Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

Horší prodeje snížily tržby vydavatele Blesku v ČR. Inzertní příjmy Ringieru loni stagnovaly

Příjmy z inzerce a tiskáren zůstaly oproti předchozímu roku v podstatě stejné.

Méně prodaných výtisků loni poznamenalo hospodaření největšího mediálního domu v Česku, pobočky švýcarského vydavatelství Ringier. Její tržby v roce 2010 meziročně mírně poklesly na 142 milionů švýcarských franků (zhruba 2,6 miliardy korun), ze 148 milionů rok předtím.

Na poklesu tržeb z prodeje se podepsal hlavně menší zájem o bulvární titul Blesk, vlajkovou loď českého Ringieru a zároveň nejprodávanější deník v Česku. V roce 2008 prodával Blesk 436 tisíc výtisků na vydání, rok nato 412 tisíc a loni už jen 388 tisíc.

Další denní bulvár Aha! spadl za dva roky ze 114 tisíc na 100 tisíc, deník Sport ze 64 tisíc na 54 tisíc.

Příjmy z prodeje jsou přitom největší položkou společnosti mezi tržbami, následují příjmy z inzerce a tiskáren – ty oboje zůstaly v podstatě na úrovni předchozího roku, jak ukazuje výroční zpráva Ringieru. Ten loni přeskočil do té doby vedoucí vydavatelství MAFRA (MF Dnes, LN) v žebříčku hrubých inzertních příjmů a stal se nejvýnosnějším vydavatelstvím.

Podle údajů oborové Unie vydavatelů čisté inzertní příjmy mezi lety 2008 a 2009 poklesly z 8,5 na 6,7 miliardy korun.

Švýcarský Ringier k červenci 2010 vytvořil společný podnik s německým vydavatelstvím Axel Springer, skupina je kromě Česka činná v Polsku, Maďarsku, Srbsku a na Slovensku. Loňské hospodářské údaje uvádí tak, aby byly srovnatelné s předchozími dvěma lety.