Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

„Hyundai elegantně projíždí Českem po koronaviru“

Reklamní katovnu vyhrál spot od VCCP. Za ním skončil svalnatec propagující nanuky Mrož.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 21. týden 2020

  1. VCCP Prague: Na jedno nabití (55 %)
    značka: Hyundai, klient: Hyundai Motor Czech
  2. Anděl (45 %)
    značka: Mrož, klient: Bidfood Czech Republic
  3. Loosers: Cool. Osvěž si den (38 %)
    značka: Staropramen Cool, klient: Pivovary Staropramen
  4. Stavíme zdravé domovy (30 %)
    značka, klient: JRD
  5. Začni zase žít (20 %)
    značka: Bandi, klient: Bandi Vamos

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 11 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Elektrické Hyundai jezdí po Česku (55 %)

Hyundai Kona: Na jedno nabití (VCCP Prague)

Hyundai Kona: Na jedno nabití (VCCP Prague)

Hyundai Kona: Na jedno nabití (VCCP Prague)

Hyundai Kona: Na jedno nabití (VCCP Prague)

Hyundai Kona: Na jedno nabití (VCCP Prague)

Hyundai Kona: Na jedno nabití (VCCP Prague)

Agentura VCCP v čerstvé spolupráci s klientem Hyundai připravila kampaň pro model Hyundai Kona Electric. Je to první elektromobil vyráběný v Česku. Kreativní tým VCCP pod vedením Dejana Štajnbergera v kampani zdůrazňuje fakt, že s novým elektroautem na jedno nabití lze přejet celé Česko. Dojezd 484 kilometrů na jedno nabití umožňuje dostat do Českého Švýcarska, Českou Kanadu, na Českou Sibiř či do lomu Amerika. Kampaň běží v televizi, printu, online i prostřednictvím jednotlivých dealerů.

Iva Hadj MoussaTo je moc fajn. Hezký nápad, přestože ne stoprocentně originální. A jeho provedení má takový sympatický nadhled.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešMyslím, že zdůraznit malý dojezd elektromobilů - protože kouzelnému slůvku „až“ nevěří ani lobotomik - poukazem, že to dojede „až“ k lomu Amerika, je průlomový čin. Zabetonovat předsudky cílové skupiny takhle kreativně, to se jen tak nevidí.
Vilém Rubeš

Pavel JechortJe to poněkud lepší než klasika, ve které jede auto bezcílně odněkud někam. I když, ruku na srdce, i tady jede bezcílně odněkud někam. Jestli se tím chtělo říct, že dojede daleko, tak já v tom vlastně vidím to klasické elektrické prozření, že daleko z příslibu je vlastně blízko v realitě.
Pavel Jechort

Líbí se mi, že Hyundai už není ukřičené. Auťáky to budou mít teď krapet těžší, v tom novém světě. A tohle je hezký nápad, i když je to zřejmě inspirováno jednou takovou německou kampaní, o které se nemluví. Je to snesitelný dvojsmysl a mě to ba. Ještě aby česká společnost na ty auta měla, no. A pak tu elektriku v té „Kanadě“ najít. Ale to už je asi věc druhá a třetí.
Petr Laštovka

Ondřej SoučekA já vidim pěknej koncept! Poladil bych trochu copy, ale jakejkoliv televizní spot na auto natočenej v Česku se počítá.
Ondřej Souček

Štěpán ZálešákJak se dá od VCCP čekat - chytře vymyšlené a dobře napsané. Bohužel, musím strhnout pár bodů za exekuci, na které je až příliš vidět, že prostředí jsou image banky. Chápu, že udělat si celek zimní krajiny by bylo trochu dražší, ale natočit si vlastní les, Švýcarsko a i tu Ameriku není v této roční době žádný problém (aby compositing CGI auta vypadal dobře, je důležité mít kvalitně a jednotně natočené enviro).
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Moje plány: „Na jedno nabití vás Hyundai Kona doveze na Sibiř, do Kanady či Švýcarska.“ 2020: „V Česku.“ Celé sklamanie zo sveta, života a neuspokojivého dojazdu elektroautomobilov vtesnané do jednej reklamy, ktorá vás rozhoní a sklame tak, ako to dokáže len život sám. Zároveň je to to najlepšie, čo sa dá v postkoronovom svete robiť, a nedá sa s tým nestotožniť.
Tomáš Hrábek (Brain One)

Michal ŠollerKrásné pohledy do krajiny, které kazí to ošklivé auto. Více vypovídající by bylo, kdyby se v kampani mluvilo o vzdálenosti z Prahy do Brna a zpět, ale chápu, že Kanada, Švýcarsko a tak dále zní a vypadají noblesněji než tankodrom D1.
Michal Šoller (Cognito)

Jakub HussarPřijde mi to málo. Ale furt lepší než dehonestující narážky na závistivého „souseda z Boleslavi“.
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaHyundai elegantně projíždí postkoronavirovým Českem. Ameriku sice neobjevil, ale jízda s milým nápadem to je.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaČistá práce, nejen energeticky, byť nápad s „cizinou u nás“ je trošičku ojetej. Tady mi to ale nevadí.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

2. Mrož zase ukázal svaly (45 %)

„Co je mroží, to je boží.“ Výrobce a distributor potravin Bidfood přichází v květnu s dalším spotem na své mražené cukrovinky Prima, konkrétně nanuk a sorbet Mrož. Hlavní televizní spot se svalnatým „andělem“ doplňuje kratší sponzorský vzkaz.

Iva Hadj MoussaSvalovec se sbíječkou, krásná dáma, andělská křídla, snový svět. Je tu spoustu klišé, ale ta prostě někdy fungují. Myslím si, že tenhle výlet do devadesátek si najde své publikum.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešSlize sexistická, byť naruby, tvé jméno je Mrož... NKP.
Vilém Rubeš

Pavel JechortMrož je fakt úchylárna, proto ho dlabe většina mých kámošů a tohle se jim bude líbit. Jsou věci mezi nebem a zemí, dokonce i v reklamě.
Pavel Jechort

Jo! Co je mroží, to je boží! Tady je všechno. Koncentrace andělů z Axe vtělených do mužského supertěla, božského zážitku. To zlomí i heteráka. To už nikdy nedostanu z hlavy, tohle nejde odvidět. No a ta dětská verze taky bude?
Petr Laštovka

Ondřej SoučekSkutečnost: se sbíječkou rube snědej hoch s cigárem v koutku. Má pracky úplně vycukaný ze stokilovýho staccata, který mu vibruje tělem i po příchodu na ubytovnu, kde si nedokáže ani nalejt kafe do hrnku, natož pokukovat po ňáký nadržený gazele. Tohle je pravej anděl. Vyposilkovanýho komparzistu si schovejte pro reklamu na depilační strojky.
Ondřej Souček

Štěpán ZálešákCo je mroží, to je boží. Souhlasím. Vítěz týdne díky velmi zdařilé exekuci.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

To vyzerá ako reklamy na Kingswood, len tú opicu oholili! Hehe.
Tomáš Hrábek (Brain One)

Michal ŠollerTaková sexistická reklama, nebo to je označení jen u polonahých žen?
Michal Šoller (Cognito)

Jakub HussarJe to kýčovitý a přepálený, ale vlastně mě to docela baví. Realizace snese srovnání s nejednou zahraniční produkcí.
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaMrož dlouhodobě v reklamě slibuje víc, než by musel, ale teď se překonal. Místo šípu vyslal Amor na zem pořádnou sbíječku. Zážitek to bude jistě boží.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaCením technické aspekty i vytrvalost pokračovat v konceptu #nanukporno, ale nechápu, že tohle může fungovat. Nemůže mě někdo zasvětit? Jinak začnu přemýšlet, jak vzniká můj oblíbený Mrož v bílé čokoládě…
Lukáš Bašta (Konektor Social)

3. Staropramen Cool má nové příchutě (38 %)

Letošní letní kampaň Pivovarů Staropramen se soustředí na komunikaci širokého portfolia a nabídky různých příchutí ovocných pivních mixů značky Cool. Pomocí akvarelové vizuální identity a sestříhaných záběrů lidí vyjadřuje hravost, svěžest, přírodnost a rozmanitost produktů. Segment ovocných pivních mixů loni v malooobchodu meziročně narostl o víc než 40 %, ukazují data Nielsenu. Stejný nárůst zaznamenaly i prodeje značky Cool. Pivovary Staropramen na tento trend reaguje rozšířením o nové příchutě – nealko Malina a borůvka a Višeň a limetka s dvouprocentním obsahem alkoholu.

Iva Hadj MoussaAno, jistě, akvarelová vizuální identita vyjadřuje hravost a svěžest, ale jinak jsou spoty takříkajíc o ničem.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešObrázky ujdou, i když o těchhle line extensions mám své pochyby. Ale ten hlas jste našli asi v hlášení o uzavření linky č. 589...
Vilém Rubeš

Pavel JechortHrozně mě štvou ty lidičky, co předstírají, že se maj skvěle. To je vlastně jediná emoce, co z toho na mě dýchla.
Pavel Jechort

Promiňte, říkají tam „Osvěžení má mnoho podob, tak vyber si tu svou?“ TU? TU pivo? TU cool? TU osvěžení? Slovy klasika: „tu kabel...“ Inu, já nějak dál nevnímal. Ale je to barevné, hezké, krátké. TU!
Petr Laštovka

Ondřej SoučekNajdi deset rozdílů, jo? Akvarel fajn, ale lidskou hlavou to prošumí a vyjde ven bez většího zaujetí.
Ondřej Souček

Štěpán ZálešákPalec hore za svěží a výtvarnou exekuci.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Tu nie je moc čo hodnotiť, štandardná fotobanková strihačka, ničím zaujímavá, vidím to maximálne na Zlatou pecku. Ale keď už mám k dispozícii tento vynikajúci mediálny priestor, bola by škoda nevyužiť ho. Rád by som vám dnes predstavil neziskovú organizáciu Schwarzenberská granátnická garda, ktorá sa snaží o obnovenie hradnej stráže v Českom Krumlove. Vaše príspevky im pomôžu s výrobou historicky verných uniforiem pre granátnikov či s výrobou kanónov potrebných pre obnovenie tradičných slávnostných salv. Aj keď sa svet už naozaj zbláznil, nemali by sme zabúdať na svoje kultúrne dedičstvo.
Tomáš Hrábek (Brain One)

Michal ŠollerA pak že nejde v pár sekundách říci vše podstatné. Nehledaly se složitosti a šlo se rovnou na věc. Někdy je takový postup opravdu osvěžující.
Michal Šoller (Cognito)

Jakub HussarNějak mi uniklo, co mi tím chce značka sdělit. „Osvěžím si den“ koukáním na vysmáté monochromatické komparsy?
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaStaropramen Cool je jako voda. Bez chuti, bez zápachu. Víc tapeta než akvarel.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaPoměrně svěží copy v náhledech zabíjí nezajímavý video, kdy je produkt pořádně vidět až na konci. Tedy v okamžiku, kdy se moje pozornost odkutálela už úplně jinam.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

4. Domy od JRD lákají i zvířata (30 %)

Developer JRD, který na trh dodává energeticky úsporné rezidenční projekty, zahájil repozici své značky a spustil rozsáhlou kampaň na podporu kvalitního vnitřního prostředí v budovách. V ní cílí na šíření osvěty o zdravém bydlení a detailní prezentaci všech jeho podstatných aspektů, jako jsou čerstvý vzduch, tiché vnitřní prostředí, tepelný komfort v létě i zimě a dostatek přirozeného světla v interiérech. Záměrem je, aby se zdraví dostalo do povědomí lidí jako jedno z nejdůležitějších kritérií při výběru nového domova. Ve spotech vystupují herci Roman Zach a Zuzana Norisová. Kreativní koncept vznikl v agentuře Outbreak, exekuce je nakonec dílem klienta. Obchodním a marketingovým ředitelem JRD je Pavel Krumpár.

Iva Hadj MoussaTeda, peříčka z výra na talíři mě naplňují hrůzou a manželský pár ze spotu s jelenem se spolu asi příšerně nudí, ale v každém případě oceňuji kreativní přístup a čistý vizuální styl.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešTa milá doslovnost. Ten pomale nablblej výraz v tváři. Ta uvěřitelnost na úrovni kapitána Klose. A tohle má prodávat jednu z největších investic v životě člověka... Ani vomylem.
Vilém Rubeš

Pavel JechortEeeeeeh, já ten koncept pochopil. Asi. Ale nedošlo tady k nějakému nedorozumění při kreativě a produkci? K těm zvířatům bych jako protihráče viděl ten světlý a vzdušný dům, když už je to celé o něm.
Pavel Jechort

Tak předně oceňuju, že developeři se pouští do komunikace. Ale co s tímhle, že ano. Je to jiné. Má to kouzlo. Ale není to tak trochu už moc? Mně večer vadí v pokoji i malinkatý komár, ale jelen v domě bude odteď tak nějak jako okay? Inu, proti gustu.
Petr Laštovka

Ondřej SoučekMěl jsem vždycky dojem, že vizuál ptáka pouštějícího enóno do sklenky moselského rýňáčku musí působit značně nechutně. Ale tady mi bylo vše vyvráceno. Na mě to nechutně nepůsobí, naopak jsem si oba spoty vychutnal v jejich skandinávsky působící divnosti.
Ondřej Souček

Štěpán Zálešák„Exekuce je nakonec dílem klienta.“ Není co dodat. Vlastně je, vrátím se k tomu v komentáři k Bandi.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Priatelia, na tempo týchto spotov nestačí ani sledovanie „na Řežába“. Kým som sa prepracoval k pointe, musel som si dvakrát odbehnúť na cigárko. Výborne tak fungujú ako simulátor čakania na říčanskej pošte. „Strýček“ zo spotu s výrom pobral toľko komediálneho talentu, čo tá pani za okienkom, ktorá mi neustále vnucuje stieracie losy a čokolády s potlačou amerických bankoviek. Nechajte si svoje zasrané losy, ja som si prišiel pre balíček z Wishu! V tejto nálepke na stenu s mapou sveta už určite budú pomery medzi kontinentami správne! Nechcem váš pošťácky merch! Som tu len kvôli zásielke, ktorú ste boli leniví vyniesť ku mne do bytu!!!
Tomáš Hrábek (Brain One)

Michal ŠollerLíbí se mi spojení se zvířaty, jen bych to uchopil úderněji, aby to nemělo lenochodí tempo, které většinu diváků uspí medvědím spánkem.
Michal Šoller (Cognito)

Jakub HussarPrvních dvacet vteřin ze spotu z jelenem bych škrtnul, je to navíc. Spot s výrem zoufale postrádá humor.
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaTady si někdo kálí do vlastního hnízda. Doslova a… do skleničky. A Roman Zach je v takovém hereckém napětí, že čekáte horror. Minimálně drama to teda je a mně se ulevilo, když skončilo. Bude to zjevně pro náročnější klientelu.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaReklamní ekvivalent Silvestra s Jaromírem Soukupem – taky dokáže říkat vtipy, aby nebyly vtipný. Docela dobrej koncept, který mě bavil na billboardech, tady podělal nejenom ten výr, ale špatnej střih, režie, herci... Na mě to vůbec nefunguje a už vůbec nechci, aby mi doma někdo nakadil do merlotu.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

5. Začni zase žít v oblecích Bandi (20 %)

Iva Hadj MoussaČekala jsem, že se ten pán na konci zastřelí. Nebo skočí z mostu. Nebo pod vlak. To se naštěstí nestalo, uf! Doufám, že mu bude dopřáno „žít naplno“.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešKrása. Muž ve varhánkujícím saku mudruje o životě. A pak mi chtějí prodat oblek. NKP.
Vilém Rubeš

Pavel JechortS názvem Bandi je možná skoro jedno, co a koho dáte do reklamy. Ale když už tedy něco, tak odstartovat Zounarem a pokračovat plejádou více či méně vyžilých herců s nadějí, že to do značky pustí energii, to chce velkou dávku odvahy. Rádoby bilanční spot na hraně deprese s regionálním hercem, kterého zrovna bulvár řeší v souvislosti s okradením důvěřivého přítele, to je už čisté dada.
Pavel Jechort

Píárko si Bandi dělá slušné už delší čas. A hlavně, znovu chválím to, že komunikují. Jenže, tady trochu utekla ta řemeslnost. Takové oblečení by chtělo trochu kraftu i v reklamě, ne? Hlas Dr. House je fajn začátek. No a pak malinko přidat na..., však víme.
Petr Laštovka

Ondřej SoučekTo je samá divná doba, zvláštní čas a už to stačí, jo? Dneska jsem stál v koloně dvacet minut. Jako za starejch časů. Lidi, nic se nemění. Po ulicích nechoděj zombíci a na polích roste pořád řepka. Bandi, čekal bych od vás trochu hlubší filozofii.
Ondřej Souček

Štěpán ZálešákJe zvláštní doba, klienti chtějí naplno budovat image, ale někteří přemýšlí, jestli má smysl utratit peníze za profesionály v oboru filmová tvorba, když bratranec taky točí. Všichni točí. A všechno je jiné než bylo. A co bude dál? Záleží jen na vás. „Exekuce je nakonec dílem klienta“. Není co dodat. Snad jen, neotáčejte se k profesionálům zády.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)

Napadlo ma aspoň päť retardovaných vtipov spájajúcich fyzické defekty, krátke gumičky na rúškach a terminátora T-1000 s týmto spotom. Všetky sú intelektuálne hlbšie ako henten voiceover vygenerovaný neurónovou sieťou, ktorá je kŕmená len textami Paula Coelha a Igora Timka.
Tomáš Hrábek (Brain One)

Michal ŠollerSnažím se najít něco pozitivního... ehm... ještě chvilku... ta černobílá se ke značce hodí, zbytek bych raději neviděl.
Michal Šoller (Cognito)

Jakub HussarV reklamě oceňuji sebemenší pokus o minimalismus, vyžaduje totiž pevné nervy a odhodlání na straně klienta i tvůrců.
Jakub Hussar (Haze)

Ivan PeterkaHerec Stránský se hodil do gala, aby přitom nechtíc odhalil všechno. Tak amatérský výkon se jen tak nevidí. Nadmíru špatný text ho nenachytal v nedbalkách, ten ho svléknul úplně do naha.
Ivan Peterka (Peppermint)

Lukáš BaštaDruhá vlna koronakrize je tady a virus zmutoval ve spot od Bandi. Message je s křížkem asi po 315 funusech a z toho šílenýho otočení a pohledu do kamery musí někdo udělat desetihodinovou smyčku na YouTube, protože to osciluje mezi polohami strašný a strašně vtipný. Horší pro Čechy už bude jenom to, že místo Prymuly nastoupí do krizového štábu doktor Bob.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.