Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

Historický úspěch na festivalu v Cannes: „Mladé lvice“ z Baťovy univerzity vezou zlato

Jde o největší porevoluční úspěch české reklamy, řekl ČTK René Jež ze společnosti FLEmedia.

  • ČTK
  • 22. 06. 2011 12:55
Hana Kundrátová a Kateřina Huňová. Foto: Jan Marcinek

Hana Kundrátová a Kateřina Huňová v Cannes. Foto: Jan Marcinek

Kateřina Huňová a Hana Kundrátová z Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně zvítězily ve světovém finále soutěže Young Lions, která je součástí nejprestižnějšího a nejslavnější světového festivalu kreativního průmyslu Cannes Lions. V kategorii Media, v níž soutěžilo 21 týmů z různých zemí, získaly zlato.

Jde o největší porevoluční úspěch české reklamy, řekl ČTK René Jež ze společnosti FLEmedia, který studentky do Cannes doprovázel. Soutěž Young Lions je určená mladým reklamním kreativním tvůrcům.

Kateřina Huňová a Hana Kundrátová tak zopakovaly úspěch z českého národního kola, kdy udělaly z novin jídlo. Finálovým zadáním v Cannes bylo vypracovat komunikační strategii pro neziskovou organizaci The International Exchange. „Tým zlínských studentek navrhl řešení pro příspěvky jednotlivců i organizace, které zároveň dané firmě může sloužit jako prostředek interní komunikace,“ uvedl Jež.

Hana Kundrátová a Kateřina Huňová se zlatem. Foto: Cannes Lions

Hana Kundrátová a Kateřina Huňová se zlatem. Foto: Cannes Lions

„Věřily jsme si. Jsme pyšné na to, že do České republiky vezeme prvního Zlatého lva,“ komentovaly svůj úspěch obě studentky. „Zkušenost není všechno - důležité je, aby vás reklama bavila,“ dodaly.

Podle Ježe česká reklama v posledních letech trochu stagnovala. „Toto vítězství je nejen obrovským zviditelněním české kreativy ve světovém měřítku, ale také velkým příslibem do budoucna. Věřím, že je to velké povzbuzení pro všechny mladé tvůrce a že se nám bude dařit i v hlavní soutěži festivalu,“ poznamenal Jež.

Soutěž Young Lions je součástí největšího a nejslavnějšího světového festivalu reklamy Cannes Lions.

Dvoučlenné týmy mají v soutěži 24 hodin na vypracování konceptu řešení konkrétního zadání, během kterých nesmí nijak komunikovat, a to například maily či telefony. Zakázány jsou i jakékoliv rozhovory. Podmínkou účasti je věk do 28 let.