Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Hoši, děkujem! Hokejové mistrovství světa v sociálních sítích

Co uživatelé Facebooku a Twitteru nejvíc sdíleli z hokejového šampionátu

Co odhalil monitoring sociálních sítích o zájmu a reakcích Čechů na vystoupení českých hokejistů na letošní mistrovství světa?

Nejdřív pár postřehů – využili jsme do značné míry crowdsourcing, tudíž čerpáme ze znalostí, nápadů a připomínek davů na Twitteru. @SemSuchar napsal „Jak vidím tu hromadu lidí na FB a TW, jak píšou gól, tak jsem rád, že v ČR není populární basket.“

A tak jsme zkusili, co se stane, když dáme hledat „gól“ v našem Ataxo Social Insideru (v případě Facebooku monitorujeme jen ty uživatele, jejichž zeď je veřejná – počet sdílení je tedy relativní, nikoliv absolutní).

A co jsme zjistili? Máme pro vás pěkný tagcloud – podívejte se, co bylo ve statusech na Facebooku okolo klíčových slov “gól” a “gol”.

MS v hokeji 2011 ve statusech na Facebooku

[původní obrázek]

Už dřív jsme si ověřili, že lidé častěji sdílí odkazy, než jen píšou “samotné” statusy. Proto pro vás máme i nejsdílenější články se slovem „gól“, které jsme našli:

  • Vítězí mladý finský útočník Mikael Granlund – na sport.cz. Obecně lze říci, že jeho gól nadchnul i české fanoušky úplně nejvíc (2200+ sdílení tohoto článku, ale i video na YouTube a další odkazy byly často sdílené, článek na iDnesu celkově šestý).
  • Druhé místo získal rozhovor s Romanem Červenkou – lehce přes 1000 sdílení.
  • Třetí a čtvrté místo získal iDnes – články před bojem o třetí místo a po něm – již pod tisícem sdílení.

Z YouTube videí kromě Mikaela Granlunda paradoxně uspěl nejvíc záznam videa… z loňského roku – “Rachna Kachna” čili záznam veledůležitého gólu sedm sekund před koncem zápasu se Švédy.

Ve statusech se pak objevovali nejčastěji naši hráči. Asi není překvapením, že nejvíc pozornosti (jak je vidět i v tagcloudu) získal Jaromír Jágr a Roman Červenka, oběma se zadařil hattrick.

Hokejového nadšení využily i firmy, možná jste si sami všimli, kolik z nich místo produktových novinek psalo na Facebook “Hoši, děkujem!” Dobře si totiž spočítaly, kolik za to dostanou komentářů a lajků.

Takže: hoši, děkujem!