Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Historické plakáty České pojišťovny

Česká pojišťovna loni oslavila 185 let od svého založení. Přinášíme ukázky její marketingové komunikace od 50. do 90. let 20. století.

„V průběhu 185 let trvající historie České pojišťovny hrála propagace jejích služeb důležitou roli. Forma byla různá podle toho, jaká řešení se v daných letech nabízela a jaké postupy byly obvyklé i v souvislosti s oblastí pojišťovnictví, které vždy muselo primárně působit seriózně a především důvěryhodně,“ přibližuje Hana Kovářová, šéfka marketingu České pojišťovny.

Firma v průběhu dekád propagovala nejen své produkty, ale i oblast prevence. „Plakáty, které jsme od počátku vzniku České pojišťovny v roce 1827 nashromáždili v našem archivu, celkem věrně zachycují technické možnosti i nápaditost tehdejší doby,“ míní Kovářová.

„Zatímco dnes na printových kampaních spolupracujeme s externí agenturou, v dřívějších dobách kampaně vznikaly od A do Z přímo v České pojišťovně. Což sebou neslo celou řadu zajímavých i úsměvných situací, které jsou dnes v době digitalizace už těžko představitelné, jako čekání na vyvolání negativů a fotografií nebo omezené možnosti DTP studií.“

Podzimní sklizeň. Počátek 50. let, ještě nebyla dokončena kolektivizace zemědělské výroby, předmětem je pojištění zemědělců.

Podzimní sklizeň. Počátek 50. let, ještě nebyla dokončena kolektivizace zemědělské výroby, předmětem je pojištění zemědělců.

Sníh. Plakát pochází z 50. let, předmětem je úrazové pojištění.

Sníh. Plakát pochází z 50. let, předmětem je úrazové pojištění.

Silnice není závodní dráha (1955). Pojištění motorových vozidel, Československá pojišťovna

Silnice není závodní dráha (1955). Pojištění motorových vozidel, Československá pojišťovna. Kolorovaný plakát s jasnou vazbou na provoz motorových vozidel měl jasně preventivní funkci. Poukazuje na fakt, který platí na silnicích i dnes. Myšlenka je tedy nadčasová, provedení dnes již vzbuzuje spíše nostalgii.

Rodinné zabezpečení. Plakát pochází z poloviny 50. let, předmětem je životní pojištění.

Rodinné zabezpečení. Plakát pochází z poloviny 50. let, předmětem je životní pojištění.

Pojištění domácnosti. Padesátá léta, první pojištění domácnosti.

Pojištění domácnosti. Padesátá léta, první pojištění domácnosti.

Naprogramujte si budoucnost (1988). Důchodové pojištění, Česká státní pojišťovna. Vizualizace k důchodovému pojištění ukazuje, že i na konci osmdesátých let bylo toto téma spjato se „zářnými“ zítřky. Digitální font jako z kalkulačky, počítač a na pozadí pohled do vesmíru – tak nějak vypadala představa moderní budoucnosti.

Naprogramujte si budoucnost (1988). Důchodové pojištění, Česká státní pojišťovna. Vizualizace k důchodovému pojištění ukazuje, že i na konci osmdesátých let bylo toto téma spjato se „zářnými“ zítřky. Digitální font jako z kalkulačky, počítač a na pozadí pohled do vesmíru – tak nějak vypadala představa moderní budoucnosti.

Plakát Neriskuj – 90. léta, předmětem je havarijní pojištění.

Plakát Neriskuj – 90. léta, předmětem je havarijní pojištění.

Plakát Důchod – 90. léta, předmětem je důchodové pojištění.

Plakát Důchod – 90. léta, předmětem je důchodové pojištění.

Šťastný návrat domů (1999). Cestovní pojištění, Česká pojišťovna. Deset let po revoluci se cestování pro Čechy stalo něčím samozřejmým.  Pojištění Odysseus pak bylo určeno pro ty, kteří v zahraničí zůstávali na delší dobu. Motiv vzlétajícího boeingu a do ruda zbarvené nebe dýchá atmosférou dálek a je také výrazně výtvarný včetně zarovnání všech prvků na střed.

Šťastný návrat domů (1999). Cestovní pojištění, Česká pojišťovna. Deset let po revoluci se cestování pro Čechy stalo něčím samozřejmým. Pojištění Odysseus pak bylo určeno pro ty, kteří v zahraničí zůstávali na delší dobu. Motiv vzlétajícího boeingu a do ruda zbarvené nebe dýchá atmosférou dálek a je také výrazně výtvarný včetně zarovnání všech prvků na střed.

Česká pojišťovna koncem roku 2011 zavedla zjednodušené logo, značku z roku 1971 upravil designér Lumír Kajnar. Tehdy jsme publikovali právě detailní ukázky vývoje značky.

Česká pojišťovna: evoluce značky. Kliknutím zvětšíte

Česká pojišťovna: evoluce značky. Kliknutím zvětšíte