Moderátor Leoš Mareš a také přední politický komentátor Hospodářských novin Jindřich Šídlo jsou tvářemi aktuální kampaně, jíž se na webu Hospodářek iHNed.cz propaguje investiční společnost Bossa. Prostředkem propagace je investiční hra, do níž se mohou zapojit i čtenáři webu.
Jde o tentýž princip, na němž stála soutěž Chytré portfolio, kterou v roce 2011 a opět letos od března do července provozovaly Lidovky.cz, sponzorované pražskou Burzou cenných papírů a bankou Fio. Na Lidovkách soutěž neměla hlavní tváře, které by ji zaštiťovaly.
Na iHNed.cz se teď propaguje firma, o níž televizní a rozhlasový moderátor Mareš nedávno mluvil pro časopis Forbes jako o jedné z těch, které dokáže díky svému jménu v branži zajistit kompletní marketingovou péči.
„Máme rámcové smlouvy o spolupráci, které garantujou příjem a já garantuju objem nějaké práce. Třeba se domluvíme, že jim vymýšlím nějaký marketingový mix, že jim domluvím lepší podmínky u nás v rádiu, ale i řadu jiných věcí. V tu chvíli v podstatě sám funguju jako reklamka, mediálka i reklamní nosič v jednom,“ popisoval tehdy princip takové spolupráce.
„Třeba Bossa, kde mám investiční účet, měla kampaň na Evropě 2 a její součástí bylo i to, že jsme jim v Ranní show dělali osvětu, jak vlastně investování na internetu funguje,“ dal příklad. Se společností Bossa už Mareš chystal konference v různých městech.
Jindřich Šídlo se vedle publikování v tištěných titulech Economie realizuje také na webu. Letos byl zvolen osobností českého Twitteru, v letošním ročníku Křišťálové lupy je nominován na osobnost českého internetu.