
Snapchat umožňuje posílat rychle mizející záběry. Ilustrační foto: Profimedia.cz
Agentura Httpool se stala oficiálním zástupcem reklamního prodeje pro sociální síť Snapchat na 15 evropských trzích. Kromě Česka a Slovenska to je Polsko, Maďarsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko, Bulharsko, Rumunsko, Řecko, Švýcarsko, Finsko, Litva, Lotyšsko a Estonsko. Httpool už prodává reklamu na jiných populárních sítích a službách, mezi které patří hlavně Facebook, Twitter, LinkedIn, TikTok, Spotify či Viber.
Komunikační platforma Snapchat, známá hlavně tím, že fotky a videa na ní umístěná během 24 hodin mizí, funguje od roku 2011. Aktuálně je na ní podle Httpool aktivních 229 milionů uživatelů denně. Country manažerem Httpool pro český a slovenský trh je Filip Kec. Prodejce reklamy nabízí ohledně Snapu agenturám či přímo značkám různé reklamní formáty, řadu metrik i několik předdefinovaných segmentů publika.
Reklamní formáty na Snapchatu
Snap Ads
Jednotlivé obrazové nebo videoreklamy na celé obrazovce, které nabízejí vhled, zvuk a pohyb ve formátu vytvořeném speciálně pro mobily: full-screen, 100 % viewability se zvukem ve výchozím nastavení. Mohou být s videem, gifem, statickým obrázkem či interaktivním prvkem – app-instal stránka, dlouhé video, upoutávka nebo pre-loaded web.
Lenses
Umožňují uživatelům aplikovat efekty a zvuky v reálném čase na jejich selfies a na okolní svět. Jsou způsobem, jak se spojit se zákazníky pomocí rozšířené reality.
Filters
Objevují se, když uživatel zachytí snímek na konkrétním místě a přejede prstem doleva nebo doprava. Umožňují značkám být tam, kde je jejich produkt nakoupen či spotřebován.
Story Ads
Nabízejí značkám umožnit divákům přejet prstem nahoru a zobrazit produkty, weby nebo videa při prohlížení obsahu ve formě dlouhého textu.
Commercials
Nepřeskočitelné šestisekundové reklamy, které mohou trvat až tři minuty, objevující se v profesionálně spravovaném obsahu Snapu.
Zdroj: Httpool

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
