
Pokladní v Penny
Obchodní řetězec Lidl zaměstnancům ve svých českých prodejnách a logistických centrech spolu s březnovou mzdou vyplatí i mimořádnou odměnu ve výši až 4.000 Kč, celkem mezi své pracovníky rozdělí přes 37 milionů Kč. Výše odměny se odvíjí od počtu odpracovaných hodin, přičemž na maximální bonus dosáhnou zaměstnanci s víc než 154 odpracovanými hodinami měsíčně.
Rovněž sesterský Kaufland dá bonus svým prodavačům, zaměstnancům dvou logistických centrech, ale také těm ve vlastním závodě na zpracování masa. Do mimořádné odměny investuje celkovou částku 50 milionů Kč, přičemž odměna může stejně jako u Lidlu v závislosti na odpracované době dosáhnout maximální výše 4.000 Kč. Firma zároveň nabídla kmenovým zaměstnancům starším 65 let možnost zůstat doma a přitom obdržet plnou náhradu výdělku.
Penny, řetězec s nejvíc pobočkami v Česku, rozdělí mezi zaměstnance přes 40 milionů Kč. Všichni zaměstnanci v prodejnách a v logistice mají od poloviny března o 15 % vyšší hodinovou mzdu a za březen navíc každý z nich obdržel jednorázový poukaz na nákup v hodnotě 1.500 Kč. „Nechceme přistupovat k jednorázové plošné odměně za práci v tomto složitém období. Považujeme za spravedlivější navýšit všem, kteří v tuto dobu zajišťují chod všech prodejen a centrálních skladů, odměnu za každou odpracovanou hodinu o 15 %. Znamená to, že si zaměstnanci mohou polepšit až o několik tisíc korun měsíčně,“ komentoval přístup Penny jeho jednatel Mathias Mentrop. Toto navýšení je prozatím platné do poloviny dubna, ale řetězec je připraven jej s ohledem na vývoj situace prodloužit. K poslednímu navýšení mezd firma přistoupila od března letošního roku, kdy mzdy vzrostly v průměru o 5 %.
Bonusy zaměstnancům v první linii vyplatí i Tesco „Bonus bude vyplacen ještě před Velikonocemi a jeho výše bude úměrná počtu odpracovaných hodin v březnu a následně i v dubnu,“ říká Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro Česko, přesnější částku nicméně neuvedl. Naproti tomu Lidl se svým odměňováním pochlubil na sociálních sítích, a zatímco část veřejnosti i zaměstnanců jej pochválila, druhá část ho kritizovala za jeho výši i zvolený systém odměňování.
Tesco také oznámilo, že v uplynulých týdnech přijalo více než 1.000 nových dočasných zaměstnanců na zvládnutí současného náporu. Hypermarket prý obdržel na 1.900 žádostí od uchazečů v Česku, žijících především ve velkých městech, kteří se přihlásili na doplňování zboží, kompletaci a práci na pokladně. Průměrný věk uchazečů je lehce přes 30 let a jedná se o lidi původně zaměstnané v restauracích nebo obchodech. Tesco podobně jako Kaufland nabídlo svým zaměstnancům starších 65 let a těhotným ženám možnost vzít si placené volno.
Značně zvýšený provoz v tuzemských řetězcích způsobila vládní opatření proti pandemii koronaviru. Hysterické nákupy nejdřív v druhém týdnu vyhnaly tržby tuzemských řetězců až o pětinu, následně ve třetím týdnu března nákupní horečka opadla, nákupní koše ale narostly skoro o polovinu.
Dál otvírají nové prodejny

Nový Kaufland v Rakovníku
Obchodní řetězce zároveň dál jedou „byznys jako obvykle“. Kaufland ve středu 1. dubna otevře novou prodejnu v Rakovníku, která jako první v Česku zužitkovává dešťovou vodu. Voda zachytávaná do retenčních nádrží o objemu přes 130 metrů krychlových bude následně využívána na splachování toalet. Nová provozovna využívá i dalších ekologické technologie. Nové je rovněž členění prodejny, aby zákazníci snadněji našli jednotlivé sekce, nebo digital signage – venkovní a vnitřní digitální obrazovky nepřetržitě informující o nových produktech i aktuálních akčních nabídkách.
Rovněž na Apríla otevírá svůj nový supermarket Billa, a to v libereckém Obchodním centru Plaza. Jedná se o zrekonstruované prodejní prostory, jejichž proměna proběhla během března. Už v půlce měsíce otevřel svou zrekonstruovanou prodejnu v pražských Modřanech také Albert. Přestavba prodejny navazuje na koncept ve stylu tržiště, který se zaměřuje na nabídku produktů zdravého životního stylu. Úplnou novinkou je v této prodejně speciální lednice s pivy od lokálních pivovarů. A rovněž v půlce března přešel na nepřetržitý prodej brněnský hypermarket Tesco v Králově Poli.
Na samém počátku března pak otevřel letos už třetí prodejnu Penny Market. Nová provozovna v Týnci nad Labem byla navržena v souladu s místní zástavbou, celkově chce řetězec v tomto roce otevřít minimálně 10 nových prodejen a dalších víc než 70 stávajících prodejen čeká modernizace podle nového konceptu.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
