V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

„Hezucký je fajn, ale mohl udělat větší divočinu“

Ve vyrovnaném souboji v Reklamní katovně vítězí Brain One a Patrik Hezucký v kampani pro CZC.cz. Shodného počtu procent dosáhly kampaně pro Livesport a Kino Světozor.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 22. týden 2019

  1. Brain One: Dvojky to umí za míň (45 %)
    značka: CZC.cz, klient: Mall Group
  2. Beefbrothers: Tvoje brána do světa sportu (44 %)
    značka, klient: Livesport
  3. Legendární rok 2004 (44 %)
    značka, klient: Kino Světozor
  4. Up & Up: Razíme tradiční hodnoty (40 %)
    značka, klient: Česká mincovna
  5. McCann: Neznalost pravidel nás může stát život (35 %)
    značka: 1224, klient: Česká kancelář pojistitelů

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

  1. Dvojka CZC.cz zapojila Hezuckého (45 %) 

Dvojka na online trhu s elektronikou CZC.cz se v nové kampani Dvojky to uměj za míň opět vymezuje vůči konkurenci. Tvrdí, že dvojky svým zákazníkům šetří peníze a k tisícům produktů rozdává jako dárek powerbanku. „Pokud má naše hlavní konkurence stejný produkt levněji, jsme připraveni cenu dorovnat. Tato služba se jmenuje Garance skvělé ceny a v šestiměsíčním pilotu jsme peníze vrátili bezmála několika stům zákazníků,“ vysvětluje obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský.

Do spotů e-shop angažoval Patrika Hezuckého, dvojku Ranní show na rádiu Evropa 2 za Leošem Marešem. Hezucký si v jednom ze spotů nasazuje kožich, typický právě pro Mareše, v jiném s odkazem na jedničku trhu Alzu žehrá na „mimozemské“ ceny. „Hledali jsme, kdo dál je taky taková dvojka, a našli jsme Patrika Hezuckého. Ten stál navíc méně než jeho o kapánek slavnější parťák z rozhlasové ranní show. A na zkušenosti, že dvojky jsou levnější, jsme tedy postavili i naši novou kampaň,“ uvádí Milan Duda, marketingový ředitel CZC.cz.

„Dvojky to uměj za míň“ je skvělý koncept. Vybrat si jako tvář kampaně Patrika Hezuckého je zase výborný nápad. Takže palec nahoru.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprJablka a hrušky už to byly. Teď Mareš a Hezucký. Oceňuji, že CZC.cz se konceptu dvojky nevzdává. Nevyšly hrušky. Zkusíme pana Hezuckého. Ten taky nevyjde. Pokud „dvojka“, tak to fakt musí být víc nakoumané.
Míla Knepr (Silver Pack)

Stavět kampaně na tom, že jste dvojka (jestli vůbec), mě úplně nebere. Hezucký je fajn, ale až moc se drží při zemi. Nebál bych se z toho udělat větší divočinu.
Michal Šoller (Cognito)

Martin FrkoVtip Hezucký-Mareš, CZC.cz – Alza, to mě baví. Nejdelší ze spotů už mě trochu nudil, ale Hezucký s kožešinkou přes ramena je výborný. Přemýšlím nad tím, co mi tam chybí. Možná hudba? Působí to trochu neukotveně.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Mě to baví, dává mi smysl, produkce minimalistická, ale fajn, jo a jo.
Pavel Jechort

Líbí se mi, že CZC.cz se drží své komunikační strategie. Patrik Hezucký je opravdu skvěle trefená dvojka. Spoty jsou vtipně napsané a když zavřu oko nad tím, jak jsou natočené, tak je to fajn.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Avis to furt není. Ale aspoň už je tam pozice dvojky převrácená do komunikovatelné výhody. Jen to sedí na dvojkové prdeli.
Vilém Rubeš

Škoda, že Patrik nebyl o něco vtipnější, protože jinak se toho ve spotech moc zajímavého neděje.
Vratislav Šlapák (Mustard)

2./3. Livesport propaguje Petr Čech (44 %)

Česká technologická firma Livesport odstartovala globální kampaň s fotbalovým brankářem Petrem Čechem. Koncept kampaně vychází z toho, že Čech po této sezóně ukončí profesionální kariéru, ale sportem bude žít dál - jako fanoušek, který má díky Livesportu vždy po ruce ty nejrychlejší sportovní zprávy z více než 35 sportů. První spot byl nasazen 10. května, se začátkem letošního mistrovství světa v hokeji, na podzim mají následovat dva další. Kampaň poběží rok a je globální - kromě českých stanic ČT Sport, Nova, Nova Sport a O2 TV Sport bude spoty vysílat Eurosport během velkých sportovních událostí jako French Open nebo US Open.

Wow, to je ale rozjetá párty! Sem by chtěl patřit každý. Nebo taky ne... Navzdory Petru Čechovi průměrná kampaň.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprHmmm. Takové normální. Nic překvapivého, nic kreativního, nic inspirativního. I já jako sportovní dezolát vím, že Petr Čech bubnuje...
Míla Knepr (Silver Pack)

Už vídím, jak se Péťa otačí v různých videích jako Travolta. Peťa zapojil nejen svojí tvář, ale i svůj koníček a svojí hučku. Celé to do sebe hezky zapadá.
Michal Šoller (Cognito)

Martin FrkoI Petr Čech je jenom obyčejný fanoušek, který má rád sport, i když ho nebude dělat aktivně. A z téhle reklamy to čiší. Je v tom nadšení, síla, kterou každý sport přináší, a spojení všech, kteří ho mají rádi. Za mě palec nahoru. I za vizuály.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Sportovní hvězdy by měly mít reklamu ze zákona zakázanou. Celou dobu dřeš jak mezek, pak tohle.
Pavel Jechort

Petr je hvězda nehasnoucí - zahodí kopačky, popadne paličky a je z něj Ringo Starr! Z filmařského pohledu profi práce, ale ta nadsázka v příběhu je opravdu veliká.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Krok jedna: vezme se sportovec. Krok dva: a je to. Krok tři: opakuj krok jedna.
Vilém Rubeš

Množství natočených spotů tady chytře uleví jednoduchosti sdělení, které by jinak brzy nudilo.
Vratislav Šlapák (Mustard)

2./3. Světozor slaví 15 let (44 %)

Pražské kino Světozor slavilo od 24. do 30. května narozeniny filmovou přehlídkou Patnáct. Kromě toho si k 15. výročí novodobé historie nadělilo čtyři znělky, které budou celoročně promítány před filmy. Diváky přenesou na fiktivní výstavu Legendární rok 2004. Školní třídu teenagerů, kteří se v roce 2004 narodili, výstavou provádí osobnosti známé z této doby. Role průvodců si zahráli bývalý premiér za ČSSD Vladimír Špidla, sportovkyně Kateřina Neumannová, zpěvák Sámer Issa a herec Matyáš Valenta. To vše zúčastněně sledují i třídní učitelky, herečky Halka Třešňáková a Simona Babčáková. Autory nových znělek jsou režisér Jakub Jirásek, kameraman Filip Rejč a střihač Alan Sýs.

Tohle je neuvěřitelnej bizár a strašně mě to baví. Hrozně si cením věcí, co nikoho nekopírujou a jdou si svou vlastní cestou. I po několikátém zhlédnutí si všímám zábavných detailů. Bravo!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprPochopil jsem myšlenku. A pochopil jsem, že vybrat prkennější speakery už určitě nešlo.
Míla Knepr (Silver Pack)

No je to hezké a zajímavé, ale nějak jsem to celé nepochopil.
Michal Šoller (Cognito)

Martin FrkoMá to svůj vtip. Místy je to trochu dlouhé, ale faktem je, že to dokoukám až do konce. A navíc, klipy mají i vzdělávací funkci. To se počítá taky.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Asi to byl záměr, ale postavit více než minutové spoty na nejnudnějších lidech v Česku prostě nejde.
Pavel Jechort

Dívat se na Vladimíra Špidlu, Kateřinu Neumanovou a Sámera Issu, jak nás provádí rokem 2004 ve Veletržním paláci, ve mně probouzí směsici různých pocitů. Asi můžu říct, že ten zážitek otevřel mou „artovou čakru“, protože ty pocity ani nedokážu popsat. Je v tom trochu překvapení, pobavení, nostalgie a hodně velké proč.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Zajímavý nápad. A ještě zajímavější je úspěšná snaha ho totálně zabít, unudit diváka k smrti, a připomenout mi ty, které - na vás se dívám, Neumannová se Špidlou! - jsem už úspěšně vytěsnil...
Vilém Rubeš

4. Mincovna jde do televize s Hádkem (40 %)

Výrobce a prodejce pamětních mincí a medailí Česká mincovna vzala do své kampaně herce Kryštofa Hádka. Ten je hlasem nových televizních spotů, které v květnu a červnu uvidí diváci v České televizi, na Primě a na internetu. Spoty mají rozšířit povědomí o produktech České mincovny a zaujmout nové sběratele investičních mincí a medailí. „Cílem kampaně je oslovit širokou veřejnost ve dvou úrovních. Zaprvé chceme informovat o tom, že všechny oběžné mince se razí u nás, takže lidé jsou s námi vlastně v každodenním kontaktu. Navíc chceme ukázat, že investování do zlatých a stříbrných pamětních investičních mincí má velký smysl. A tento kov by neměl chybět ve vlastnictví žádného střadatele,“ vysvětluje hlavní cíle kampaně Jaroslav Černý z České mincovny.

Ze spotu s mincí na břiše je mi z nějakého nevysvětlitelného důvodu úzko, kondomat na mě působí pozitivněji. Dobré je, že videa mají svůj rukopis.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprSlýchával jsem v agentuře hlášku „hele, máme takovou vtipnou stórku“. Tak to jsou ony. Nejde o to, jestli jsou vtipné (nejsou), ale o to, že nedokážu pochopit, kdo je cílovka, co se jí nabízí, jaký je benefit. Že by nadsázka?
Míla Knepr (Silver Pack)

Trošku netradiční spojení, ale já tleskám všemu jinému... takže tleskám.
Michal Šoller (Cognito)

Martin FrkoLíbí se mi to. Spojení něčeho tak tradičního, jako je památeční mince z mincovny, a moderního, jako jsou spoty, docela funguje. Up & Up se toho nebála a výsledek je povedený. Fakt jsem se zabavil.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Se nám totálně rozjela kreativa a zapomněla, co prodává a komu prodává.
Pavel Jechort

Tyhle prodavače mincí jsme měl vždycky nějak poblíž prodejců sad hrnců za cenu ojetého vozu. Tato kampaň to jen utvrdila.
Vilém Rubeš

Nevím, na základě jakých průzkumů zacílili zadavatelé svou kampaň, ale tradiční hodnoty mi z toho nevycházejí.
Vratislav Šlapák (Mustard)

5. Pozor na sekundární nehody (35 %)

Česká kancelář pojistitelů představila komunikační kampaň, kterou chce upozornit na problematiku takzvaných sekundárních dopravních nehod a zopakovat ty nejdůležitější kroky při nehodě nebo poruše. Sekundární nehody jsou situace, kdy jedna havárie nastane v důsledku jiné nehody v jejím bezprostředním okolí - typicky jde o srážku s odstaveným nebo poškozeným vozidlem, ale také hromadné bouračky.

Kampaň běží od poloviny května do konce listopadu a má zasáhnout téměř 95 % řidičů ve věku 18 do 65 let. Jednou z jejích nejdůležitějších komponent je takzvaná Karta řidiče, která má podobu instrukcí a je určena pro trvalé umístění do vozidla. Česká kancelář pojistitelů jich plánuje vytisknout a distribuovat asi 250.000 do vybraných autosalonů a autoškol, budou k dispozici i na různých akcích pro veřejnost.

Edukace v oblasti bezpečnosti dopravy není nikdy dost, a video s mafiány je navíc vtipné.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprJá se snažil, opravdu snažil. Viděl jsem spot šestkrát. A teprve pak jsem pomalu začal chápat, o čem by to tak asi možná mohlo/mělo být. Marně vzpomínám na kruciální otázku skvělého kreativního ředitele „is it simple enough?“. Tady spíš otázka zněla „co bychom tam ještě mohli vrazit?“. 
Míla Knepr (Silver Pack)

U závažnějších témat na mě působí víc strašení než humor. Já už třeba na mobil za volantem nešahám.
Michal Šoller (Cognito)

Martin FrkoPrvních pár vteřin jsem byl zmatený, co z toho vyleze. A taky zvědavý. Ale to je právě to, co ve spotu funguje. Zvědavost mě dovedla až na konec a sdělení padlo na úrodnou půdu. Kombinace mafie, pravidel silničního provozu, herecké obsazení, to je takový mišmaš, že to nakonec dává smysl.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Úplně vidím, jak krásně spot vypadal na shooting boardu. Ale v reálu je to takové umolousané a bez espritu.
Pavel Jechort

Ukázat, že pravidla musí dodržovat i mafiáni, je hezký nápad s potenciálem udělat vtipnou reklamu. Bohužel to úplně nevyšlo. Making off mi napovídá, že režisér měl možná jinou představu a že tenhle tvar vznikl ve střižně, když někdo jiný převzal opratě – nevím, spekuluju. Ale na place byl low-loader, z kterého je zastřižená jedna vteřina (to se dalo vyřešit rigem na dveře za zlomek ceny low-loaderu). Je tedy možné, že je z low-loaderu natočené něco, co se nepoužilo? Třeba vtipný dialog? Pak tam byl steadycam. Existují z něj záběry, v kterých je využitý? Nevěřím, že si někdo vezme steadycamistu jen kvůli pohybu „jeden metr dozadu“ (to se dá udělat mnohem levnějším způsobem, třeba z easyrigu). Když to shrnu - spotu chybí vtipný dialog a filmařina, které by podpořila vyprávění příběhu. Většinou tu píšu o tom, že „production value“ je podceněná, ale tady příliš mnoho možností způsobilo jen zmatek.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Dnešní vytuněné WTF, navíc i kolosální NKP.
Vilém Rubeš

Dobrý nápad, zajímavá tonalita, rád si počkám na další exekuce.
Vratislav Šlapák (Mustard)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.