První letošní PR Forum se věnovalo krizové komunikaci a zejména tomu, jak probíhá v online prostředí, jak ji zde řešit a jaký vliv na její vývoj a dopady mohou mít extrémně vlivní jednotlivci. Akce proběhla v pátek 26. 2. 2016 v Global Centru na Praze 9.
- Úvod patřil diskusi o tom, jaká má online prostředí specifika a jak se to odráží ve vlivu jednotlivců (influencerů), kteří mnohdy sami dokáží nějakou krizi rozpoutat.
- V dalším bloku jsme dali prostor přímo influencerům, kteří dnes do značné míry ovlivňují (nejen své) publikum.
- Ve třetím bloku naopak promluvili zástupci značek o tom, jak se na krizi v online prostředí připravují, jak ji řeší a jak pracují právě s influencery.
- V závěrečném bloku jsme se se zástupci monitorovacích služeb podívali na to, jak efektivně monitorovat sociální média, kdy je to vhodné a kolik to stojí.
Podrobný program
9.30–10.30 Úvodní blok
Teoretické koncepty problematiky názorových vůdců, jak je definovali klasičtí sociologové a na které navazují moderní komunikační odborníci.
- Prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc., FSV UK
10.30–11.30 Role influencerů v (nejen) krizové komunikaci
Praktické ukázky toho, jakou moc mají dnes někteří jednotlivci. Pohled youtubera, kterého sledují a následují stovky tisíc mladých lidí. Pohled zkušeného reportéra, který dokáže sám se svým online pořadem přivést do úzkých nejednu značku. Co z toho pro nás vyplývá, jak se poučit a hlavně připravit?
- Pedro (jeden z nejúspěšnějších českých youtuberů)
- Jan Tuna (reportér pořadu A dost! televize Stream.cz)
12.00 – 13.00 Značky a social care
Sociální média s sebou pro značky přinesla možnost (a mnohdy povinnost) vést dialog se svými fanoušky a zákazníky. Možnosti zapojení sociálních médií do komunikačních kampaní a jejich roli v krizové komunikaci na konkrétních ukázkách českých komunikačních projektů.
- Pavel Prouza (country manager BlaBlaCar pro Česko a Slovensko)
- Ondřej Ullmann (social media specialist Vodafone Czech Republic)
13.00 – 14.00 Monitoring v krizové komunikaci
S poskytovateli monitoringu sociálních médií o tom, jak monitorovat digitální prostředí efektivně, na co se zaměřit a v jakých obdobích se mu věnovat zejména.
- Marek Nepožitek (SentiOne)
Akci tradičně pořádala Asociace public relations agentur, Médiář byl mediálním a obsahovým partnerem.
Fotoreportáž Vojty Herouta