Možná jich není moc (a nebo možná víc, než si myslíme), ale dokážou udělat pěkný kravál, když jim o něco jde. Mluvím o teenagerech a o tom, co publikují na Twitteru. Vedou si svou spammerskou hlasovací válku #peopleschoice, v pořádných dávkách bojují za své hvězdné favority a je jim úplně jedno, co se kolem děje.
Zbytek Twitteru žil v uplynulém týdnu slovenskými cenami Startup Awards a našel #najtwitteristu. Dospělí Češi toho zas tak moc nenaklábosili, protože je dusil smog.

Ceny jako ceny
Čím víc hlasů ve formě tweetu nebo retweetu pošlete své oblíbené hvězdě, tím spíš získá cenu. Jednoduchý a pro aktivní fanoušky moc lákavý princip hlasování o nejpopulárnější hvězdu v mnoha kategoriích. To jsou Peoples Choice Awards, o kterých se už minulý týden krátce zmínil Adam.
Předávání cen proběhne až v lednu, takže se připravte na to, že hashtag #peopleschoice budete ještě nějakou dobu vídat. Ovšem pravděpodobně jen v přehledu těch nejpoužívanějších. Teenageři na Twitteru jsou u nás totiž sice hodně aktivní, ale poměrně izolovaní, takže ve svých newsfeedech je asi nemáte. Jinak na základě zevrubného průzkumu statistik se zdá, že české děti by nejraději na stupních vítězů viděly Demi Lovato, ať už je to kdokoli. Dalším českým oblíbencem je hrdina z Buffy, přemožitelky upírů David Boreanaz. Ne, není to Justin Bieber!
Dalším top hashtagem byl v uplynulém týdnu #najtwitterista - originální a v našich podmínkách unikátní soutěž, kterou uspořádal e-shop Shoppie.sk. Má už svého vítěze, my mu gratulujeme nejen výherci, ale také samozřejmě Shoppii k podařené kampani.
I o té psal už Adam Zbiejczuk, tento týden se však udála ještě jedna významná událost, a to opět slovenská. A opět soutěž! Šlo o předávání Startup Awards, které panovalo na Twitteru pod hashtagem #sask11. Probíhala závěrečná prezentace a volba nejlepších začínajících technologických slovenských projektů.
Vítězem se stala B2B služba Nice Reply, která firmám pomáhá snadno získávat zpětnou vazbu k produktům, službám, zaměstnancům.
Na samotné volbě vítěze Startup Awards ovšem zazněla třeba tato rada, které si zaslouží pozornost i vytržena z kontextu: „You can’t take 9 women and produce baby in one month.“ A jedna z (pravděpodobně mála) účastnic projevila radost, kterou na Twitteru během oborových konferencí čítáme s železnou pravidelností: “Geek akcie majú výhodu, že na dámske záchody nie sú rady.”
Co je to mlour
#mlour, neboli mlouř. To je v twitterovštině smog - mlha a kouř dohromady. Vzdejme hold autorovi zvukomalebného výrazu! Smog sice není mezi top hashtagy týdne, ale důvod pro to je jednoduchý: spousta lidí o smogu psala a na tagování si ani nevzdechla, možná kvůli nedostatku kyslíku. Na smogové téma jsme vygenerovali na 800 tweetů.
Jeden z těch nejúspěšnějších a nejšířenějších vyjadřoval všeobecný údiv nad tím, co že se to na tom světě dnes děje:
A nebyl by to podzimní víkend, aby se neudála nějaká ta konference. Přesně před týdnem to byl TEDxBrno. Tweetnuto o něm bylo na 200 statusů - především o vydařené organizaci, pocitu nabití díky výborným speakerům a také o tom, že je to akce tak skvělá, že lidé ani nestíhají tweetovat.
Přejeme pro příští týden co nejvíc pozitivních zážitků, které ani nestihnete tweetnout!

Marketér Martin Charvát vede komunikaci vládního projektu digitalizace

Tendrování se zhoršilo, stav je neúnosný byznysově i lidsky, tvrdí AKA
