Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Hospodaření Bontonfilmu loni sklouzlo do ztráty 17,2 milionu Kč, snížily se i tržby

  • ČTK
  • 17. 08. 2012 07:22

Hospodaření společnosti Bontonfilm, která je největším filmovým distributorem v Česku, loni skončilo ztrátou 17,2 milionu Kč po zisku 15,7 milionu Kč v předchozím účetním období trvajícím dva kalendářní roky. ČTK informaci získala z výroční zprávy Bontonfilmu. Od loňska Bontonfilm vlastní mediální skupina CME, do níž patří třeba televize Nova.

Bontonfilm loni utržil 518 milionů Kč, což bylo méně než v předchozích letech. „Roční průměr let 2009 až 2010 činil 634 milionů Kč a byl o 116 milionů Kč vyšší,“ uvedlo vedení Bontonfilmu.

Bontonfilm se loni potýkal s poklesem prodeje filmových nosičů i jejich cen. „Prodejní kanál videopůjčoven prakticky zaniká a výrazně oslabuje i podíl nezávislých obchodníků,“ stojí ve výroční zprávě, podle které nové blu-ray disky zatím nedokázaly nahradit pokles prodeje klasických filmových nosičů.

Loni se snížil také prodej DVD v trafikách, jelikož tuzemský trh už je nasycen a poptávku snížilo i nelegální stahování filmů z internetu. Na druhou stranu vzrostla maloobchodní cena takto prodávaných DVD z dřívějších 49 Kč na 99 Kč a některé filmové tituly byly loni poprvé k dostání i za 199 Kč.

Filmovým distributorům loni nehrál do karet ani pokles návštěvnosti tuzemských kin, která se snížila o 20 % a byla nejnižší za posledních šest let. Bontonfilm loni vykázal z filmů čisté výnosy 250,5 milionu Kč. „Pokles obratu filmů Bontonfilmu byl o 5 % nižší než pokles celkového trhu,“ uvedli šéfové Bontonfilmu.

Bontonfilm v kinech exkluzivně zastupuje tradiční hollywoodská studia 20th Century Fox, Paramount, Universal a DreamWorks. Uvádí také filmy z dílny menších studií a nezávislých producentů a soustředí se na spolupráci s českými producenty. Na DVD a Blu-ray discích Bontonfilm vydává snímky velkých hollywoodských studií.