Iceland letos rebranduje všechny své prodejny v Česku, novou má na Chodově

Iceland změnil logo - už není oranžovočervený, ale červenobílý

Iceland změnil logo - už není oranžovočervený, ale červenobílý

Nově by prodejny měly působit vzdušnějším a prostornějším dojmem

Nově by prodejny měly působit vzdušnějším a prostornějším dojmem

V Česku se Iceland profiluje zejména jako prodejce mraženého britského zboží

V Česku se Iceland profiluje zejména jako prodejce mraženého britského zboží

Britský supermarket Iceland dnes na pražském Chodově otevřel svou sedmou prodejnu v Česku. Od ostatních šesti se odlišuje novým designem a logem. Podle slov Petra Olši, nového jednatele firmy pro Česko, chce společnost v řádu příštích měsíců rebrandovat do nové podoby všechny své lokální prodejny. „Jsme po pilotní prodejně Icelandu v londýnském Claphamu úplně první pobočkou celé sítě v novém designu,“ uvedl pro Retailek Olša a dodal, že nový design není nákladnější oproti předchozímu designu. Konkrétní částku, za kterou byla prodejna postavena, nekomentoval. Prodejna má celkem 550 metrů čtverečních, k tomu navíc 400 metrů čtverečních kancelářských ploch v 1. patře, kde od dubna bude nově sídlit vedení Iceland pro Česko. 

Dřívější logo společnosti mělo červeno-oranžovou barvu s bílým nápisem, podle Petra Olši však britská centrála na základě zákaznického průzkumu přistoupila ke změně na červeno-bílou. Prodejny v novém designu mají působit prostorněji a příjemněji, lépe vyznačená má být podle Icelandu navigace.

Rozjednány další tři lokality

Co se týká výběru lokality prodejny, nechce se zatím společnost posouvat dál než za Prahu. „Jednu prodejnu máme sice na Kladně a druhou v Říčanech, typicky ale hledáme lokality na pražských sídlištích. Ideálně ve velmi husté zástavbě, s velkým provozem a synergií nekonkurenčních typů prodejen jako jsou drogerie, masny nebo trafiky,“ vysvětluje Olša a pokračuje: „Zatím není jasné, kolik prodejen v letošním roce otevřeme. Rozjednané máme tři další pražské lokality, bližší informace však nemohu podat.“ 

V loňském roce se britskému řetězci v Česku zvýšily tržby o 27 %, přesná čísla zatím nejsou známá. „Náš finanční rok ještě neskončil. Co ale víme, že počet zákazníků narostl o 15 %,“ komentuje situaci Olša. Podíl 31 % britských produktů v řetězci představuje více než 50 % všech tržeb. Dvě třetiny z mražených výrobků jsou importovány z Británie, z nemraženého zboží pak zhruba třetina.

Podíl lokálního a britského zboží v nové prodejně

druh zboží lokální produkty
(počet položek)
britské produkty
(počet položek)
podíl britského zboží
chlazené 393 104 21 %
mražené 193 412 68 %
smíšené zboží 1.187 318 21 %
čerstvé 165 30 15 %
celkem 2.358 850 31 %

Wifi zdarma ne, e-shop ve fázi úvah

Jak přistupuje Iceland k integraci digitálních prvků do svých prodejen? „Wifi zdarma v prodejnách neposkytujeme, veškerá data získáváme z našeho věrnostního programu. To je vlastně hlavní bod naší ‚digitalizace‘, o větším rozšíření například na digitální navigaci neuvažujeme,” sdělil Petr Olša. 

O provozování vlastního e-shopu Iceland v Česku zatím uvažuje pouze vzdáleně. „E-shop v plánu není, v úvahách se ale objevuje. Naše mateřská společnost ho provozuje úspěšně a my spíše sondujeme možnosti. Jsme si samozřejmě vědomi příležitosti na trhu, obzvlášť u mraženého zboží, na které se specializujeme. K zavedení e-shopu je ovšem nutná perfektně zvládnutá logistika a internetové stránky, na tom musíme zapracovat,” vysvětlil jednatel společnosti.  

Největším plánem Icelandu v Česku pro letošní rok je podle Olšových slov vybudování pevné základny pro možnost stavět další prodejny. „Chceme mít takovou strukturu, aby mohla ideálně krýt své potřeby, veškeré procesy a ne jen sedm, ale třeba dvacet prodejen,” říká Petr Olša. Druhým cílem je prý provozovat všechny prodejny v Česku s dostatečnou ziskovostí. „Sice momentálně ziskové jsou, ale chceme si ještě více potvrdit, že koncept, který tu provozujeme, je skutečně schopný se masivně rozšířit. Taková extenze ale rozhodně není otázkou letošního roku,” uzavírá jednatel společnosti Iceland Petr Olša.