Od 1. dubna se začne ve vybraných českých barech a restauracích prodávat značka pivního mixu Strongbow, kterou na tuzemský trh uvádí pivovarnická skupina Heineken. V květnu by měla přibýt i jeho distribuce do prodejní sítě a v červnu bude následovat i velká mediální kampaň, využívající jak všechny klasické mediální kanály, tak reklamu v online a v sociálních sítích. Novou značku skupina výrazně podpoří také na nejrůznějších eventech a v místech prodeje, zejména za pomoci ochutnávek a samplingů. Cílem je vytvořit z ní dominující brand na trhu ciderů, který je i jinde ve světě. Zástupci Heinekenu to uvedli na dnešní tiskové konferenci ve Fashion Clubu obchodního domu Kotva. Na ní si šéf komunikace Heinekenu Jiří Hauptmann vypůjčil do svého expozé citaci z Járy Cimrmana a Steva Jobse z keynotů Applu.
Podle brand manažera značky Strongbow Richarda Gaža se ročně prodá ve světě celkem 21 milionů hektolitrů ciderů. Heineken je podle něj největší pěstitel jablek na světě na výrobu ciderů a značka Strongbow největším brandem ciderů na světě. „Strongbow se prodává v 55 zemích a má 14,6 % světového podílu na trhu. Na druhém místě ho následuje značka Bulmers, která patří také Heinekenu, s podílem 6,2 %. Strongbow tak představuje každý sedmý vypitý cider ve světě a každý čtvrtý v Británii,“ přiblížil Gažo.
Podle něj se Heineken v současnosti na kategorii ciderů globálně soustředí, protože jde o rychle rostoucí a populární kategorii. „Cidery rostou meziročně dvapůlkrát rychleji než pivo a pětkrát rychleji než víno. Kromě mužů si je oblíbily i ženy, které oceňují méně hořkou chuť,“ říká Gažo.
V maloobchodu do 20 Kč
Strongbow se vyrábí celkem z dvanácti druhů jablek a disponuje paletou příchutí, přičemž každý trh si podle Gaža může určit, jaké příchuti uvede. Na český trh přichází Strongbow v příchutích Gold Apple, Red Berries a Elderflower (jablko, maliny a bezový květ), které podle brand manažera vyšly nejlépe ve spotřebitelských testech. Na Slovensku Heineken uvedl podobné příchutě, jen místo bezového květu volil na tomto trhu med (Honey).
V offtrade kanálech bude Strongbow prodáván v nevratné třetinkové lahvi, která by měla být vystavena na prodejní ploše v otvíracích kartonech, dál v plechovkách o objemu 0,4 litru a v balení čtyř plechovek. Cena by se měla držet pod dvaceti korunami, doporučená maloobchodní cena má činit 18,90 Kč za lahev a 19,90 Kč za plechovku.
V ontrade provozovnách budou Strongbow nabízet opět jako třetinkovou lahev, kromě toho Heineken nabídne i čepovanou variantu ve vybraných podnicích, kterou bude distribuovat v patnáctilitrových sudech.
„Úplně nejvíc“ pro mladé
Cílovou skupinu nového nápoje tvoří podle zástupců Heinekenu mladí lidé ve věku od 18 do 30 let, spíš z velkých měst, kteří se rádi druží a hledají nové zkušenosti. „Příběh cideru se píše v městském sadu, čímž chceme říct to, že v sobě spojuje progresivnost a modernost velkého města a prostotu a autentičnost anglického venkova. Claim kampaně zní Strongbow na ledu úplně nejvíc. Slova úplně nejvíc konvenují s vnímáním naší cílové skupiny a jsou hlavním jmenovatelem pro všechny komunikační aktivity. POS materiály pracují s hlavním headlinem Cider z jablek úplně nejvíc,“ sdělila junior brand manažerka Heinekenu Martina Shi.
Kampaň, kterou připravuje agentura VCCP, bude zahrnovat všechny klasické mediatypy včetně lokalizovaného televizního spotu, promo aktivity poběží v ontrade i offtrade a bude zahrnovat zejména ochutnávky a rozsáhlý sampling. Značka se také objeví na většině eventů ve velkých městech, kde je Heineken přítomen se svými dalšími značkami, typu například Mácháč 2015 v Praze. Pivovarnická skupina ale nepočítá s její aktivní propagací v rámci mistrovství světa v ledním hokeji. Ten bude stěžejní pro jinou značku Heinekenu, a sice Krušovice.

Na tiskové konferenci Heinekenu se podávala mimo jiné novinářská kachna

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací

Búřil, Hynčica, Novák: Potřebují mediální měření v Česku evoluci, nebo revoluci?
