Finanční rok 2018 plánuje česká pobočka švédského nábytkářského řetězce Ikea uzavřít s tržbami o 3 % vyššími než v předchozím období. Růst nepatrně zpomalí, v předchozím roce totiž činil 3,7 %. Návštěvníků letos Ikea přivítala 10,2 milionu, předtím to bylo 10,1 milionu. Z toho zákazníků bylo 5,6 milionu, loni 5,5 milionu. „Celých 6 % prodejů bylo uskutečněno online,“ informovala Mounia El Hilali, generální ředitelka Ikey pro Česko, Maďarsko a Slovensko. Podrobné finanční výsledky zveřejní česká Ikea v lednu 2019.
Celosvětově měla Ingka Group (dřív Ikea Group), která provozuje 367 obchodních domů sítě Ikea ve 30 zemích a zaměstnává 158.500 lidí, za finanční rok od září 2017 do srpna 2018 tržby 34,8 miliardy Kč, rok předtím to bylo 34,1 miliardy. Meziroční růst tržeb s úpravou zohledňující změny kurzů činil 4,7 %. Během letošního finančního roku Ingka Group rostla na většině ze svých 30 trhů, nejrychleji v Číně. Otevřela 12 nových obchodních domů, včetně svého prvního v Indii. Celkově do prodejen Ikea zavítalo 838 milionů lidí, jejich návštěvnost vzrostla o 3 %. Souhrnná návštěvnost webů Ikey vzrostla o 10 %.
„Hledáme nové podoby a uspořádání obchodních domů v centrech velkých měst. Našim cílem je zlepšení zkušenosti našich zákazníků s nákupem jak osobně, tak digitálně,“ popisuje aktuální směr Jesper Brodin, generální ředitel Ingka Group.