Pražská firma Hybrid Company, která se zabývá vývojem aplikací pro takzvanou hybridní televizi (HbbTV), expanduje na asijské trhy. Založila pobočku v Singapuru. V roce 2019 pak plánuje nasadit své řešení pro monetizaci HbbTV v Singapuru, Malajsii, Vietnamu, Indonésii a oblasti jihovýchodní Asie. Dosud se zaměřovala na střední Evropu, pracuje pro víc než 20 stanic. Kromě Česka působí na Slovensku, v Polsku, Rumunsku a Maďarsku.
„V Asii aktuálně začíná digitalizace televizního vysílání, kdy většina asijských televizních stanic přechází na standard DVB-T2. Prostředí je tak velmi podobné českému trhu před třemi lety, kdy jsme s HbbTV začínali,“ vysvětluje šéf Hybrid Company Lukáš Hnilička. V říjnu tak vznikla dceřiná společnost Hybrid Company PTE v Singapuru. Právě ta se bude operacemi na asijském trhu zabývat. „Ambicí je vytvořit plnohodnotný tým, který bude platformu HbbTV adaptovat pro potřeby lokálních zákazníků a diváků,“ říká Hnilička.
„V porovnání s regionem střední a východní Evropy, kde je zhruba 40 milionů televizních domácností, se v Asii bavíme o počtu přesahujícím 400 milionů. Prim zde budou hrát zejména televizně-onlinová data, které nemá Google ani Facebook,“ říká marketingový ředitel Hybrid Company Jiří Voříšek.
Hybrid letos absolvoval program CzechMatch podporovaný státní agenturou CzechInvest, který mu umožnil se s asijským trhem seznámit. Své středoevropské řešení a zkušenosti pak na podzim prezentoval na konferenci Asia-Pacific Broadcast Union (ABU).
„Naším cílem je, stát se globálním brandem v oblasti adresovatelné televize. Značný potenciál vidíme v rozvoji programatického nákupu televizní reklamy, kde plánujeme navázat na spolupráci s našimi evropskými partnery,“ zmiňuje se Hnilička o platformě Adform a generálním partnerovi R2B2.