Heroine chystá podcast a zvažuje tištěné speciály

Na nový podcast Hlas Heroine se firma Partners Media, vydavatel dvouměsíčníku pro ženy, rozhodl vybrat od lidí. „Chceme si otestovat, jestli bude o naše podcasty zájem, a oslovit cílovou skupinu, která o značce Heroine zatím neslyšela,“ vysvětluje ředitel Partners Media Martin Vlnas. „Pokud vše půjde podle našich představ, dočkají se čtenářky napřesrok taky několika tištěných speciálů,“ doplňuje šéfredaktorka Heroine Michaela Kramárová. Titul startoval loni v únoru v podobě webu, v listopadu k němu přibyl časopis na papíře.

Anna Urbanová a Michaela Kramárová. Foto: Eliška Sky

Šéfredaktorka webu Anna Urbanová a šéfredaktorka časopisu Michaela Kramárová. Foto: Eliška Sky

Novou přílohu Sustainable jste vytiskli na recyklovaný papír, navíc ekologickou rozložitelnou barvou. Je ale vložena do časopisu na křídovém papíře. Chcete být do budoucna „udržitelní celí“?

Michaela Kramárová (šéfredaktorka Heroine): Jsme rádi, že jsme mohli čtenářkám a čtenářům na našich stránkách jako první v Česku představit ekologicky rozložitelné barvy. Zatím jsou s tímto přístupem spojené vysoké náklady, ale v přílohách „udržitelní“ určitě zůstaneme. Rozhodně se chceme dál vyvíjet a nabízet to nejlepší z možného, je totiž radost držet v ruce časopis, na kterém je vidět, že se do něj investovalo.

Úvodní stránka vložené přílohy Sustainable

Úvodní stránka vložené šestnáctistránkové přílohy Sustainable

Na titulní straně zářijového čísla Heroine je Kamila Zlatušková

Na titulní straně zářijového čísla Heroine je Kamila Zlatušková

To se samozřejmě netýká jen papíru a barev, ale také volby témat a jejich zpracování, spolupráce s výjimečnými autory nebo délky rozhovorů a dalších textů. Ústředním tématem aktuálního čísla je feminismus. Ilustrovali jsme ho malbami slovenské umělkyně Lucie Dovičákové, což je mimochodem náš další unikát – chceme prezentovat na stránkách ženského lifestylového časopisu výrazné tvůrkyně současného výtvarného umění. Vnímáme, že je tu čtenářská skupina, která přesně toto oceňuje.

Téma feminismus v aktuálním čísle Heroine

Téma feminismus v aktuálním čísle Heroine

Téma feminismus v aktuálním čísle Heroine

Téma feminismus v aktuálním čísle Heroine

Téma feminismus v aktuálním čísle Heroine

Téma feminismus v aktuálním čísle Heroine

Téma feminismus v aktuálním čísle Heroine

Téma feminismus v aktuálním čísle Heroine

Crowdfunding je dnes běžný způsob financování a spustit vlastní podcast, to už je skoro klišé. Proč se navzdory zázemí silného finančního domu - připomenu, že jde Partners Media, dceřinou firmu finančních poradců Partners - v říjnu vydáte na Hithit? A čím má být vaše chystaná zvuková série jiná než veškerá dosavadní česká produkce?

Martin Vlnas (ředitel Partners Media): Myslím, že ještě větším riskem než jít do podcastů a crowdfundingu bylo pustit se na současné české mediální scéně do „ženského“ webu. Když jsem se o Heroine předloni zmínil v jednom velkém mediálním domě, dostal jsem okamžitě otázku „proč, proboha?“ A po ní nabídku, jestli si nechci vzít jeden z pěti ženských webů, které měl mediální dům v portfoliu. Stejné otázky přicházely, když jsme začali s printem. Já ale pořád věřím tomu, že o úspěchu nerozhoduje ani typ média, ani jeho cílová skupina, ale obsah a lidé, kteří ho tvoří. S Heroine jsme objevili díru na trhu a za dva roky vybudovali lovebrand. Proto jsem přesvědčen, že si své posluchače najde i chystaný podcast Hlas Heroine. Pokud se bude počet přehrání jednotlivých dílů pohybovat ve stejných relacích jako čtenost našich textů na webu, tedy mezi pěti a deseti tisíci, budu spokojený.

Zázemí silného finančního domu sice máme, společně s ním ale máme taky obchodní plány a majitele, kteří očekávají, že i mediální divize pokryje své náklady. Letošní rok médiím úplně nepřeje, takže budeme rádi za každou podporu, které se projektu dostane. S Hithitem ale sledujeme také jiné cíle. Chceme si otestovat, jestli bude o naše podcasty zájem, a oslovit cílovou skupinu, která o značce Heroine zatím neslyšela. Pro naše podporovatele samozřejmě chystáme i bonusové epizody a řadu dalších překvapení. Kdo by nechtěl strávit večer u sklenky vína s naší šéfredaktorkou! A pokud bude zájem, zapojím se i já s privátní lekcí karetní hry Magic: The Gathering.

Martin Vlnas řídí firemní vydavatelství Partners Media

Martin Vlnas řídí firemní vydavatelství Partners Media

Poznají u vás čtenářky a čtenáři, co všechno je reklama? Odlišujete ji dostatečně od redakčního obsahu? Kromě klasického označení „advertorial“ jsem v aktuálním čísle objevil ještě nadpis Ve spolupráci se značkou a také #Spolupráce – a kdoví, zda jsem ještě něco nepřehlédl.

Michaela Kramárová: Poznají. Advertorial je placená komerční prezentace, do které redakčně nezasahujeme. Označení Ve spolupráci se značkou pak odkazuje na komerční partnerství, na kterém se redakce autorsky podílí. Představujeme tak zajímavé projekty a produkty, s nimiž svůj brand rádi spojíme.

Martin Vlnas: Z inzertních image celostran dnes časopis jako Heroine, který usiluje o vysokou kvalitu textů a perfektní grafické zpracování, zkrátka nezaplatíte, ani kdybyste se v šatech od Chanelu ke smrku přivázal.

Příklad komerční spolupráce

Příklad komerční spolupráce

Příklad komerční spolupráce

Příklad komerční spolupráce

Příklad komerční spolupráce

Příklad komerční spolupráce

Podle nedávných zpráv tisknete 10.000 kusů na číslo, kolik jich skutečně prodáte a jakou cestou? Využíváte ještě vůbec stánkový prodej?

Martin Vlnas: Květnové číslo jsme kvůli karanténě na stánky neposílali, u něj byl proto náklad nižší. Červencové číslo s Kateřinou Šimáčkovou už na stáncích v omezené míře bylo. Zrovna dnes jsme dostali remitendní hlášenku, která nám udělala obrovskou radost: prodalo se bez jakéhokoliv placeného přednostního vystavení 57 % všech výtisků, které jsme na stánky poslali. Takže pokud zase všichni neskončíme na Zoomu, budeme stánky dál posilovat a dostaneme se tak s nákladem nad 12.500. Aktuálního čísla jsme opět tiskli lehce pod 10.000. Nižší počet kusů na stáncích vykompenzoval nárůst předplatných a kusový prodej v našem e-shopu. Předplatitelů nyní máme více než 3.000, další stovky čtou digitální verzi časopisu. Část nákladu, zhruba třetinu, pak posíláme klientkám Partners, které vyjádřily chuť časopis odebírat.

Michaela Kramárová: Rozšiřujeme i síť partnerských obchodů – najdete nás třeba v Nila Store, v CzechDesign Shop či nově v Papelote. Jsme také mediálním partnerem mezinárodního festivalu Serial Killer, můžete nás tedy potkat i tam. A touhle cestou chceme pokračovat dál.

Tváří minulého čísla byla soudkyně Kateřina Šimáčková

Tváří minulého čísla byla soudkyně Kateřina Šimáčková

Rozhovor s Kateřinou Šimáčkovou

Rozhovor s Kateřinou Šimáčkovou

Rozhovor s Kateřinou Šimáčkovou

Rozhovor s Kateřinou Šimáčkovou

Rozhovor s Kateřinou Šimáčkovou

Rozhovor s Kateřinou Šimáčkovou

Rozhovor s Kateřinou Šimáčkovou

Rozhovor s Kateřinou Šimáčkovou

Jaká je struktura příjmů Heroine, pokud jde o print versus web?

Martin Vlnas: Tohle úplně jednoduše nerozdělíte, většina spoluprací se týká printu i webu zároveň. Ale uplynulé dva měsíce byly pro časopis i web příjmově rekordní, poprvé jsme se dostali do černých čísel. Je to výrazně dřív, než jsem plánoval, ani ne rok od startu printu. Nesmíme usnout na vavřínech, dneska nikdo neví, co bude zítra, našlápnuto máme ale slibně.

Ač jste časopis pro ženy tvořený ženami, layout na mě působí dost stroze, jakoby mužsky. Možná je to formátem, nevím, mýlím se?

Martin Vlnas: Od červencového čísla se nám o grafiku stará skvělá Jana Urbánková, kterou si do týmu přivedla Michaela Kramárová, když převzala otěže printu. Jak Jana, tak Vojta Wagner, který identitu časopisu vytvořil, sázejí na jednoduchý, ale funkční design a perfektní typografii. Fakt si nemyslím, že by měl mít ženský časopis titulku nacpanou k prasknutí a řvát na vás ze stánku verzálkami, že jestli si ho nekoupíte, spadne na vás celý regál. Podobně to funguje i uvnitř. S Janou ubyl důraz na volné místo na stránkách, přibylo lifestylových prvků, pořád jsme ale jiní. A to je správně.

Chystáte kromě crowdfundingu další novinky?

Michaela Kramárová: Anna Urbanová nyní pracuje na rozvoji webu a jeho mírném redesignu, který představíme ještě do konce roku. Zároveň právě vybíráme editorku nebo editora, někoho, kdo bude Anně k ruce a pomůže jí rozšířit obsah webu. Já s Veronikou Hesounovou připravujeme redakční plán časopisu na příští rok. Pokud vše půjde podle našich představ, dočkají se čtenářky i několika tištěných speciálů. Spolu s Evou Dragulovou chystáme speciální projekty také na sociální sítě. A samozřejmě hledáme inzertní partnery, kterým jsou naše myšlenky blízké a kteří svým zákazníkům chtějí nabídnout kvalitní a neotřelou prezentaci svých produktů a služeb. Vidíme, že naše zaměření na kvalitu a moderní lifestyle spoustě značek konvenuje.