Připomeňte si letošní přehlídku agenturních novinek Digiveletrh ve fotografiích a prezentacích.

HN registrují na iPhonech 4 tisíce čtenářů, polovinu toho, co prodají na stáncích

Počet registrací v aplikaci HN reader ke včerejší čtvrté hodině odpolední byl 3941. Těch, kdo Hospodářské noviny kupují na stáncích, je 8033.

Rok po zveřejnění aplikace Hospodářských novin pro telefony iPhone a přehrávače iPod Touch se k odběru zpravodajství listu touto cestou přihlásilo čtyři tisíce lidí, ke včerejší čtvrté hodině odpolední konkrétně 3941. Jde o počet lidí, kteří se v aplikaci zaregistrovali svými osobními údaji, ne o celkový počet stažení aplikace.

Médiáři to sdělila Markéta Houdková z divizie nových médií vydavatelství Economia. „Nás zajímá počet lidí, kteří skutečně aplikaci používají, to je těch, kteří vyplnili registraci,“ doplnila. Registrace je nutná k plnému využívání aktuálního zpravodajství, třeba stažení obsahu nejnovějšího vydání.

HN reader pro iPhone

HN reader pro iPhone

V nyní uvedené, už třetí verzi aplikace HN pro iPhone už narozdíl od loňské verze druhé nemusejí uživatelé vyplňovat dotazník, kdy a jak obsah HN konzumují. Třetí verze, která je v online obchodě App Store k dispozici od 21. prosince, respektuje specifika nejnovějšího modelu iPhone 4 a systému iOS 4 - zvládá třeba multitasking, tedy běh na pozadí.

Též má vylepšenou grafiku, umožňuje vypnout si obrázky v článcích či nastavit si rubriky. Nově pracuje s aktualizacemi zpráv, což umožní čtenáři zhlédnout obsah článku vždy v aktuálním stádiu vývoje v článku popisované kauzy. „Články zobrazují komentářový obrázek (je-li tento ke zprávě přidán). Rychlejší a pohodlnější listování mezi články umožňuje funkce listování tahem prstu,“ uvádí Economia.

Čtečku pro ni vyvíjí Apps Dev Team.

Čtyři tisíce registrovaných, to je polovina počtu těch, kdo Hospodářské noviny kupují na stáncích. Loni v říjnu (nejnovější dostupná data) jich bylo přesně 8033. Většinu prodejů HN realizují prostřednictvím předplatného, konkrétně 34 tisíc. S dvoutisícovými ostatními prodeji (výtisky dávané za méně výhodnou cenu jako propagační) celkově prodají 44 tisíc kopií denně.

Příklon k novým médiím avizuje také nový šéfredaktor Hospodářských novin Petr Šabata, který se oficiálně ujme funkce 1. února. Nová média - web i právě aplikace pro chytré telefony a tablety - chce maximálně využít, píše Marketing & Media. Z HN by pak Šabata rád měl „denní magazín“.

HN dosud nevyužily šance novou cestu distribuce zpoplatnit. Loni, když čtečku uváděly, ji daly zadarmo, v druhé verzi přidaly jen registraci. Číst články z tištěných Hospodářek na iPhonu tak pořád jde zdarma.