Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Hospodářské noviny začnou příští rok vycházet také v sobotu

„Chystáme nabídku na sobotu, tento rok máme na to ji vymyslet, postavit byznysplán, distribuci do volného prodeje, vymyslet polygraficky,“ řekl Médiáři čerstvý šéfredaktor HN Petr Šabata.

HN na iPadu. Repro: Economia

Také na iPadu by se měla příští rok objevit sobotní nabídka HN. Repro: Economia

Hospodářské noviny připravují nabídku na sobotu, den, kdy narozdíl od konkurenčních Lidových novin, MF DNES či Práva dosud nevycházejí. V rozhovoru pro server Médiář.cz to řekl nový šéfredaktor listu Petr Šabata, který začátkem února vystřídal ve funkci Petra Šimůnka.

„Chystáme nabídku na sobotu, tento rok máme na to ji vymyslet, postavit byznysplán, distribuci do volného prodeje, vymyslet polygraficky. A jestli tohle všechno bude dávat logiku i s obsahem, příští rok se do soboty pustíme,“ přiblížil Šabata.

Věří, že v den, který je podle něj „pro papírovou verzi nejvhodnější“, ekonomický titul uspěje. „Konkurence v sobotu je taková, že ji můžeme překonat a získat pár desítek tisíc čtenářů,“ očekává nový šéfredaktor Hospodářských novin.

Šabata nespecifikoval, zda půjde o konkrétně třeba o vydání na novinovém papíře plus magazín: „Jsme opravdu na začátku úvah. Zřejmě to bude nějaká papírová podoba, jaká ale - to záleží na požadavcích inzerce, výrobních nákladech a podobně.“

Sobotník by se měl objevit také na digitálních platformách - na webu, jehož novou podobu chystají HN na duben, ve čtečce pro chytré mobilní telefony iPhone, uvedené před rokem, i v té pro tablet iPad, kterou HN představily před několika dny.

Hospodářské noviny se podobně jako další denní tituly na trhu potýkají s poklesem prodaného nákladu, počtu předplatitelů i výše inzertních výdajů - to vše má Šabata za úkol změnit.

HN, vycházející dosud jen ve všedních dnech, mají navíc jako list zaměřený na ekonomiku pověst „kancelářských“ novin - ve volném prodeji na stáncích udají jen zhruba pětinu prodaného nákladu, mezi předplatiteli navíc převažují firmy.