V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Ikea v Česku očekává růst tržeb o 4 %, celosvětově je zvedla o 5 %

Mounia El Hilali

Vedení řetězce Ikea v Česku předloni převzala Mounia El Hilali

Švédská nábytkářská skupina Ingka Group, provozovatel řetězce Ikea, očekává za finanční rok 2019 na českém trhu růst tržeb o 4 %. Uvedla to Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef, generální ředitelka značky Ikea pro Česko, Maďarsko a Slovensko. Za uplynulý finanční rok, který se počítá od září 2018 do srpna 2019, přivítala Ikea v Česku přes 10,1 milionu zákazníků, přičemž na web prodejce zavítalo 36,2 milionu uživatelů, meziročně o 5 % víc. Online nicméně tvoří jen 7 % z celkových prodejů firmy.

Celkové tržby skupiny za uplynulý rok činily 36,7 miliardy eur, rok předtím to bylo 34,8 miliardy, což s úpravou zohledňující změny kurzů znamená meziroční nárůst tržeb o 5 %. Celosvětově šlo přes internet 11 % z celkových tržeb, přičemž meziročně se online tržby zvýšily o plných 46 %. Do obchodních domů značky Ikea loni po celém světě zavítalo 839 milionů lidí.

Ingka Group v průběhu roku otevřela sedm tradičních obchodních domů, 11 menších obchodních domů a plánovací studia ve velkých městech jako Moskva, New York, Paříž a Londýn. Plánuje stavět další obchodní domy v Kodani, Šanghaji a Tokiu. V Česku vyzkoušela koncept malého studia v centru Prahy, po roce ale Ikea Point zavřela.

Provozovatel řetězce Ikea postupně transformuje svůj byznys a přidává digitální kanály. V uplynulém roce koupil 49 % firmy na instalaci kuchyní Traemand. Investiční část Ingka Group také investovala do firem Optoro, Ori, LivSpace a Retour Matras.