Interaktivní aplikace hudební televize Óčko navštěvuje víc lidí, než kolik chodí na její web. Na setkání zástupců Českých Radiokomunikací a České televize s novináři to řekl Marcel Procházka, ředitel Radiokomunikací pro regulaci. Uvedl, že v posledních dvou měsících stiskne červené tlačítko, jímž se v televizorech doprovodné služby HbbTV aktivují, v průměru 100.000 lidí. Návštěvnost webu Óčka v dubnu činila podle měření Netmonitor 85.000 uživatelů.
Hudební stanice mediálního domu Mafra začala letos v lednu přes interaktivní aplikaci nabízet ke koupi hudební a filmové nosiče CD a DVD, samotné objednávání se pak děje prostřednictvím SMS. „Připravujeme s Óčkem řadu nových atraktivních aplikací,“ doplnil dnes Procházka v návaznosti na dosavadní divácký zájem.
Nová technologie s sebou nese i nedostatky, aktuální verze jejího technologického obsahu neumožňuje podle Procházky streamovat nelineární obsah, neboť neumí digitální ochranu práv (DRM) ani prodávat placené služby, jinými slovy poskytovat placený archiv pořadů. Radiokomunikace spoléhají na připravovanou novou verzi HbbTV, která má být v tomto směru dokonalejší.
HbbTV, jak také ředitel Procházka uvedl, vidí Radiokomunikace jako základní platformu pro doplňkové služby ke klasickému televiznímu vysílání, sofistikovanější pak jsou aplikace pro chytré televizory.