Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Hemala a Armáda spásy společně první v Katovně

Reklamní kati tentokrát nadprůměrně cení kampaň s hlasatelem Alexanderem Hemalou pro čínské televizory TCL a se streetworkerem Arnoštem Drozdem na zdejší Armádu spásy.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 41. týden 2019

  1. X Production: Alexandr Hemala znovu na obrazovce (57 %)
    značka: TCL, klient: TCL Corporation
  2. WMC Grey: 100 let pomoci (57 %)
    značka i klient: Armáda spásy
  3. Werk Camp: Jedeme rugby (56 %)
    značka, klient: CS Cargo
  4. VCCP: Věci tak, jak jsou (50 %)
    značka: Aktuálně.cz, klient: Economia
  5. Hullabaloo: Hasiči (31 %)
    značka: Penny, klient: Penny Market

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1.-2. Hemala zase hlásí (57 %)

Známá televizní tvář Alexander Hemala vystupuje v kampani na televizory čínské značky TCL. Sérii 10 reklamních videospotů vyrobila digitální agentura X Production, kampaň vznikla v rekordním čase na přelomu srpna a září. Spoty stojí na Hemalovi, kterých v nich představuje přednosti značky TCL - kvalitní zvuk, obraz, design nebo rychlé spouštění. Vybrané spoty už byly zařazeny do televizního reklamního bloku při zápasech českého basketbalového týmu na Mistrovství světa basketbalistů v Číně 2019. Teď spoty běží na sociálních sítích, plánuje se milion zhlédnutí. „Jedná se také o využití tohoto originálního konceptu i pro jiné evropské země,“ uvádí agentura.

Jakub HussarPři hlášce „nemá žádné mouchy“ jsem smíchy poprskal monitor. Rozverná reklamní „řempárna“ s cartoonovým Sašou nemůže urazit. Anebo jo? Je to dobrý. Strašně dobrý. Vlastně spíš strašný...
Jakub Hussar (Haze)

“Nejlepší televize, v jaké jsem kdy byl.” Rozsekalo. Pokud se jmenujete TCL, tak tyhle reklamy jsou na to nejlepší náplast.
Tomáš Hrivnák

Iva Hadj Moussa„Kampaň vznikla v rekordním čase.“ No, je to trochu znát.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Martin FrkoSem tam fakt dobrý hlášky, ale občas takové to klišé s rejžou. Pokud člověk Hemalu zná (a ona je otázka, kolik lidí si ho dneska pamatuje), tak to může hezky sednout.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Tomáš Urbánek„Občas je to vtipný a překvapivý, občas to má ‚‚mouchy‘‘. Je těžký vymyslet 10 různých spotů, když je scéna tak jednoduchá. Ale ten meč je podle mě už moc. Každopádně mi tam chybí nějaký vysvětlení - díky čemu například ten obraz nemá mouchy? Možná bych ubral srandiček a přidal nějaká fakta. Každopádně pan Hemala dobrej, jako vždy.“
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerTelevize možná mouchy nemá, ale v kampani bych jich pár našel. Jestli chce TCL přebrat zákazníky Samsungu a LG, tak to chce víc než pár laciných vtípků.
Michal Šoller (Cognito)

„Český národ Hemalu miluje. Staří, mladí, všichni! Spojení televizní hvězdy spolu s vtipným scénářem bude fungovat.“
Aneta Klímová (Spaceti)

Pavel JechortNo to je přeci paráda. Produktové featury, co dávají smysl a Saša, co je boží. A produkce za hubičku. Vždyť to přeci není žádná věda!
Pavel Jechort

1.-2. Armáda spásy otvírá další stovku (57 %)

Letos 21. září oslavila Armáda spásy 100 let působení v českých zemích. Při této příležitosti přichází ve spolupráci s agenturou WMC Grey s kampaní, která má za cíl posbírat dalších 100 let pomoci. „Práci, kterou dělají členové Armády spásy, by nikdo z nás nedělal. Našli jsme proto způsob, jak pomoci tím, co umí každý z nás nejlíp. Svou vlastní prací,“ popisuje myšlenku David Suda, kreativní ředitel WMC Grey. A právě čas strávený prací je hlavním motivem převážně internetové kampaně. Ve spotu, který vznikl pod režisérským dohledem Lukáše Kokeše v produkci Boogie Films a s postprodukcí od UPP, i na klíčovém vizuálu sledujeme součet hodin, které věnuje terénní pracovník Arnošt Drozd svému povolání. Na hodiny bylo na webu Hodiny pro Armádu spásy od Bold Interactive převedeno i zmíněných 100 let. Cílem ambiciózního projektu, který se zaměřuje na jednotlivce i na firmy, je tedy vybrat na 876.624 hodin práce pro Armádu spásy.

Armáda spásy: 100 let pomoci (WMC Grey)

Armáda spásy: 100 let pomoci (WMC Grey)

Armáda spásy: 100 let pomoci (WMC Grey)

Armáda spásy: 100 let pomoci (WMC Grey)

Jakub HussarVizuály šlapou, parametrizace skrze hodiny cajk. Video trochu sedí na zadku, ale týpek je autentickej a hodně mě baví. Dobrý.
Jakub Hussar (Haze)

Armáda spásy dělá super důležitou, dobrou a užitečnou práci. Reklama ne. Vadí to?
Tomáš Hrivnák

Iva Hadj MoussaKoncept, že se počítají hodiny nějaké činnosti, už jsem párkrát viděla, ale tady to dává perfektní smysl. Líbí se mi syrová atmosféra fotek a videa. Laťka opět velmi vysoko.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Martin FrkoJá Arnoštovi věřím, že dělá všechno, o čem reklama je. Stejně jako je autentická reklama, věřím, že je autentický jeho pracovní program. Super záběry, atmosféra, myslím, že se tu koukáme na jednu z velmi dobrých prací WMC Grey.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Tomáš UrbánekLíbí se mi, že nad tím v Greyi přemýšleli. Přepočítání 100 let na hodiny mě baví. Spoty i vizuály jsou samozřejmě na jedničku (teda na 100 %). Na webu už to začíná být trochu složitější a přepočítávání finančního daru na hodinovou sazbu chce trochu přemýšlení. Ale chápu, že to tak v rámci konceptu muselo být.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerSložité téma, složité dosažení cíle ve složitém prostředí. Kampaň to přesto zvládá obstojně. Btw. hodiny ve vizuálu jsou nejasné pro někoho, kdo o tom neví víc.
Michal Šoller (Cognito)

Armáda spásy zabodovala. Příběh pracovníka Arnošta je opravdový a představuje chytlavou cestou, jak můžeme všichni pomoct. Střih a celkové zpracování videa je skvělé.
Aneta Klímová (Spaceti)

Pavel JechortNení to špatné, ale že bych zrovna vstával z pohodlné sedačky a vyrážel do terénu, to zas taky ne. V rozdráždění mé motivace reklama totálně selhává.
Pavel Jechort

3. CS Cargo jede rugby (56 %)

Dopravní a logistická společnost CS Cargo je od září hlavním partnerem České rugbyové unie, která sdružuje všechny kluby z celé republiky a vychovává nové hráče. Svou podporou chce dopravce přispět k rozšíření povědomí o rugby v Česku, a to i v souvislosti s nadcházejícím mistrovstvím světa v Japonsku. Zároveň spustila kampaň Jedeme rugby, jejíž kreativu a tvorbu videa pro ni měla na starosti agentura Werk Camp. Do kampaně k mistrovství světa v rugby se zapojilo i několik zaměstnanců logistické firmy, příznivců rugby.

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

Zároveň se po dobu šampionátu mohou řidiči na cestách potkat s deseti speciálně polepenými kamiony k této příležitosti. Ke kampani je připravena také microsite.

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

CS Cargo: Jedeme rugby! (Werk Camp)

„Stejně jako při hře musí hráči zkoordinovat všechny dílčí kroky a dostat míč do brankoviště, i při všech procesech v dopravě a logistice spolupracují jednotlivá oddělení společnosti CS Cargo komplexně. U obou také platí, že úspěch není záležitostí jednotlivce, ale sehraného týmu, a navzdory tvrdé hře všichni hrají fér. Rugby je hra barbarů, kterou hrají gentlemani, řekl Oscar Wilde. Mám rád tvrdou hru, kde není místo pro fauly a nafilmované pády. Logistika a doprava je sakra tvrdá hra a naše CS Cargo hraje fair, to máme s rugbisty společné,“ prohlásil Jan Blaško, předseda dozorčí rady CS Cargo Holding. Prezidentem České rugbyové unie je Dušan Palcr.

Jakub HussarRugby = haka aneb stereotypy rulez! Zkrátil bych to na dvacítku, chlapíky trochu rozpumpoval a může to bejt super. Tohle je někde na půli cesty.
Jakub Hussar (Haze)

Část mého mozku, která je ochotná věnovat se rugby je malinkatá a celou ji zabírá Martin Charvát.
Tomáš Hrivnák

Iva Hadj MoussaNepamatuju si, že by mě za poslední dobu nějaká kampaň takhle bavila. Super nápad i provedení!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Martin FrkoChápu, že řidič, ten tvrdej chleba má, stejně jako rugbista. Ale za prvé je to na mne trochu delší, než by muselo být, a za druhé, nějak mi z toho vypadlo sdělení.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Tomáš UrbánekBaví mě to! Když jsem si přečetl, že dopravce dělá haku a hrajou tam zaměstnanci, bál jsem se toho. Výsledek je ale super. Jednoduchý a jasný. Jestli i ve spotu hrají zaměstnanci, tak klobouk dolů (i když mám podezření, že jsou to herci). A oceňuju tu zvukomalebnost, ta haka je super poskládáná a přitom je opravdu kamioňácká. Jednu drobnost bych udělal jinak. Řidiče bych na začátku nechal vystoupit z kamionů, aby bylo hned jasný, kdo to ve skutečnosti je. Takhle se to vlastně dozvím až na konci.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerHele proč ne, kdo jinej by měl podpořit tvrdý chlapce, než drsní kamoňáci. A ta Haka se k tomu vyloženě nabízí.
Michal Šoller (Cognito)

CS Cargo a rugby k sobě sedí! Za spolupráci palec nahoru, za provedení už trochu méně. Rugby je sport, ve kterém emoce číší. Haka v provedení Cargo neohromila a nudila.
Aneta Klímová (Spaceti)

Pavel JechortOk, to je celkem vtipný. Když tedy nechci prodat nic než že značka A sponzorujje věc B. Ale to si zas řekněme, že je zadání z prvního ročníku.
Pavel Jechort

4. Aktuálně.cz o tom, jak to je (50 %)

Internetový deník Aktuálně.cz vydavatelství Economia spustil novou komunikaci na podporu své značky. Tvůrcem strategie a kreativního konceptu je komunikační agentura VCCP. Kampaň si klade za cíl podtrhnout dlouhodobé hodnoty značky – publikování nezkreslených a ověřených informací. Celá komunikace stojí na hře s titulky, které doplňuje claim Věci tak, jak jsou. „Kampaň upozorňuje na fakt, že v dnešní době často dochází ke zkreslení, utajování a dezinterpretaci informací. Aktuálně.cz si navzdory tomu zakládá na ověřených zprávách. Na základě toho jsme navrhli strategii včetně kreativy,“ komentuje pozadí navrženého konceptu Aneta Záhoříková, senior account manager VCCP. Online deník dostal také novou podobu webu.

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Aktuálně.cz: Věci tak, jak jsou (VCCP)

Jakub HussarČistotka!
Jakub Hussar (Haze)

My, co čteme Aktuálně, to oceníme jako vtipný nápad.
Tomáš Hrivnák

Iva Hadj MoussaPřiznám se, že jsem trochu zmatená. Cílem bylo zdůraznit, že v Aktuálně.cz si pečlivě ověřují informace, ale podle mě kampaň říká něco trochu jiného: že v redakci zkreslují zprávy tak, aby se jevily pozitivněji, nebo negativněji. Což tedy podle mě nenaplňuje hlavní slogan „Věci tak, jak jsou.“
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Martin FrkoJednoduché, jasné sdělení a navíc je to chytře vtipné. Tak snad aby to nebylo pro některé až moc chytré.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Tomáš UrbánekTa jednoduchost je skvělá. Mám rád typografický koncepty. I když font by mohl být zajímavější, když už to stojí na něm. Jen občas mě mrzí, že spolu první a druhý sdělení až tak nesouvisí.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerNěkdy opravdu stačí pár slov k přilákání pozornosti. Proč to jednou nevyužít kladně k propagaci. Jsem pro.
Michal Šoller (Cognito)

Hra se slovy se k Aktualne.cz hodí. Slovní hříčky mě bavily. Občas byl ale význam nejednoznačný a šlo daleko více zapracovat na srozumitelnosti.
Aneta Klímová (Spaceti)

Pavel JechortJá tomu nerozumim. Fakt ne.
Pavel Jechort

5. Pro Penny mluví hasiči  (31 %)

Obchodní řetězec Penny připravil na letošní podzim reklamní kampaň s televizním spoty, v nichž hrají neherci. Jako první se ve spotu představí hasiči z Příbrami. Hlavní role si zahráli otec a syn Jiří a Mikuláš, které v ostatních rolích doplnili další členové Sboru dobrovolných hasičů Příbram - Březové hory. Natáčelo se v reálném prostředí hasičské zbrojnice v Březových Horách a prodejny Penny v Příbrami. Zmíněný televizní spot se vysílá na všech hlavních televizních kanálech a integrovaná kampaň, jejímž je spot základem, běží od 28. září po celý podzim. Natáčení probíhalo letos v červnu, pod vedením režiséra Tomáše Mašína. Nasnímání jednoho spotu zvládl tým během jednoho natáčecího dne.

Protagonisté reklamního spotu Penny

Protagonisté reklamního spotu Penny

V reklamním spotu Penny hrají neherci z Příbrami, režíroval ho Tomáš Mašín

V reklamním spotu Penny hrají neherci z Příbrami, režíroval ho Tomáš Mašín

Vedle reálných zákazníků představuje kampaň privátní značku masných výrobků Řezníkův talíř. Zaměřuje se na prezentaci českého původu masa a na skutečnost, že všechny produkty pod touto značkou jsou vyráběny podle českých cechovních norem. Řezníkův talíř i kampaň samotná mají podtrhnout dlouhodobou strategii řetězce, která stojí na podpoře českých dodavatelů. Od nich dnes Penny prodává sedm výrobků z deseti.

Jakub HussarHezká reklama z roku 2010.
Jakub Hussar (Haze)

Nějak se mně ten narativ o českých klobásách nedotýká. Penny mám tady v Dejvicích za rohem a fakt je, že velký nákup je tam tak o 30 % levnější než v Albertu. To je relevantní zpráva, ne? Ale tenhle reklamní diskontní Heimat styl mi fakt nejede. To si vážně maloobchodníci myslí že lidi nakupují potraviny podle toho, kterej diskont je větší vlastenec?
Tomáš Hrivnák

Iva Hadj MoussaNo, co si budeme povídat. To, že si vyberete neherce, má i svá úskalí. Ale i přes určitou topornost je mi tahle reklama vlastně sympatická. Možná i proto, že sama jsem byla dobrovolný hasič!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Martin FrkoJá se nějak pořád neumím vyrovnat s tím, že to firmy typu Penny s náma skutečně myslí dobře. Že jim fakt záleží na tom, co jíme. Věřím to například obchodu Dobroty od Kačky z Rudné.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Tomáš UrbánekKlobásy mají kolem sebe příběh, to je fajn. Je to něco jinýho, než je ukazovat jen v řeznictví. Ale když už jsme v prostředí dobrovolných hasičů, nějak mi tam nesedí ty „cechovní normy“. Takhle bych svý dceři asi nevysvětloval proč jsou klobásky tak dobrý. Vysvětlil bych jí to spíš nějak „hezky česky“.
Tomáš Urbánek (TripleBang)

Michal ŠollerPromlouvají neherci, ale kdo ze smrtelníků to bude vědět? Tuto informaci bych více tlačil i v samotném spotu, aby to mělo tížený efekt. Jinak se to ničím neodlišuje od tuny jiných kampaní na markety.
Michal Šoller (Cognito)

Příběhy opravdových lidí fungují. Sázka na neherce už tolik ne. Hlas i projev chlapce byl občas otravný a vídět reklamu podruhé, tak přepínám televizi.
Aneta Klímová (Spaceti)

Pavel JechortUž nás, prosím, netrapte. Vždyť to přeci není umění, říct, že máme dobrý papáníčko.
Pavel Jechort

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.