Internetových obchodů u nás ubývá. V roce 2014 bylo na českém internetu 37.200 e-shopů, v roce 2015 jich poprvé mírně ubylo 36.800, letos trend pokračuje úbytkem na 36.200. Uvádí to přední tuzemský srovnávač cen Heureka skupiny Rockaway, na základě vlastních dat a těch veřejně dostupných o české e-commerce.
„Konsolidace trhu je nastartovaná, i když e-shopů ubývá pomalými krůčky. Lidé se naučili kromě velkých nákupních galerií k nákupu využívat také úzce specializované e-shopy. Ty vždy využívá už 15 % zákazníků, nejčastěji pak pro nákup erotických pomůcek nebo knih, filmů a her, kde je to až 33, respektive 28 %,“ přibližuje šéf Heureky Tomáš Braverman.
E-shopů je sice méně, ale celková útrata v nich stoupne, odhaduje Heureka. Letos to má být 96 miliard Kč, což je o 15 miliard, respektive 19 % víc než loni. Nejsilnějším segmentem zůstává elektronika. Nejdynamičtěji, stejně jako v pololetí, rostly především segmenty oblečení, jídla, ale i domu a zahrady, kosmetiky nebo sportu,“ uvádí srovnávač.
Nedílnou součástí nákupu na internetu se staly mobilní telefony. Podíl návštěv z mobilních zařízení dosáhl 36 %.