V redakci jsme rádi za Zlatého Gedeperáka, kterého Médiáři za maily k GDPR udělila Barbora Tite.

“Headline Créme Bonjour to natřel všem videím”

Reklamní katovnu tentokrát vyhrává VCCP s kampaní pro Créme Bonjour, následuje Kaspen s Monetou pro živnostníky. Kampaň na Margot od JWT katy do exotiky nepřenesla.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 9. týden 2018

  1. VCCP: Ať jde aspoň něco jako po másle (46 %)
    značka: Créme Bonjour, klient: Unilever
  2. Kaspen/Jung von Matt: Dejte své živnosti nový říz (41 %)
    značka, klient: Moneta Money Bank 
  3. Made by Vaculik: Vždycky sami sebou (37 %)
    značka: Božkov Republica Exclusive, klient: Stock-Plzeň Božkov
  4. Publicis Praha: Institut pozitivního rána (34 %)
    značka: Nescafé Clasic Crema, klient: Nestlé
  5. J. Walter Thompson: Tvůj kousek exotiky (24 %)
    značka: Margot, klient: Nestlé

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. VCCP ukazuje ráno jako po másle (46 %)

Agentura VCCP s novým klientem Unileverem přichystala kampaň pro značku Créme Bonjour Ať jde aspoň něco jako po másle. Od 1. března běží v televizi, instore a onlinu. Dvacetivteřinový spot režíroval Jan Zajíček. Produkci zajistila District productions.

Řemeslně hezky zpracované vizuály a dobrý insight.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tady chybí jen vřískání ve studený sprše a stereotyp strašnýho rána bude kompletní.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Nemáslo, co je jako máslo, na ohnusnělém rohlíku. Estetika Echte Ersatz.
Vilém Rubeš

Ať jde alespoň něco jako po másle je dneska jediná věc, která není blamáž. Škoda, že nevzniklo víc takhle hezkejch headlinů o másle. Ale jo, vítěz týdne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Hezké, jednoduché, ostatně je to reklama na máslo. Nebo tak něco podobného.
Pavel Jechort

Dobrý den, po máslové aféře půjde prodej rostlinného tuku jako po másle. Ale jo, neurazí to. Ale bude to stačit na všechny ty flóry, rámy, perly a perličky? A co na to Petronius?
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Dobrej headline a pěknej vizuál to tenhle týden natřel všem videím.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Čisté vizuály, trefné copy. Ohledně spotu, lépe vytěžené ráno než to od Nescafé.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)

2. Moneta v kampani cílí na živnostníky (41 %)

Moneta Money Bank spustila začátkem března komunikační kampaň na podporu neúčelové půjčky Expres Business nezajištěný. Připravila ji agentura Kaspen/Jung von Matt. Spoty režíroval Tomáš Řehořek a poběží na televizi Prima, Atmedia, ČT, Óčko a v síti multikin CineStar. Vizuály se objeví po celém Česku na velkoformátových outdoorových plochách a v tištěných a internetových médiích.

V televizním spotu se objevuje sládek mikropivovaru, který má zastaralé vybavení, ale snaží se prorazit na trhu. “Příběh nás inspiroval k tomu, že jsme oslovili jednoho z našich klientů, pivovar Raven, aby pro nás připravil limitovanou edici piv s obsahem alkoholu 5,9 %, což odpovídá výši roční úrokové sazby našeho úvěru pro živnostníky. Dostanou ho jako malou pozornost klienti, kteří si v době kampaně sjednají tento úvěr,” uvedl Jan Müller, ředitel marketingové komunikace Moneta Money Bank. 

Součástí kampaně je projekt Minuta od Moneta Money Bank, který banka připravila ve spolupráci s rádiem Beat. Během března budou moderátoři rádia vyzývat posluchače ke sdílení příběhů o svém podnikání. Ty budou uveřejněny na webu rádia a autoři nejzajímavějších příběhů dostanou příležitost představit se v minutovém spotu, který jim banka zaplatí. 

Ze spotu jsem vůbec nepochopila, že majitel-sládek se „pokouší prorazit na trhu s pivním speciálem, i když se musí poprat se zastaralým vybavením.” Video totiž víceméně tvoří různé detaily. Ale možná mám nějaký výpadek představivosti. Z dalších marketingových aktivit Monety nicméně oceňuji spolupráci s rádiem Beat, kdy podnikatelé sdílí zkušenosti ze svého podnikání.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jestli se salámovou metodou zbavujeme kocoura, tak cením. Jinak i přes tu ďábelskou doslovnost vítěz týdne. Za poctivou práci. A podporu poctivý práce.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Zatímco se blábolí banality, tisíckráte slyšené, podivný týpek vaří pivo v hnusně zanedbané špinavé varně. Fujtajbl.
Vilém Rubeš

Chudák kocour. Kdysi to bejval ve spotech hybatel děje, ale jeho role se smrskla na jeden rádoby vtipnej štěk. Zakomponovat ho do příběhu se nikdo ani nepokusil. No jo, když začnete voiceover velkou filosofickou myšlenkou “Když podnikáte, nikdo vám úspěch nezaručí”, je to jako byste kocourovi v přímým přenosu řekli: “Vypadni, dohrál si.” Mega blamáž.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Moneta je dobrá, alespoň na banku. Jednoduché na pochopení, hezky natočené, i když ani po těch několika letech netuším, proč je tam sakra ten kocour.
Pavel Jechort

Některý z těch předchozích kočičáren byly sice pod psa, ale tady pro změnu nechápu, proč tam ta kočka vůbec je. Prostě takovej normální kočkopes. A říz živnosti je slušnej jazykalom.
Adam Roučka

Na Monetě bylo fajn, jak byla trochu jiná. Tohle jiné není. Komerčka to dělá, Čobka to dělá, to snad dělá i Jabobs café, ne? A Petronius taky.
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Dokud v tom ten kocour jenom hrál, tak to bylo dobrý. Teď mám pocit, že si začal psát i vlastní repliky, minimálně tu první teda určitě. A zbytek zas vypadá jak nedávnej spot od Komerčky. Trošku kocourkov.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Když pominu tu jejich kočku, kterou osobně nemusím o moc víc, než Alzáka, tak super práce. Fajn příběh, pěkně podané.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)

3. Božkov slaví 100 let republiky (37 %)

Komunikační agentura Made by Vaculik koncem února odstartovala kampaň, která českým zákazníkům představuje pravý rum z cukrové třtiny Božkov Republica Exclusive. Prémiovou novinku Božkov uvádí navíc v době oslav 100 let založení republiky. Tomu odpovídá elegantní vizuální styl a nadhled, za kterým stojí kreativní tým agentury ve složení Marek Farkaš, Jan Šimek a režisér Prokop Motl.

Kampaň přímo navazuje na komunikaci s Jiřím Macháčkem a její součástí je sestřih původního spotu, nový patnáctivteřinový televizní spot a čistě produktový online spot. Natáčení produkčně zajišťovala společnost Toaster Pictures.

Pěkné. Hezky natočené. Starý dobrý Božkov, který od doby, kdy jsme ho s kamarádkami na zábavách míchaly s colou a postupně upadaly do němoty, urazil velký kus cesty.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Aj, to napojení na ten spot s Macháčkem bolestivě nefunguje. Nemohli bychom spíš mluvit o tom výročí Republiky? Ale online produktovka je trefená dobře, to nemohu říct.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Poctivé řemeslo, řekli – a nepředvedli.
Vilém Rubeš

Tedy tohle mě zmátlo. Patnáct vteřin a zmatek. Vůbec si nejsem jistej, jestli tam ten Petronius vůbec promluvil (?). Ty hlasy jsou si tak podobný a nevýrazný, že to spíš vypadá, že barman trpí samomluvou. Tomu by odpovídal i (ultra neoriginální) slogan Vždycky sám sebou. Víceméně blamáž
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Jako bývalý BM Božkova říkám, vraťte se už ke kořenům. Náš opravdový “rum” je Božkov tuzemský, ten co se teď jmenuje Original. Když děláte mee too s Božkovem, zkuste humor, je to část jeho DNA. Pak to bude poctivá práce.
Pavel Jechort

Hele, Petronie… a nebo radši nic. (smajlík plačící smíchy). Důstojně nepovedené pokračování prvního dílu, kterej byl taky neúmyslně směšnej až k pláči.
Adam Roučka

No, hele, odteď si říkám taky Petronius. Měl jsem asi štěstí, když jsem tuhle reklamu viděl dohromady v bloku na božkovský tuzemák, kde mě pan Macháček přesvědčuje, že si Petronius nemám říkat. A pak najednou tohleto, kde mi barman říká zase Petronius a do toho míchá republiku, teda nemíchá, ale míchá Republiku, chápete? Zmatek, co? Přitom by to mohlo být dobré pití.
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Produktový demo v pohodě, decentně vzpomínka na časy, kdy bylo na Macháčka taky neuškodí, kdo si bude tenhle Božkov kupovat ke kole pořád nechápu, ale to není předmětem. 38 % nejde, tak to kroužím co nejblíž.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Vizuální symfonie, jediné co mi nesedí, je závěrečný claim s komunikací popíjení s přáteli.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)

4. Nescafé zkoumá ranní rituály (34 %)

Agentura Publicis Prague natočila nový televizní spot Nescafé Classic Crema pro společnost Nestlé Česko. Běží od 5. března na vybraných televizních kanálech v Česku i na Slovensku. Komunikačním konceptem je Institut pozitivního rána, který zkoumá ranní rituály a doporučuje ten, který nejlépe nastartuje den. Hlavním představitelem je herec Tomáš Pavelka.

Kreativně se vývoje reklamního spotu ujali senior copywriter Petr Roth a kreativní ředitel Petr Malina. Pod vedením režisérky Alice Nellis, ve spolupráci s produkční společností Boogie Films vznikl třicetivteřinový televizní spot a zkrácené dvacetivteřinové varianty.

Vůbec mi nevadí pít instantní kafe, ale trochu mi vadí dívat se na reklamy, které jako by vypadly z minulého století a zrovna nesrší vtipem ani originalitou.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tady chybí jen šlápnutí na kostičku lega a stereotyp strašnýho rána bude kompletní.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Není v té reklamě frame, který bychom už neviděli stokrát a líp. 🙂 Jak znudnit i jednoduchou nabídku spotřebiteli.
Vilém Rubeš

Srovnává se nesrovnatelné. Každý má přeci jiný rituál. Takováhle reklama z institutu mohla vzniknout na cokoliv, co se v tomto spotu karikuje. Absolutně chybí reason to believe. Blamáž. A hned po ránu.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Institut pozitivního rána? To beru jako parodii o 3 slovech. A ne, že by se to nedalo natočit s velkou dávkou černého humoru tak, abych si reklamu vzal k srdci. Mít jen ty koule. Ale jinak profesionálně odvedená práce.
Pavel Jechort

Nic, co by tu už někdy nebylo, přitom z toho nápadu šlo vyvařit víc. Mimochodem ten hlavní herec se tváří, jako by si už ráno dal něco, co mělo trošku větší grády, než Nekafe.
Adam Roučka

Inu, kde že jsou župany s klasikem po ránu, že? Ale Institut pozitivního rána není špatný nápad a za mě vítěz týdne.
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Za poslední rok má reklama tolik zbytečnejch institutů, akademií a hnutí, že je na ni i statní správa krátká. Na druhou stranu, dobře, že už to tentokrát není muzikál.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Obecně nápad Institutu rána je fajn. Prostor hravě navázat na komunikovanou příležitost ranní kávy. Bohužel obsah a exekuce spotu trochu zaspaly a prostor nevyužily. Slabé momenty hořkých ranních rituálů.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)

5. Margot ukazuje kousek exotiky (24 %)

Společnost Nestlé uvedla novou kampaň na čokoládovou tyčinku Margot. Po čtyřech letech přichází s novou reklamou, vizuální identitou i novou produktovou variantou Margot Exotic. Kampaň Margot – Tvůj kousek exotiky odstartovala v březnu pod vedením Radomíra Šlechty, manažera značky. Poběží v televizi, online i v obchodech. Cílí na ženy a muže ve věku 25 až 33 let. 

Spot vymyslela česká pobočka agentury JWT a produkci zajistila agentura FilmService. Režiséry spotu jsou Štěpán Vodrážka a Martin Douba, natáčení probíhalo na Kubě. Současně se spotem připravila značka i nový klíčový vizuál. Za objektivem stál opět Martin Douba.

Princip – kousni si/napij se, a rázem se ocitneš na pláži nebo v pralese, není ničím novým. Přesto na mě spot působí příjemně a nenuceně. A Margot s příchutí pomeranče si samozřejmě nenechám ujít!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jakože Margotka má chutnat exoticky? Racionálně rozumím snaze prezentovat kokosovou tyčinku jako něco exotickýho. Jenom emocionálně je to prostě… Margotka. Ta naše, co ji známe, co ji máme rádi, i když zbytek světa nad tím kroutí hlavou. A když už přistoupím na tu reklamní floskuli, že se zakousnu a něco se stane, jsem spíš znova děcko, nebo tak něco… To, že něco dělám dlouho, neznamená, že to není blbost.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Další z nekonečné série Kousnu-a-přenesu-se-do-Pohádkova. Nuda KP.
Vilém Rubeš

Kvůli pár fotobankovejm záběrům se jede na Kubu? To je docela škoda. Exotickej positioning je dobrej, ale dost nedotaženej. Trochu blamáž.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Holka usmívající se z okna a ještě víc na čokoládu s proporcí modelky, běh po pláží, už chybí jen Sonny a Crockett z Miami Vice. Co je exotického na milionkrát omletém konceptu? Nudáááá
Pavel Jechort

Tohle funguje jako stroj času – kouknu na spot a mám pocit, že jsem se vrátil zpátky do devadesátek.
Adam Roučka

Taková normální reklama na sójovou tyčinku. Nic to se mnou nedělá. A na sóju jsem bohužel alergický. Hmmm, takže ne, pardón.
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Kombinace tropical hudby ala Kygo a nápad přenosu, jak z klipu od Duke Dumonta, má v sobě určitě kus exotiky. V tomhle podání mi to ale více zapadá k party pití něž k Margotce.
Michal Bubeníček (Etnetera Motion)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.