamovat nelineární obsah, neboť neumí digitální ochranu práv (DRM) ani prodávat placené služby, jinými slovy poskytovat placený archiv pořadů. Radiokomunikace spoléhají na připravovanou novou verzi HbbTV, která má být v tomto směru dokonalejší.

HbbTV, jak také ředitel Procházka uvedl, vidí Radiokomunikace jako základní platformu pro doplňkové služby ke klasickému televiznímu vysílání, sofistikovanější pak jsou aplikace pro chytré televizory.