Hned v lednu vám Médiář přinese tři novinky

Máme za sebou nejúspěšnější rok v historii. Díky čemu? A co pro vás chystáme letos? Čtěte.

Médiář

Crowdfunding na časopis nevyšel. Díkybohu.

Médiář má za sebou nejúspěšnější rok své současné podoby, v níž funguje od roku 2011. V uplynulém roce 2018 jsme přivítali víc než tři čtvrtě milionu návštěvníků, přičemž od září do prosince to bylo kolem sta tisíc lidí každý měsíc. Vyplatilo se tak zjednodušení struktury, k níž jsme sáhli na konci léta. Na tak úzkém trhu, jako je nika magazínů zaměřených na média a marketing, jsme se rozhodli razit jedinou značku, tu nejznámější, tedy Médiář, a pod ní začlenit spřízněné weby, které do té doby byly samostatné. Retailek založený v roce 2016 a Aplikačky spuštěné v roce 2017 se tak staly sekcemi Médiáře a rozšířily původní zaměření na média a marketing o maloobchod (retail) a novinky na poli vývoje mobilních aplikací.

Retail i mobilní aplikace, stejně jako média a marketing, přitom dál sledujeme se zaměřením na Česko, na český trh. Na to, abychom smysluplně konkurovali zahraničním médiím v anglicky či německy mluvícím světě, nemáme informační zdroje ani kapacitu, jasně jsme si proto už před časem vymezili, že k nim budeme komplementární, tudíž že co nejpodrobněji zaměříme na zaznamenávání zdejší reality, a že budeme jedničkou v Česku. Ostatně potřeba zdejších marketingových agentur komunikovat o sobě už pár let znatelně roste.

Vyplatilo se nám naslouchat trhu. Když nám před pěti lety najednou prakticky denně chodily e-mailem tiskové zprávy o nových a nových digitálních agenturách, dali jsme dohromady jejich výroční přehlídku, Digiveletrh, ať se nováčci ukážou naživo a přímo před klienty. Letos ji pořádáme už popáté (bude to v úterý 22. ledna) a třeba Nestlé si podle toho loni udělalo rovnou svou vlastní verzi. Když začal zdejší maloobchod dbát o svou budoucnost, spojovat marketing s obchodními odděleními a retaileři začali houfně převlékat své prodejny do přívětivějšího hávu, než v jakém je udržovali léta předtím, přibrali jsme do svého zaměření retail a módě jako jednomu z nejrychleji rostoucích segmentů maloobchodu se už pár let věnujeme také výroční konferencí. No a když jsme si zhruba před rokem začali uvědomovat, že komunikační potřeby marketingových agentur nedokážeme uspokojit jen v redakční části Médiáře, vznikl pro agentury vějíř dalších možností, jak o sobě dát vědět prakticky všechno. Kromě zpravodajských novinek zaznamenáváme to základní podstatné o nich samotných v takzvaném katalogu komunikačních agentur, vystavujeme jejich nová díla v galerii reklamy, pomáháme shánět nové lidí pomocí pracovních inzerátů, propagujeme jejich akce.

À propos eventy. Dodneška opakovaně slýcháme, že aby médium uspělo, musí dělat online, offline (v tomto případě tisk) i eventy. Nemusí. Chceme-li jednu věc dělat pořádně, musíme se zaměřit jenom na ni. Psát web je něco jiného než dělat časopis a úplně něco jiného než pořádat akci. Mentálně, nastavením týmu. „V mediální branži platí, že se člověk má věnovat tomu, co umí,“ říká Jaromír Soukup. My umíme online. Zvolili jsme si ho jako nejrychlejší formu sdělování – mnohem rychlejší než časopis, mnohem efektivnější než konference. Tištěný magazín Médiář jako grátis čtvrtletní souhrn hlavních materiálů z webu se nám ve své době vyplácel z hlediska image a sbírání odběratelských kontaktů, vydělával, ale ne tolik, abychom se mu dál chtěli věnovat na úkor webu. Podobně eventy – místo toho, abychom na zdejší přeplněný trh konferencí a školení vrhali další akce, raději za adekvátních podmínek zpropagujeme ty nejlepší, tradiční oborové nebo ty, které už si marketingové agentury dnes namnoze pořádají samy – profesionálněji, přitažlivěji, přínosněji. My přitom jsme, čím máme být – médiem, které na takové akce upoutá pozornost, případně z nich zaznamená to nové, čerstvé.

Díky tomu všemu jsme tak v uplynulém roce svou nabídku vyčistili. Zjednodušili. Míň je víc, všichni víme, kolik se toho na nás dnes dokáže valit. Obsah doručujeme digitálně, tedy dnes nejúspornější možnou cestou, a promýšlíme i jeho dávkování. Průběžně plníme web, jednou denně (v šest ráno) posíláme souhrn e-mailem, jednou týdně vydáváme komentovaný žebříček nových reklamních kampaní. A jednou měsíčně by přitom změť průběžných online zpráv z oboru zasloužila učesat, seřadit a zanalyzovat. Tím se dostáváme ke slíbeným třem novinkám.

Jednou z nich bude právě měsíční report, manažerské shrnutí z oblastí média, marketing, maloobchod. Na papíře by mělo formu hutné A4, my je ale budeme distribuovat opět digitálně, a to jako nový, další benefit pro agentury, které už jsou v našem katalogu. Jednoduše řečeno – každá z agentur, která u nás pro svou komunikaci využívá standardní nebo VIP balíček, bude mít v ceně také přístup k měsíčním reportům. Dostanou se k nim v exkluzivní sekci na našem webu, anebo – pozor, druhá novinka! – prostřednictvím speciální, uživatelsky jednoduché mobilní aplikace, která nabídne všechny původní texty Médiáře, včetně právě reportů. Placený digest původních materiálů ve formě apky bude samozřejmě k dispozici i dalším zájemcům, včas se dozvíte jak. Třetí novinka potěší agentury i všechny ostatní naše čtenáře – půjde o novou podobu naší galerie reklamy přímo tady na Médiáři. Nebude už mít jen podobu rubriky s výpisem článků, nabídne široké možnosti vyhledávání a řazení kampaní, mimo jiné podle procent z Reklamní katovny, podobně, jako to znáte u filmů z ČSFD.cz. Všechny tři novinky nasadíme v průběhu ledna.

Komunikačních agentur v našem katalogu je dnes přes 40, s řadou dalších se domlouváme. Součástí spolupráce jsou mimo jiné placené články, snažíme se vždy vymyslet, aby byly přínosné pro obě strany – pro ty, kdo je píší, i pro ty, kdo je čtou. Jsme rádi za reakce, které potvrzují, že se to daří, a stejně tak za ty, která nám pomáhají pracovat na jejich elegantnější prezentaci v hierarchii Médiáře. I na tom průběžně děláme.

Jsme nesmírně rádi, že zájem desítek agentur i několik celoročních komunikačních kampaní klientů z první ligy byznysu (reklamní dealy už jistou dobu uzavíráme napřímo, vesměs osobně a na míru, roboty nevyužíváme) nám i letos umožní věnovat se redakční tvorbě soustředěně a smysluplně, tedy tak, aby se vyplácela především vám, našim čtenářům. Ze srdce děkujeme za vaši dosavadní přízeň a těšíme se na další skvělý rok s vámi.