Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Hodnota bannerů na webu v červnu meziročně vzrostla, oproti květnu klesla o 8 %

  • ČTK
  • 13. 07. 2012 09:33

Ceníková hodnota zobrazované internetové reklamy v červnu meziročně vzrostla o čtvrtinu na 457 milionů Kč. Ve srovnání s květnem byla ale nižší o 8 %. Ukazuje to průzkum agentury Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Největší částku v ceníkových cenách za zobrazovanou internetovou reklamu v červnu opět inkasoval Seznam.cz, druhé místo připadlo s ani ne polovičním objemem mediální skupině Mafra, podobnou částku jako Mafra si dokázalo zajistit třetí Centrum Holdings.

TOP 10 PROVOZOVATELŮ V ČERVNU 2012
provozovatel cena červen cena květen změna
Seznam.cz 178 251 000 Kč 176 285 000 Kč 1,12%
MAFRA 68 861 000 Kč 69 421 000 Kč -0,81%
Centrum Holdings 65 424 000 Kč 85 245 000 Kč -23,25%
AdActive.cz 24 043 000 Kč 23 531 000 Kč 2,18%
Mladá fronta 23 531 000 Kč 26 609 000 Kč -11,57%
Allegro AdMarket 19 643 000 Kč 23 906 000 Kč -17,83%
CET 21 *) 13 419 000 Kč 19 786 000 Kč -32,18%
Ringier Axel Springer 13 003 000 Kč 12 855 000 Kč 1,15%
Impression Media 11 574 000 Kč 17 291 000 Kč -33,06%
Finance media 9 095 000 Kč 6 750 000 Kč 34,74%
*) vzhledem k technickým problémům subjektu CET 21 nejsou jeho červnová data úplná.
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05-06/2012

V prvním letošním čtvrtletí se hodnota internetové display reklamy, tedy plošné bannerové reklamy, zvýšila meziročně o 18 % na 999 milionů Kč. Za celý loňský rok se snížila o zhruba 4 % na 4,1 miliardy Kč, neboť zadavatelé kvůli krizi snížili rozpočty na tuto reklamu. Internet se na celkových výdajích inzerentů loni podílel 14 %. Dominovala televizní reklama s podílem 47 %, druhá byla tisková inzerce s 31 %.