Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna za 12. týden 2021
- VMLY&R Prague: V každé době má smysl věřit (72 %)
značka: Česká spořitelna, Paměť národa, klient: Česká spořitelna, Post Bellum - Jiří Mádl: Svět se zbláznil, držme se (67 %)
značka: Bernard, klient: Rodinný pivovar Bernard - DDB Prague: Naše kultura si zaslouží respekt (65 %)
značka: Raiffeisen, klient: Raiffeisenbank - Woman: Láska má 1000 jmen (51 %)
značka: Kofola, klient: Kofola ČeskoSlovensko
- Near & Dear Group: Hvězdy mají pomoc v krvi (45 %)
značka, klient: Cara Plasma
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 14 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.
1. Prostor České spořitelny pro Paměť národa
Projekt Paměť národa spolku Post Bellum přichází v době pandemie koronaviru se třemi krátkými videospoty o lidech, kteří v životních zkouškách a těžkých časech obstáli se ctí. Postavili se nacismu nebo komunismu, prošli koncentračními tábory a uranovými lágry. Ve spotech promlouvají válečný veterán, letec RAF Jiří Pavel Kafka, přeživší holocaustu Anna Hyndráková a vězeň uranových lágrů Jiří Lukšíček. „V každé době má smysl věřit, že všechno dobře dopadne,“ zní jejich vzkaz ve videích Paměti národa. „Potřebujeme povzbuzení. I když se stmívá, je třeba zachovat si naději, že se zase rozední! Zní to banálně, ale přesně tomu musíme věřit a něco – i třeba malého - pro to udělat a dobře to dopadne,“ říká Mikuláš Kroupa, ředitel Post Bellum. Televizní spoty vznikly ve spolupráci s Českou spořitelnou, která financovala jejich výrobu a poskytla jim svůj zakoupený mediální prostor. Spoty tak jsou nasazeny na kanálech Novy a Prima a v České televizi na ČT2 a ČT Sport. Vidět budou též na sociálních sítích ČT a Paměti národa. Od prvního nápadu k uvedení v médiích uběhl pouze týden. Autoři se nechali vyburcovat neschopností vlády, která povzbuzující kampaň dosud nebyla schopna vytvořit: „Selhává důvěra v autority. Všichni těžce neseme omezování svobody. Ale zároveň si musíme důrazně připomenout, že to, co se dnes děje, není politicky nastolený totalitní režim, ale ve skutečnosti ohromný projev solidarity. Mít svobodu znamená také umět nést odpovědnost a být připraven se části své svobody vzdát ve prospěch druhých. A to je přece veliký projev vlastenectví a v dnešní době se projevuje například nošením respirátorů,“ prohlašuje Kroupa. Autoři kampaně uvádějí, že „nemohou, ani nechtějí srovnávat dnešní situaci s minulostí, která byla v mnoha ohledech těžší“. Chtějí dát prostor hrdinům, kteří toho prožili až neuvěřitelné životní zkoušky, a přesto jim nechybí nadhled a humor. „V době, kdy se velká část národa cítí rezignovaně, snad jejich laskavé hlasy přinesou naději a ukážou, že když vydržíme, máme se na co těšit,“ říká předseda správní rady Post Bellum a jeden z tvůrců kampaně Jan Polouček. „Je to jedna z nejdůležitějších ‚kampaní‘, kterou jsme připravovali. Obzvlášť v době, kdy slibovanou a stále odkládanou vládní kampaň nikdo neviděl. Podíváte-li se, jak s lidmi komunikují v jiných zemích, je srovnání s Českem opravdu nelichotivé a zcela bez účinku. Posilování strachu ze strany vládních představitelů, restrikce a přehazování viny na jiné opravdu nikoho nemotivuje, aby nařízení dodržoval.“ Videa se snaží podpořit solidaritu ve společnost. Vyzývají k podpoře charitativních organizací, které pomáhají seniorům. Kampaň odkazuje na web Hrdinove.cz, kde lze přispět finančním darem nebo se stát dobrovolníkem Centra pomoci Paměti národa.
Povzbuzení je přesně to, co podle mého názoru všichni právě teď potřebujeme nejvíc. A tahle kampaň to zvládla perfektně, aniž si pomáhala melancholickými krůpějemi deště.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Je to nacpané emocemi a skvěle to předává divákům víru a podporu od těchto hrdinů. Tvůrci a zadavatel ukázkově suplují to, co měl dělat už rok neschopný, a přesto marketingově řízený český stát s vládou „odborníků“. Díky za to.
Tomáš Pflanzer
Hezká kampaň Paměti národa našroubovaná na lockdown. A výsledek je překvapivě dobrý a přesvědčivý. Jen se bojím, aby lockdownová verze nezabila původní kampaň a její cíle.
Míla Knepr (Contagious CZ)
Chtěl bych všem, kteří se v projektu Paměti národa angažují, taky poděkovat. A tohle je milé připomenutí, že i když se teď cítíme všichni dost pochmurně, že byla doba, kdy to stálo za prd ještě víc. A ano, vystupují tady hrdinové. Je dobré hrdiny poslouchat. Díky.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
Nějak mi tam chybí ta jiskra, která by z toho asi měla padat, ale prostě ne.
Pavel Jechort
Skvělé, skvělé, skvělé. Já chci strašně moc vyjádřit proč. Ale neřeknu. Nemusím.
Stanislav Pluháček (Better)
Silné sdělení, citlivá exekuce. Dnešní Katovna je v procentuelním součtu zdaleka nejlepší za poslední dobu!
Jakub Hussar (Haze)
Nejdříve mi bylo trochu stydno, že si občas postěžuji, pak jsem se naštval a zanadával na vládu i „odmítače“ a nakonec zůstal jen pozitivní pocit, že to vše dobře dopadne.
Petr Václavík (Czech Promotion)
Není to jen o respirátorech. Pamětníci inspirují a vlévají naději, kterou všichni potřebují jako sůl. Super!
Richard Stiebitz (Gen)
Tak tohle mě dohnalo až k slzám. Spoty Paměti národa jsou mým jasným vítězem!
Michaela Sýkorová (Gen)
Má to nadhled, je to silné, autentické. Už se nám v agentuře rodil velmi podobný nápad...
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Je to hledání paralel, které dle mého nefungují. Autoři „nechtějí srovnávat dnešní situaci s minulostí“, ale bohužel to ze spotu pochopitelné není, naopak to dělají.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)
2. Jiří Mádl pro pivovar Bernard
„Když budeme držet spolu, zvládneme všechno. Chceme dodat lidem sílu a pozitivní myšlení,“ představuje sdělení nového televizního spotu Rodinného pivovaru Bernard jeho spolumajitel Stanislav Bernard. Reklama o netradičně dlouhé stopáži běží na kanálech České televize, na YouTube, Facebooku a Instagramu. Autorem námětu, scénáře i konečného zpracování je režisér Jiří Mádl. Natočil pět mikropříběhů, které se uzavírají v posledních okamžicích netradičně dlouhého devadesátivteřinového spotu. Příběhy se odehrávají beze slov, na podkresu melodie New Britain, árie neznámého autora pravděpodobně z Irska, v provedení klavíristy Petra Maláska. S uvedením spotu doznal změny známý slogan pivovaru Svět se zbláznil, držte se. Výměnou jediného písmenka dostal jiný význam. „V minulosti jsme poukazovali na různé absurdity a vzkazovali jsme lidem, ať se drží. Jenže teď už svět v mnoha ohledech doslova zešílel, a tím nemyslím jen důsledky epidemické situace. Je třeba se tomu postavit, pozitivně, společně. Proto změna z držte se na držme se,“ říká Bernard. „Jirka přišel s námětem, který naprosto rezonuje s tím, co chceme předávat dál. Vyplatilo se nechat mu volné ruce, vzniklo něco, co jde od srdce k srdcím. Tak to cítíme,“ řekl šéf marketingu Rodinného pivovaru Bernard Tomáš Lipták. „S Tomášem a Standou jsme si jednoho dne řekli, že do budoucna chceme spolupracovat. Čas nazrál asi po roce, když jsem si na pumpě koupil jejich pivo a chvilku si ho prohlížel. Z tý flašky šla zvláštní velkorysost a gentlemanská elegance. Chtěl jsem tomu přizpůsobit jejich spot,“ vykládá Mádl. Natáčelo se v průběhu února, ve scéně natáčené v Humpolci si zahráli i zaměstnanci pivovaru. Kompletní produkci nového videa pro Rodinný pivovar Bernard zajistila produkce Dawson. „Reklama od svého začátku vznikala ve velké tvůrčí svobodě, Jirka vytvořil kreativní koncept a jako režisér natočil svou první reklamu vůbec. S marketingovým ředitelem z Bernardu Tomášem Liptákem jsme vytvořili jeden tým a snažili se naplnit očekávání Standy Bernarda a celé značky. Potěšit v této době,“ podotkla ředitelka agentury Monika Kristl.
Ano, já vím, že doba nahrává tomu, abychom ždímali emoce až do posledního dechu. Já se dojímám docela snadno, ale uchopení tohoto spotu mi přijde tak na sílu (kapky deště, smutné pohledy, všudypřítomná beznaděj), že pověstná husí kůže prostě nepřišla. Myšlenka, že v šílené době je častokrát obyčejné objetí to nejdůležitější ze všeho, je ale krásná a krystalicky čistá. Provedení ale nevěřím.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Skvěle natočené, plné emocí, Jirka prostě umí. Bohužel mi k tomu hrozně nesedí ten klientem stále omílaný slogan “svět se zbláznil”, zvláště s ohledem na komunikaci majitele pivovaru na sítích.
Tomáš Pflanzer
Ok, jako země jsme covidový Mordor. Ale na tento opus už je, podle mého názoru, pozdě. Navíc to Bernardu jako značce nemůžu uvěřit, přestože se snažím. Ano, claim Svět se zbláznil se dá přeložit i takto, ale pro mne je to patetické, líbivé. Kýč. A to jsem člověk, který se u Samotáře ze Seattlu pokaždé dojme k slzám...
Míla Knepr (Contagious CZ)
Jak ten klavír začne, vybaví se mi scéna, kterak počne hrát pan Kodet v Pelíškách na piano v momentě, kdy se mu hroutí svět z okupace. Tohle je tak hořkosladké, dojemné, přesto plné naděje. A já jsem teď hodně sentimentální, no a co, ale tohle je tak dobrý, že za to moc děkuju. A tu značku v tom vidím, není to jenom citová vydíračka, tohle je Bernard. A ještě jednou díky.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
Celé je to dobré, až na ten, byť tradiční, dovětek „svět se zbláznil“. On se totiž nezbláznil, on takový je a tím mi to celé tahá do světa, kde se tak nějak naznačuje, že je všechno jinak. Jenže ono není. A přijde mi škoda, že to takhle pokazí posledních pět vteřin.
Pavel Jechort
Hele jako jo. Pokud vezmu, že je to film, postesk Stanislava Bernarda, který dlouhodobě mluví do veřejného dění, pak to funguje. Má to jasné sdělení a úprava sloganu, který značku Bernard definuje, nevadí. Naopak sedl jak ***. Jestli je to ale reklama, nevím. Nicméně palec nahoru.
Stanislav Pluháček (Better)
Jednoduchá a čistá krása, až mne zamrazilo. Za mě vítěz.
Jakub Hussar (Haze)
Poplatné dnešní době a bohužel také velmi smutné - doufám, že bude brzy druhý díl a ten bude barevný a veselý jako návod, jak dál nejenom v reklamě...
Evžen Chlanda (Provident)
Silné, dokonce tak silné, že věřím i toho taxikáře.
Petr Václavík (Czech Promotion)
Když v covidu stát neumí být k lidem vlídný, musí to za něj udělat pivovar. Díky, pane Bernarde!
Richard Stiebitz (Gen)
Dojemná a povzbudivá reklama, kterou teď tak trochu každý z nás potřebuje vidět. Nemám co vytknout, protože tohle je naprostá pecka.
Michaela Sýkorová (Gen)
Beze slov. Vzkaz doručen. A potěšil.
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Je to touchy. To jo. Ale toho touchování je tam trochu moc. Připadá mi to jak z jiný doby.
Manuel Prada (Comtech Can)
Je to patetické. Je to dlouhé. Nejsem si jistý hudebním podkladem. Pustil jsem si to víckrát a vzhledem k situaci, kdy si lidé dávají na pozdrav lokýtek, je obejmutí prostě krásná věc.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)
3. Raiffeisenbank pro Národní divadlo
Nový spot od agentury DDB pro klienta Raiffeisenbank, generálního partnera Národního divadla, má ukázat, že kultura je mnohem víc než volnočasová aktivita a potřebuje podpořit. Málokdo si uvědomuje, že i v kultuře pracuje nespočet lidí, které krize zasáhla. A nejde jen o známé tváře. Kulturu totiž pomáhají utvářet všichni zaměstnanci divadel, ať už jde o šatnářku, uklízečku, herce nebo osvětlovače. A ti všichni si zaslouží respekt a podporu. Proto jsme vytvořili online spot, ve kterém hlavní roli hrají právě tito zaměstnanci, kteří v prázdném zavřeném Národním divadle čekají na diváky. Spot jsme umístili na sociální sítě a každý, kdo v komentářích vyjádřil kultuře respekt, zároveň díky Raiffeisenbank podpořil Národní divadlo pětikorunou,“ popisují tvůrci kampaně. Za necelý týden se podařilo na Facebooku a LinkedIn nasbírat 6.732 komentářů. Raiffeisenbank k výsledné částce nakonec přidala nulu a na podporu kultury tak putovalo 336.600 Kč.
Je to na můj vkus trochu moc patetické, ale doba je taková – vypjatá. A k divadlu vypjaté emoce vlastně patří. Moc hezká práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Podobné nápady jsme už xkrát viděli, ale provedení dobré. Kvůli velmi nízkému výslednému efektu si nejsem jistý správným zacílením a jestli byla kampaň vůbec nějak podpořena nebo se post pouze umístil na LinkedIn a Twitter.
Tomáš Pflanzer
Každý dobrý skutek se cení. Jen nerozumím tomu, že je to až po roce. Po roce kdy kultura „ryje držkou v zemi“. Ale možná bych chtěl moc. Raiffka chtěla „platit“ pět korun za každý komentář. A nakonec musela zaplatit 50, aby mohla poslat tři sta tisíc. Takže buď je někde chyba v kampani, nebo v tomhle národě.
Míla Knepr (Contagious CZ)
V každé větě je cítit druhý a možná i třetí význam. Tohle je skvělé dílo v truchlivé době. Famózní. Skoro bych si přál, aby nikdy tahle věc nevznikla. Radši bych šel do divadla. Za tohle ale děkuju!
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
A tohle se mi moc líbí! Produkt i zpracování.
Pavel Jechort
Velmi dobře zvládnutý spot na CSR aktivitu Raiffky. Oproti spotům z minula (děti, rodina na kole) tady černobílá nevadí, naopak sedí skvěle.
Stanislav Pluháček (Better)
Moc hezké, jen bych na takovouhle herecky exponovanou věc nasadil těžší kalibr, než je David Matásek.
Jakub Hussar (Haze)
Zajímavé, vypovídající a bohužel velmi smutné.
Evžen Chlanda (Provident)
Působí to na mě hodně odevzdaně. Místo závěrečného čekání na respekt bych ocenil trochu té naděje do celé společnosti. Řemeslně není co vytknout.
Petr Václavík (Czech Promotion)
Kultura si určitě zaslouží respekt, o tom žádná. Na 0:14 je Klient pro nás není jen číslo. Proč to tam je? Inspirace klienty je ve zhlédnutí = darování? Jinak to mohla být jakákoliv banka. Je to ale pěkně natočené, o tom žádná.
Richard Stiebitz (Gen)
Wow! Tohle opravdu udrželo moji pozornost. Je to silný, smutný, výstižný, milý. Je to prostě skvělý.
Michaela Sýkorová (Gen)
Myšlenka dobrá, provedení špatné. V hlavní roli zaměstnanci divadla nejsou, jsou jen v záběrech. Kdyby byli, bylo by to bývalo zajímavé.
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Odkdy respekt znamená peníze?!? Jinak nezištnej respekt za exekuci. Tentokrát tomu černobílá sluší.
Manuel Prada (Comtech Can)
Je to důležité. Je důležité to připomínat. Je to kultivující. Je to zásadní. A černobílá poetika Raiffeisenbank funguje skvěle. Akorát ten výsledek neukazuje, jestli na tom lidem opravdu záleží. Spíš naopak. Ke mně se ten post nedostal...
Štěpán Kleník (Brainz Studios)
4. Kofola rozvíjí téma lásky přezdívkami
Tradiční český nealko nápoj Kofola přichází s novou kampaní, už tradičně prostoupenou motivem lásky. V kampani Láska má 1000 jmen značka rozvíjí motiv přezdívek, jimiž se mezi sebou partneři oslovují: „Láskyplná pojmenování mohou být něžná, vtipná a občas i trochu peprná. Vždy ale vyjadřují jedinečné pouto, které spojuje dva milující se lidi a dotváří příběh jejich lásky.“ Kampaň startuje v Česku a na Slovensku 24. března, kdy se objeví na internetu a v televizi série spotů. „Téma lásky je pro Kofolu klíčové. V naší komunikaci dlouhodobě pracujeme s milostnými příběhy a sloganem Když ji miluješ, není co řešit. Motiv přezdívek vyjadřujících lásku a náklonnost představuje pokračování této linky,“ říká marketingový manažer Kofoly Břetislav Koláček. Spoty se odehrávají v prostředí kempu a natáčely se přímo v srdci českého vodáctví – na břehu Vltavy nedaleko Českého Krumlova. Láskyplné přezdívky v nich hrají hlavní roli a diváci se mohou těšit na „potvůrku“ a „prdelku“ nebo na Slovensku používanou „papuľku“ a „bimbásika“.
Připadá mi, že se tu Kofola vrací ke svým kořenům a k nenapodobitelné chuti českého léta. Hlavní nápad kampaně, že přezdívky vytvářejí jedinečné pouto mezi milenci, se mi moc líbí. Nemůžu si však pomoct, ale při slovech jako „bimbásik“ nebo „prdelko“ mi poněkud začínají slézat nehty. Ale to je čistě privátní záležitost.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Ale jo, cílovce se to bude líbit. Vzpomene si při tom na dobu, kdy na sebe mohli lidé bez roušek křičet v kempech.
Tomáš Pflanzer
Věřím, že to všichni mysleli dobře. Po předloňské kampani „Hynku, Viléme, Jarmilo“ už to vypadalo, že se Kofola vydá zkoumat všechny podoby lásky. Mohl to být krásný koncept, plný inkluze, relevantního kulturního a společenského diskursu. No a je z toho bimbásik v kašírovaném kempu.
Míla Knepr (Contagious CZ)
Tak tohle teď pojedu pořád dokola, ale slovensky. A to „bimbásik“ nedostanu z hlavy! Náhodou, je to zase Kofola se vším všudy, a to jsem rád. Takže ďakujem, papuľka.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
Jsem zklamanej. Jak to fungovalo vždy, teď už nějak ne. Taková nereálná příhoda z obyčejného světa, který už ani není.
Pavel Jechort
Dlouhodobě konzistentní komunikace na jasnou cílovku, s jasným archetypem, s jasnou brand direkcí. Spolu s Pamětí národa pro mě vítěz (i když je to poměřování jablek s hruškama).
Stanislav Pluháček (Better)
Cukrkandlová srajda na závěr. Český reklamní svět je opět v rovnováze!
Jakub Hussar (Haze)
Další variace na Když jí miluješ…, rozpoznatelná na první dobrou, za mě dobrá práce.
Petr Václavík (Czech Promotion)
Láska má 1000 podob. To sedí ke Kofole jak prdelka na hrnec. Pak už to jde samo (dobře, vím, že úplně ne). Good.
Richard Stiebitz (Gen)
Tohle je jedna z nejhorších reklam, jakou jsem kdy viděla. Víc už k tomu dodávat asi nemusím.
Michaela Sýkorová (Gen)
Je pravda, že láska má tisíc jmen, a je pravda, že scénář na takový koncept může být tisíckrát lepší.
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Moc to nevypadá, že Kofola ubrala na cukru... Jinak nápad je fajn. Jen prdelek je možná víc než Honzů.
Manuel Prada (Comtech Can)
Nevyčerpatelné téma lásky. Koncept Láska má 1000 jmen je dobré odbočení od klasického sloganu. Spot bych nazval kofolím standardem. Je to milé... nepřekvapí.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)
5. Horácké divadlo podporuje darování plazmy

Triple Bang Agency: Hvězdy mají pomoc v krvi (Cara Plasma)

Triple Bang Agency: Hvězdy mají pomoc v krvi (Cara Plasma)

Triple Bang Agency: Hvězdy mají pomoc v krvi (Cara Plasma)
Kreativní studio Triple Bang i další agentury z komunikační skupiny Near & Dear navázaly spolupráci s klientem Cara Plasma a spouští první kampaň na podporu darování krevní plazmy. Studio Triple Bang realizovalo dárcovskou kampaň společně s herci z Horáckého divadla Jihlava. Krevní plazma zachraňuje životy v mnoha situacích, například po těžkých autonehodách, traumatech, při léčbě popálenin nebo různých šokových stavech. “Začít pracovat pro Cara Plasmu pro nás byla jedinečná příležitost budovat image značky v podstatě od začátku, Cara Plasma doteď dělala pouze výkonnostní reklamu,“ říká Tomáš Urbánek, šéf studia Triple Bang. Cara Plasma spolupracuje se všemi subjekty napříč komunikační skupinou. PR agentura Topic PR se v kampani zaměřila na osvětu, ve které lidem přibližuje informace o darování krevní plazmy. Mezi to patří i její využití ve farmaceutickém průmyslu, komu darováním lidé pomáhají a co vše dárcovství obnáší. Produkční agentura VNV Productions zrealizovala fotografování klíčových vizuálů kampaně. A o propagaci na sociálních sítích se postaral tým ze Story tlrs. Uživatelům mimo jiné dávají tipy, jak se připravit na odběr a firmě Cara Plasma budují komunitu aktivních dárců napříč sociálními sítěmi. Vše začalo loni v prosinci, kdy kreativci z Triple Bang přišli s nápadem pomáhat přímo v místech odběru krevní plazmy. Jako první si vybrali pobočku v Jihlavě, a protože pro kulturu je tato koronavirová pandemie těžkým období, darovala Cara Plasma místnímu Horáckému divadlu Jihlava příspěvek na podporu fungování. Herci z divadla s nimi na oplátku nafotili kampaň a stali se z nich skuteční dárci krevní plazmy.
Nápad je to pěkný, jen provedení mě svou ponurostí trochu děsí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Herci, hvězdy, Jihlava, Horáci, plasma, daruj. Možná moc komplikovaný. Připomíná mi to klasické meme Be like Bill.
Tomáš Pflanzer
Chvályhodné. Profesionálně udělané. Mám ale obavu, že tuhle kreativní ideu už jsem několikrát viděl.
Míla Knepr (Contagious CZ)
Pěkně udělaný, záslužný.
Petr Laštovka (Kreativní kancl)
Je to pro dobrou věc, ale jinak tam nic moc dobrého nevidím. Je mi líto.
Pavel Jechort
Nevím, jestli někoho jinde než v Jihlavě tento vizuál zaujme. Pokud mám hodnotit samotnou kampaň, tak hezký nápad, kreativa, fotky i finální vizuál. Pokud mám hodnotit její dosah, tak podle reakcí na Facebooku (vizuál s kočkou 23 palečků a srdíček) to bylo zřejmě nic moc. Obrázek nestačí, chybí mi strategie. Co je ale větší problém je, že samotná identita Cara Plasma vůbec nijak nesouvisí se samotnou kampaní a kampaň nijak nesouvisí s identitou Cara Plasma. Takto se značka dělat nemá. A je to škoda.
Stanislav Pluháček (Better)
Moje studenty to nenakopne. Motivace herci = hvězdy = ty = hvězda je přes ruku. Nechtějí být Švejkem a nechtějí být ani hvězdou. Kéž by to ale i tak někoho přivedlo k odběru.
Richard Stiebitz (Gen)
Dobro a kreativa z toho přímo srší. Nemám co vytknout. Klobouk dolů.
Michaela Sýkorová (Gen)
Krev mi to nepije, ani žíly mi to netrhá... pokud mě to mělo zvednout ze židle, abych šel darovat, tak nezvedlo.
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Taky máme pomáhání v krvi. Každá ruka a kampaň se počítá. Díky.
Manuel Prada (Comtech Can)
Vždycky se špatně kriticky nahlíží kampaně, které mají za cíl pomoct a pozitivně motivovat. Tato kampaň je prvoplánově pochopitelná.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
