Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Hudební server MusicJet získal za 10 dní přes 30 tisíc uživatelů

Kolik z registrovaných uživatelů za služby platí, provozovatelé zatím odmítají zveřejňovat.

  • ČTK
  • 12. 10. 2011 19:00

Nový hudební server MusicJet, který minulé pondělí zahájil v Česku provoz, eviduje už více než 30 tisíc registrovaných uživatelů. Na dotaz ČTK to dnes řekl Michal Horák z portálu MusicJet.

V hudebním archivu je k dispozici přes 1,5 milionu hudebních skladeb od světových vydavatelů, které lze přehrát v počítači či mobilním telefonu. Hudební vydavatelství doufají, že projekt MusicJet jim pomůže zastavit prudký propad příjmů z prodeje hudebních nosičů.

„V tuto chvíli máme více než 30 tisíc uživatelů. Jejich počet je neuvěřitelný a předčil naše očekávání,“ uvedl Horák. Společnost MusicJet nyní podle Horáka připravuje propagační akci, která by měla přilákat další uživatele.

Lidé za měsíční přístup do archivu platí, podle úrovně nabízených služeb. Na portálu je ale možné i bezplatné poslouchání hudby, ovšem s reklamou a pouze v případě, že je uživatel připojený k internetu.

Informace o tom, kolik z 30 tisíc registrovaných uživatelů se stalo předplatiteli, provozovatelé MusicJet podle Horáka zatím nebudou zveřejňovat. Horák minulý týden novinářům řekl, že za úspěch bude možné považovat, pokud pět procent uživatelů po vyzkoušení služby zvolí její prémiovou variantu.

U bezplatné varianty se uživatelům při poslechu hudby zobrazují reklamní bannery a v pravidelných intervalech zní i audio reklama. Lidé si mohou vytvořit vlastní seznamy skladeb, tato bezplatná služba je ale funkční pouze v případě, že je uživatel připojený k internetu. Druhá verze za měsíční poplatek 75 Kč je bez reklam. U nejvyšší varianty za paušál 149 Kč má uživatel playlisty k dispozici v počítači nebo mobilním telefonu i bez aktuálního připojení k internetu.

Portál, který má v nabídce skladby českých a zahraničních interpretů, provozuje firma MusicJet, v níž má 85procentní podíl technologická společnost Bald Brothers. Dalšími podílníky jsou hudební vydavatelství Universal Music a Supraphon, která vlastní po pěti procentech. Pětiprocentní podíl ve firmě MusicJet drží i Ochranný svaz autorský.

Situace na hudebním trhu

V závěru září začala nabízet stahování hudby a videa česká mutace služby iTunes od americké firmy Apple. Stahování hudby do mobilů poskytuje například také server T-Music operátora T-Mobile. Letos v únoru naopak po dvou a půl letech skončil portál se stahovanou hudbou i-Legalne.cz, který měl 140 tisíc zákaznických účtů. Měsíční předplatné tam činilo 249 Kč.

Podle údajů Mezinárodní federace fonografického průmyslu prodej hudby v Česku loni klesl o 27 % na 357 milionů Kč. Tržby z prodeje hudebních nosičů se snížily o 29 %, příjmy z digitální hudby naopak vzrostly o 18 %, avšak výpadek prodeje hudebních nosičů nedokázaly pokrýt.