Populární prodejce nábytku Ikea začal ve všech svých obchodních domech v Česku nabízet službu typu klikni a vyzvedni (click & collect). Ta umožňuje vybrat a zaplatit zboží přes internet a pak si ho nechat připravit k vyzvednutí v obchodě či ve skladu. Jde o předstupeň k plnohodnotnému e-shopu, který Ikea chce v Česku spustit na přelomu let 2018 a 2019, zároveň se všemi ostatními zeměmi, kde působí. Ten by měl zahrnout nejen možnost přes web nakoupit, ale hlavně nechat si pak zboží dovézt.
„Plánujeme rozšiřovat podnikání a nabídnout bytová řešení a produkty prostřednictvím více prodejních kanálů, aby si každý zákazník mohl sám rozhodnout a vybrat jak, kdy a kde si bytové zařízení nakoupí a vyzvedne,“ potvrzuje Nina Maláková, manažerka e-commerce Ikey pro Česko, Slovensko a Maďarsko, aktuální trend prodeje takzvaným omnichannelem, tedy mixem online a offline služeb.
Službu klikni a vyzvedni začala Ikea pilotně zkoušet na pražském Zličíně letos v květnu. Během prvního měsíce provozu firma uvádí zhruba 120 objednávek, nejvíc z Prahy a okolí a severních Čech. „Rekordní objednávka byla kompletní kuchyň v hodnotě bezmála 100.000 Kč,“ přiblížila Maláková. Aktuálně uváděná služba není zadarmo, platí se jednotných 500 Kč za objednávku, nehledě na množství či hmotnost vybraného zboží.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu
