Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„I rozhlas umí jít s dobou.“ Vyhrál to s podcasty

Expertům Reklamní katovny přišlo nejsympatičtější dílo Proximity pro veřejnoprávní rádio.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 4. týden 2020

  1. Proximity Prague: Poslouchám, co chci (58 %)
    značka, klient: Český rozhlas
  2. VMLY&R Prague: Něco se přece jen děje (53 %)
    značka, klient: Generali Česká pojišťovna
  3. Action Please: V hlavní roli strojař (50 %)
    značka: Fakulta strojní, VŠB – Technická univerzita Ostrava, klient: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
  4. DDB Prague: Léto s tebou (42 %)
    značka: Invia, klient: Invia.cz
  5. Triad Advertising: Došlo vám to? (38 %)
    značka: Teta, klient: Teta drogerie a lékárny ČR

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. S rozhlasem si pustíte, co chcete (58 %)

Boxerka

Boxerka

Sherlock

Sherlock

Hodinář

Hodinář

Sportovec

Sportovec

Český rozhlas novou kampaní představil posluchačům i neposluchačům nový audioportál Můj rozhlas (graficky přepisováno jako mujRozhlas), uvedený loni 4. prosince, kde najdou všechny pořady i řadu novinek a výběr z archivu. K tomu vznikla ve spolupráci s agenturou Proximity Prague kampaň, která staví do kontrastu posluchače s obsahem, jaký poslouchá. V příslušné mobilní aplikaci mohou uživatelé najít sportovní publicistiku i nové sportovní podcasty, rozhlasové hry a četby, klasickou hudbu a pořady zaměřené na kulturu nebo novou a oblíbenou podcastovou tvorbu. Všechny tyto obsahy jsou propagovány jednotlivými spoty i klíčovými vizuály.

Jakub HussarDocela v pohodě. Jen chci vidět maminku, která při mytí nádobí používá taková sluchátka.
Jakub Hussar (Haze)

Michal ŠollerI rozhlas umí jít s dobou a prodat se s nápadem. Jinak řečeno jsem dostal víc, než jsem očekával.
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortKreativa je dobrá, jen ty herecké výkony srážejí výsledný dojem. Potěšilo mě, že podobně využívám aplikaci i já, takže tam nějaký insight asi bude.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekKrásný. Stahuju a tak to má být, že?
Ondřej Souček

Ivan PeterkaLíbí se mi koncept, kde pro každý podcast existuje nějaká lidská činnost. A naopak, že ke každé aktivitě má Český rozhlas protějšek v podobě podcastu. Místy mu jen ubližuje zbytečná doslovnost. Tam už nebylo nutné chodit, ta konektivita je zjevná.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj MoussaVizuály mi připomínají banku, jen nevím jakou. Celé mi to přijde takové nemastné a neslané, slovní hříčky typu „hudba, co vás nabíjí“ atd. jsou takové... říkám tomu „kreativně líné“.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

2. Vlasák a Chmela uvádějí novinku (53 %)

Jan Vlasák a Igor Chmela v kampani Generali Česká pojišťovna

Jan Vlasák a Igor Chmela v kampani Generali Česká pojišťovna

Igor Chmela a Jan Vlasák v kampani Generali Česká pojišťovna

Igor Chmela a Jan Vlasák v kampani Generali Česká pojišťovna

Poté, co se na českém trhu spojily pojišťovny Generali a Česká pojišťovna, startuje vůbec první marketingová kampaň nové značky Generali Česká pojišťovna. Jejími hlavními tvářemi jsou herci Jan Vlasák a Igor Chmela. Ti se kromě televizních spotů (klasické třicítky a desetivteřinové sponzorské vzkazy) objeví na venkovních nosičích (citylighty, zastávky MHD, rámečky v metru, velkoformátové a nestandardní plochy) i online formátech (bannery, videa). Jednotlivé formáty na sebe mají postupně navazovat až do března. Kampaň má informovat o spojení finančních domů, které proběhlo loni v prosinci, a vyzdvihnout výhody, které to klientům pojišťoven přinese. Za kampaní stojí agentura VMLY&R Prague. Spoty režíroval Jan Švejkar. Fotografie jsou prací Gorana Tačevského.

Jakub HussarHerci a řemeslo dobré, ale jinak to na mě působí tak, že se přece musí dít něco víc (respektive NĚCO JINÉHO), než jen pro diváka nezajímavé spojení zmiňovaných subjektů. Jestli ono to není trochu zavádějící.
Jakub Hussar (Haze)

Michal ŠollerTo je teda nuda.
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortKreativa dobrá, ale ptám se, co mi kromě infa o spojení dvou pojišťoven jako klientovi řekne? A tady je úplně cítit ta křeč, vypotit aspoň tři odrážky výhod/nevýhod, aby se to celé dalo nějak uzavřít.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekAtmosféra báječná, ale atmosférou to nevyhrajete. Co to znamená, že se toho děje mnohem víc? Je to teaser, anebo jenom plácnutí do vody? Každopádně se těším na pokračování konceptu, se kterým se dá dělat spousta vtipnejch věcí.
Ondřej Souček

Ivan PeterkaTento týden nic. Vůbec nic. Snad jenom, že spoty na Generali Česká pojišťovna se docela povedly. Nápadem i zpracováním.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj MoussaZrovna včera jsem dokoukala třetí řadu seriálu Temný případ, takže dvojice detektivů, kteří mezi sebou vedou vážné řeči, upíjejí kávu z kelímku a neustále někam jezdí autem, mám stále plnou hlavu. V tomto případě jsou hrdinové někdy i vrátnými, což je trochu matoucí. Hlavní zpráva o spojení Generali a České pojišťovny kampaň, myslím, doručí, však to tam taky opakují do aleluja. Atmosféra je fajn a u vizuálů se mi líbí barvy.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

3. Nábor na školu à la Star Wars a Netflix (50 %)

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava přišla s novou náborovou kampaní, jejíž pomocí chce nalákat středoškoláky ke studiu strojařiny. Za kreativou i produkcí projektu stojí studia Action Please a Idea Please. Kampaň z filmového prostředí odstartovala spotem, který připomíná trailer sci-fi filmu. Divák se v krátkém videu dozvídá, kdože vlastně stojí za podobou slavné vesmírné lodi. Důležitou součástí kampaně je pak vyjma sociálních sítí microsite V hlavní roli, z dílny Idea Please. Web má připomínat prostředí moderní streamovací služby, jež je mladé cílové skupině blízká. Stránka obsahuje informace o nabízených programech, fakultě a přijímacím řízení – to vše na pozadí filmových vizuálů.

Jakub HussarMegatrapná parodie Star Wars číslo 55.497. Tudy ne!
Jakub Hussar (Haze)

Michal ŠollerOu yes. Tohle by snad ocenil i sám George Lucas. Palec hore, pane Vadére.
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortA ono to jde. Místama z toho sice lezou šroubky, ale na takovou reklamu bych se podíval i víckrát, což se o dalších říct nedá. No a mít nějaké technické nadání, určitě bych jim dal šanci.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekJá už jsem z těhle fórků unavenej. HR komunikace škol potřebuje ňákou pecku, aby to ostatní mohli kopírovat.
Ondřej Souček

Ivan PeterkaSpoty na vysoké školy jsou už skoro samostatným žánrem. Z této kategorie jde pak asi o lepší ukázku.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj MoussaJe to jistě v mnoha směrech nedokonalé, ale vždycky si cením pokusu o fóry (třeba ten s astmatem) a originalitu. I když, co si budeme povídat, filmových trailerů na motivy Hvězdných válek už taky pár bylo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

4. Schelinger zpívá pro Invii (42 %)

Z aktuální kampaně značky Invia

Z aktuální kampaně značky Invia

Z aktuální kampaně značky Invia

Z aktuální kampaně značky Invia

Cestovní agentura Invia, největší prodejce online zájezdů v Česku, odstartovala začátek roku novou televizní kampaní s názvem Léto s tebou. Hlavním motivem je stejnojmenná píseň od Jiřího Schelingera a dovolenková videa přímo od zákazníků. Narozdíl od minulých let, kdy spoty komunikovaly zejména benefity nákupu, se tentokrát snaží působit na emoce a odlišit se tím od konkurence. Za kreativou kampaně stojí DDB Prague. Kampaň na podporu first minute zájezdů běží současně i na Slovensku a v Maďarsku. Na Slovensku se na obrazovkách poprvé objevila 12. ledna a doprovázená je toutéž písní, ale ve slovenské cover verzi, kterou zpívá Adam Ďurica. Pro maďarský trh byla vybrána píseň skupiny Lóci Játszik. Kreativní koncept se v různých obměnách této podoby plánuje na následující dva roky. Léto s tebou se bude vysílat od ledna do konce února 2020, následně během letních měsíců a v průběhu roku 2021.

Jakub HussarMlátí se to. Jestli ono to bude tím, že Jiří Schelinger by se za totáče podíval leda na Balaton.
Jakub Hussar (Haze)

Michal ŠollerTa písnička je otravnější než Alzák, a to jsem myslel, že tu zelenou šprcku nic nepřekoná. Gratuluji!
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortNaplánujte si léto už teď. A proooč? Nedávalo smysl se přece jen trochu zamyslet, abych se jako klient musel zamyslet já? Nevzdávejte to, marketing je přece kreativní a krásná věc.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekSama dovolená je růžová a ještě víc jí barvit na růžovo neni dobrý. Na dovolený se lidi rozcházej a dějou se tam průsery.
Ondřej Souček

Ivan PeterkaNápad použít obsah od samotných zákazníků mi přijde skvělý. To, co následuje, je ale spíš ukázka, jak jeho potenciál nevyužít. Ale třeba se v digitálních kanálech ještě v kreativnější podobě objeví.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj MoussaKromě toho, že spot má úžasně letní „feel“, je taky jasným důkazem toho, jak moc dělá u reklam dobře vybraná písnička. Snad si to uvědomí co nejvíce klientů a nebudou na hudbě už nikdy šetřit!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

5. Drogerie se kloní víc k citu (38 %)

Drogerie Teta vstupuje do roku 2020 s novým konceptem marketingové podpory založeným na dvojsmyslu a rozvinutým do všech komunikačních kanálů – včetně nových televizních spotů, online a instoru. Nová kreativní idea Došlo vám to? vzešla ze spolupráce s pražskou kreativní agenturou Triad Advertising, která loni vyhrála tendr na nadlinku. Kreativní idea rozpracovaná do 84 variant televizních spotů ukazuje drogerii jako místo, kde pořídíte praktické věci do domácnosti a zároveň se tam můžete rozmazlit něčím pěkným, voňavým či dokonce zdravým a chutným pro sebe. Proto přichází Teta drogerie také se změnou claimu - dosavadní Nakupování s rozumem a citem nahrazuje Potěšení z nákupu.

Jakub HussarUrčitě lepší než předchozí Rozum a cit. Asi o 7,5 %.
Jakub Hussar (Haze)

Michal ŠollerI když nejsem cílovka, tak mi kampaně od Tety vždycky přišly takové vkusné, a to se nemění. Jen tak dál.
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortLidi usmívající se proto, že mohou konečně vyrazit na nákup se slevou, snad musí unavovat i psací stroje junior kreativců.
Pavel Jechort

Ondřej SoučekCo tady došlo? Hulení jedině. Jinak nechápu, co by paní jinýho mělo dojít.
Ondřej Souček

Ivan PeterkaDvojsmysl dobrý, pokud ovšem zákazníkovi dojde. A nedojde-li, zůstane jen to banální „když vám doma něco dojde, běžte si to koupit“.
Ivan Peterka (Peppermint)

Iva Hadj Moussa„To je ale výběr... hmmm... zdravé svačinky.“ No, voiceover je poněkud vlezlý, ale insight „došlo vám to?“ je výborný, taky mám radost, když mi dojde šampón a můžu si jít koupit nový. Písnička dokresluje atmosféru a hlavní hrdinka sympatická. Padesát pět procent, prostě lepší průměr.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.