Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Hodnocení kvality značek Superbrands se vrací do Česka, výsledky v květnu 2013

Světově největší, v 88 zemích fungující uznávaný program nezávislého vyhodnocování značek Superbrands se po několika rocích vrací do České republiky. V minulosti zde probíhal v letech 2005 až 2007.

JAK SE VYHODNOCUJÍ ZNAČKY PODLE SUPERBRANDS

  1. Český patentový úřad uvolní databázi přibližně jednoho miliónu registrovaných obchodních značek.
  2. Tato databáze projde filtrací, která vyčlení 50 tisíc nejrespektovanějších jmen.
  3. Z nich americká společnost Dun & Bradstreet, specializující se na získávání obchodních informací, vytvoří užší výběr dvou tisíc značek.
  4. Společnost GfK Czech, specializující se na průzkum trhu, provede na základě tohoto výběru národní šetření, které bude mezi spotřebiteli zjišťovat jejich povědomí o značkách působících na českém trhu.
  5. Společnost GfK následně předloží Radě Superbrands seznam 800 nejznámějších značek, ze kterých členové rady vyberou finalisty programu.

V září proběhla první fáze programu, tedy filtrace ze všech značek registrovaných v Česku. Teď probíhají první tři etapy průzkumu, v nichž jsou značky rozdělené do 80 kategorií (rychloobrátkové zboží, potraviny, průmysl a podobně) a ve čtvrtém kroku už budou posuzovány všechny současně. Už 20. září se k prvnímu kolu finálního hodnocení sešla rada složená z českých marketingových a mediálních odborníků.

RADA SUPERBRANDS V ČR

  • Josef Kratochvíl, President, Úřad průmyslového vlastnictví (předseda)
  • Alena Seoud, Managing Director, Dun & Bradstreed
  • Veselin Vačkov, Regional Director, Mafra
  • Joe Weaver, Managing Director, JWA Prague
  • Zdeněk Lokaj, Managing Director Hill+Knowlton Strategies
  • Marek Hlavica, Managing Director, PIAF
  • Marek Prchal, idea maker
  • Jan Binar, CEO, McCann
  • Martin Smrž, Marketing Director, UPC
  • Pavel Kočiš, Managing Director, EMC Public
  • Martin Štěpánek, President, Lion Communications
  • Petr Majerik, Managing Director, Atmedia
  • Petra Fundová, CEO, Burda Praha

Oficiální výsledky budou vyhlášeny na galavečeru v květnu 2013, zároveň vyjde ročenka s jejich profily.