Kuchařka Vaříme s Láďou Hruškou je na cestě stát se nejprodávanějším titulem roku. Knižní podoba receptů, jíž se za první tři dny prodalo 38.000 výtisků, aktuálně hlásí přes 170.000 prodaných kusů. Poptávka prodejců přitom dosahuje hranice čtvrt milionu výtisků, oznámila televize Nova. Kniha se prodává za 199 Kč. Počítáme-li, že se všechny udané výtisky prodaly za plnou cenu, tržby se blíží 34 milionům Kč.
„Tušili jsme, že kuchařka Ládi Hrušky bude bestsellerem. Že se ale stane naším nejprodávanějším titulem roku, jsme nepředpokládali. Zájem o knihu je opravdu enormní,“ uvedla Markéta Daxnerová z nakladatelství Euromedia Group, které kuchařku pod značkou Ikar společně s Novou vydalo. Doplnila, že se na ně obrátila i Knihovna a tiskárna pro nevidomé s žádostí o převedení kuchařky do Braillova písma.
„Vše nasvědčuje tomu, že kuchařka Ládi Hrušky překoná hranici 250 tisíc prodaných výtisků a stane se nejprodávanější knihou nejen stávajícího roku,“ sdělila mluvčí Novy Anna Suchá. „Že knížka bude žádaná, jsem podle reakcí diváků tušil. Že ale zmizí z pultů první výtisk během dvou dní a na řadu přijde několik dotisků v řádů desetitisíců, to je výkon hodný Harryho Pottera,“ prohlásil sám autor.
Hranici 200.000 prodaných výtisků na českém trhu dosud překonalo jen několik zahraničních titulů. V prosinci loňského roku to bylo české vydání prvního dílu trilogie Padesát odstínů šedi, v roce 2008 se podobný úspěch podařil poslednímu dílu Harryho Pottera. V souvislosti s blížícími se Vánocemi je tak pravděpodobné, že se kuchařka Ládi Hrušky zařadí mezi nejúspěšnější knihy vůbec.
Nova připravuje knižní pokračování, které by se na pultech mohlo objevit v příštím roce. Zároveň televize ve spolupráci s nakladatelstvím Fragment přichází s knižní kuchařkou spojenou se seriálem Ulice. Láďu Hrušku přitom využívá ve svém právě vydaném speciálu Sedmička Vánoční recepty mediální dům Empresa Media, pod nějž spadají týdeník Sedmička či televize Barrandov.