Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Hlasujte o nejlepší pivní reklamu na pražském reklamním festivalu PIAF 2011

Vyberte nejlepší reklamu na pivo z těch, které budou 11. a 12. května soutěžit na festivalu v Praze.

Také v druhém ročníku Prague International Advertising Festival (PIAF) [web na piaf.cz, tematické články na Médiáři] se bude udělovat ocenění Nejlepší pivní reklama (Best Beer Ad). „Pivní“ reklama byla zvláštní kategorií pražského festivalu loni a bude i letos.

Zveřejňujeme všechny soutěžní kampaně a vy můžete hlasovat, který je nejlepší. Hlasovací formulář najdete níže.

Sekci připravujeme ve spolupráci s PIAF, který letos proběhne 11. a 12. 5. 2011 v Praze. Můžete si prohlédnout i výběr loňských „pivních“ spotů.

Následuje nabídka soutěžních kampaní:

Budějovický Budvar: Vítězství vás změní

Agentura Kaspen / Jung von Matt vytvořila tento spot pro Budějovický Budvar a je to příběh založený na patriotismu a obdivu k národnímu hokejovému týmu – k mistrům světa. Ukazuje, co je člověk schopen udělat jen na hokeji, když se raduje z vítězství – chovat se hystericky, zpívat s davem, skákat radostí… Minimalistické ztvárnění „osekané“ na to podstatné. Kreativní ředitel Lester Tullett spolupracoval na produkci s Bistro Films.

Carling: Pivní helma (Beer Helmet)

Kanadské pivo Carling připomínalo ve svých spotech skvělé „pivní myslitele“, kteří udělali dobrá rozhodnutí pod vlivem… První klíčové rozhodnutí padlo v roce 1840, kdy se začalo vařit pivo Carling. A další pak v roce 1971 s vynálezem pivní helmy. Spot od agentury Taxi, kde kreativu vede Steve Mykolyn, ukazuje stavební dělníky, z nichž jeden skončil s rukama v betonu, druhý zbohatnul na skvělém „pivním řešení“.

Carlsberg: To chce Carlsberg

Britská agentura Fold7 se v nové kampani na pivo Carlsberg vydala až na střechu světa. Nový positioning značky má oslovit aktivního a dobrodružného ducha dnešních pivařů, říká kreativní ředitel Ryan Newey. Klíčové poselství: když uděláte správnou věc, odměňte se za to. Náročnou produkci zajistil Rattling Stick.

Coopers: Skútr za pivo

Coopers: Scooter

Coopers: Scooter

Jediná přihláška na letošní PIAF z Austrálie od agentury Showpony Advertising. Jejich kampaň pro pivo Coopers je trochu netypická a vybroušená ve srovnání s australským stylem reklam – jasně oslovuje ženy. Jde o soutěž, kdy Coopers v casinu Adelaide během jednoho týdne rozdá pět skútrů v celkové ceně 12 tisíc australských dolarů.

Efes: Připravte se na vesmír (Space)

Efes: Space

Efes: Space

Cesta do vesmíru je dětským snem každého Rusa – alespoň to tvrdí agentura Ogilvy Group. Její kreativci Carl Le Blond a Holger Poeschl přišli se soutěží nevídanou v jiných zemích. Za nákup jednoho piva Efes bylo možné vyhrát skutečně cestu do kosmu. Integrovaná kampaň zahrnovala televizní spot, venkovní reklamu, in-store a web, také ambientní média a PR. Kampaň vyvolala velký ohlas v ruských médiích – na závěrečné vyhlášení vítěze přišlo 60 novinářů a 17 televizních stanic. . Soutěžící zaslali celkem 380 tisíc kódů. Výherce Evgeny Kovalev z Petrohradu poletí do kosmu v roce 2012 a nyní na Facebooku líčí své přípravy na let, který mu umožnila značka Efes.

Heineken: Krátké setkání (Brief Encounter)

Britská agentura Rothco vytvořila pro Heineken kampaň s názvem Brief Encounter, v překladu Krátké setkání. Hlavní hrdina cestující ve vlaku se za žádnou cenu nechce zbavit svého piva Heineken, což ho dostává do dosti zvláštních situací. Na produkci spotu, který režíroval Alan Kelly, se podíleli Stink v Británii a Stillking v Jižní Africe.

Heineken: Vstup (The Entrance)

Heineken ve spolupráci s agenturou Wieden+Kennedy Amsterdam vytvořil nový globální koncept The Entrance, neboli Vstup. Na festivalu PIAF ho představí společně v rámci konference a dočkáme se také mappingu při závěrečné párty 12. 5. Odvážný kreativní koncept posilující prémiový positioning značky vytvořili Mark Bernath a Eric Quennoy jako kreativní ředitelé, produkci zajistila Sonny.

Karlovačko: Karlovačko Social Network

Agentura Bruketa & Žinič vytvořila kampaň, která vtipně poukazuje na historii chorvatského piva Karlovačko. Je to příběh o zrození tohoto piva v roce 1854. Zároveň s ním se zrodila i sociální sít, zřejmě první na světě. Narozdíl od těch moderních v ní jde o skutečná přátelství, skutečné pivo a skutečné setkávání. Za kampaní stojí kreativní ředitelé Nikola Žinič a Davor Bruketa, produkoval jí Kabinet.

Pilsner Urquell: Kladrubské koně 2010

Jedná se o první práci agentury Mark BBDO pro klienta Plzeňský Prazdroj, který vloni po dlouholeté spolupráci s Leo Burnettt změnil reklamní agenturu. Tradice a integrita značky je zde spojena s věhlasným rodem kladrubských koní a příběhem člověka, který rod ve dvacátých letech 20. století zachránil před zánikem. Věci, na které může být hrdý celý národ… Za agenturu jsou pod touto kampaní podepsáni kreativní ředitelé Leon Sverdlin a Andrej Štuk. Produkci spotu zajistil Target Pictures (Paulo Da Costa) a Honza Soupa z Mimofilmu.

Pivo Jelen: Pověrčivost (Superstition)

Srbské Pivo Jelen z portfolia StarBev se nebojí říci, že muži (respektive Srbové) jsou pověrčiví. A jediné, na co opravdu věří, je společné pití piva. Agentuře Leo Burnett Beograd vede kreativu Anja Radulovic.

Hlasování bylo ukončeno. Podívejte se na výsledky.