Tuzemské komunikační agentury zvýšily letos ceny v průměru o 7,3 %. Hodinové sazby rostly ve všech oblastech. Navýšení cen ale dosahuje necelé poloviny loňské inflace (15,1 %). Na základě pravidelného průzkumu mezi svými členy to uvádí Asociace komunikačních agentur (AKA). V předchozím roce se průměrné hodinové sazby zvýšily o 5,5 %.
Hlavní příčinou letošního růstu hodinových sazeb byla podle AKA pokračující inflace vstupů, zejména ceny práce, energií a materiálů na reklamní produkci. „Agentury i nadále masivně investují do zlepšování kvality svých služeb, implementace nových technologií a vzdělávání pracovníků. Tyto náklady však pokrývají převážně ze svých rezerv,“ dodává Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka AKA.
Průměrné sazby začínají podle statistického přehledu AKA na 984 Kč za hodinu u pozice asistenta, práce datového analytika vyjde v průměru na 1.758 Kč a plánovače médií na 2.537 Kč. Nejdražší je práce finančního a kreativního ředitele, kde jsou sazby 5.124 a 4.501 Kč za hodinu.
Podívejte se na průměrně sazby dalších profesí
Asociace zdůrazňuje, že sazby slouží ke zhodnocení práce v režimu běžné obsluhy klienta, ne k ohodnocení kreativní a strategické práce agentury. „Pro tvůrčí a strategickou činnost agentur s vysokou přidanou hodnotou doporučujeme využít spíše hodnocení metodou value-based pricing bez využití hodinových sazeb, tedy hodnocení odvozené od hodnoty vnímané klientem,“ upozorňuje Lucie Češpivová, členka prezidia AKA.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
