Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Hysterické nákupy kvůli koronaviru vyhnaly tržby řetězců o pětinu výš

Panika českých zákazníků hnala do obchodů i slovenské spotřebitele, říkají čísla Nielsenu.

Nákupní horečka v Česku

Nákupní horečka v Česku

Nákupní horečka na Slovensku

Nákupní horečka na Slovensku

Čtyřnásobné tržby za mouku, trojnásobné za nákup rýže a dokonce čtrnáctinásobné za nákup čistících prostředků, celkové tržby nejsilnějších kategorií narostly skoro o pětinu – tak v číslech vypadalo bláznění Čechů, kteří se v uplynulých dnech vydali plenit obchody.

Výzkumná agentura Nielsen zpracovala týdenní elektronická data českých a slovenských řetězců, jimiž se snažila zachytit první vlnu nákupní horečky spojené s panikou okolo šíření koronaviru. Porovnávala přitom 9. týden letošního roku (24. února až 1. března) s týmž obdobím roku 2019, přičemž se zaměřila na vybrané skupiny potravin a drogistického zboží.

Ze srovnání mezi českým a slovenským trhem vyplývá, že navzdory tomu, že na Slovensku byl první případ nemoci zachycen zhruba s týdenním zpožděním oproti Česku, v nákupní horečce si Slováci s Čechy příliš nezadali, mírně se lišila jen skladba kupovaného zboží. Česká panika tak zjevně hnala do obchodů i slovenské zákazníky.